  • 1. Data: 2011-06-22 08:32:06
    Temat: Policja a sprawa cywilna
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    jest sobie sytuacja: klient taksówki obrzygał wnętrze pojazdu.
    Taksówkarz wzywa w takich wypadkach policję. I dalej wg jego opowieści:
    ,,spisuja dane personalne klyenta, sporzadzaja notatke gdzie zwykle
    opisuja co zastali i wjakim stanie jest wóz i klient. I potem wszyscy
    rozchodzimy sie do swoich zajec. Taka notatka jest bardzo pomocna bo
    potem policjant wystepuje w sprawie jako swiadek. Wiesz bywalo juz tak u
    kolegów ze klient sie zaparl i twierdzil ze on nic nie napaskudzil.''

    Wg mnie ta zabawa z policją jest bezpodstawna, bo to przecie sprawa
    cywilna i wyłącznie cywilna. Jak mi kolega zarzyga tapczan w domu, to
    też mogę wezwać policję? Jest tu jakieś wykroczenie, żeby podpadało pod
    policję?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-06-22 08:43:09
    Temat: Re: Policja a sprawa cywilna
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > cywilna i wyłącznie cywilna. Jak mi kolega zarzyga tapczan w domu, to
    > też mogę wezwać policję? Jest tu jakieś wykroczenie, żeby podpadało pod

    A zniszczenie mienia?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2011-06-22 08:50:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2011 10:43, Maddy pisze:
    > A zniszczenie mienia?

    No to przecie cywilne, bo wykroczeniem jest CELOWE niszczenie mienia. A
    pacjent w taksówce nie narzygał przecie celowo. To tak jak z ochlapaniem
    pieszego błotem z kałuży. Jak się udowodni celowość, to można mandata
    wystawiać, ale jak niecelowo, to pieszy może cywilnie tylko dochodzić
    swoich praw ZTCW.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2011-06-22 09:05:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > pieszego błotem z kałuży. Jak się udowodni celowość, to można mandata
    > wystawiać, ale jak niecelowo, to pieszy może cywilnie tylko dochodzić

    Raz, z nie celowość a umyślność.

    Dwa - nie musisz być kompetentny, możesz błędnie ocenić zdarzenie,
    policja jest od tego, żeby stwierdzić czy powinna czy nie powinna się w
    sprawę mieszać.
    W końcu wzywając policję, musisz powiedzieć co się stało.
    Jeżeli na komunikat "klient zarzygał mi samochód" nie odsyłają Cię na
    drzewo, to widać jest to sprawa dla nich.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2011-06-22 09:15:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Witam,
    >
    > jest sobie sytuacja: klient taksówki obrzygał wnętrze pojazdu.

    Hmmm - z tego co wiem, Tristan nie jest taksowkarzem.... :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-06-22 09:28:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.06.2011 11:15), SDD wrote:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"<n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm - z tego co wiem, Tristan nie jest taksowkarzem.... :)

    "I dalej wg jego opowieści"

    p. m.

  • 7. Data: 2011-06-22 09:41:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A zniszczenie mienia

    Przestępstwo / wykroczenie uszkodzenie mienia jest przestępstwem celowym.
    Jeśli dojdzie do nieumyślnego uszkodzenia mienia, to jest to sprawa
    cywilna.

  • 8. Data: 2011-06-22 09:47:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2011 11:15, SDD pisze:
    > U?ytkownik "Przemys?aw Adam ?miejek" <n...@s...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Hmmm - z tego co wiem, Tristan nie jest taksowkarzem.... :)

    No nie. Po prostu przy okazji opowieści cytowanego taksówkarza,
    zainteresował mnie aspekt wzywania policji do spraw cywilnych. Bo do tej
    pory byłem przekonany, że to nie sprawa dla policji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2011-06-22 09:54:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:its9a7$fj6$1@news.onet.pl...

> [...]
    > cywilna i wyłącznie cywilna. Jak mi kolega zarzyga tapczan w domu, to
    > też mogę wezwać policję? Jest tu jakieś wykroczenie, żeby podpadało pod

    Czyli Twoim zdaniem taksówkarz powinien wezwać notariusza :-) - bo zgodnie
    z parwem akurat tak, ale coś nie podejrzewam, by się mu chciało przyjechać.

  • 10. Data: 2011-06-22 10:07:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2011 11:54, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Czyli Twoim zdaniem taksówkarz powinien wezwać notariusza :-) - bo
    > zgodnie z parwem akurat tak, ale coś nie podejrzewam, by się mu chciało

    Czyli jak ktoś mi coś zepsuje, mogę wzywać policję i jest OK?
    Na jakiej podstawie prawnej?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek