  • 21. Data: 2004-03-18 23:09:57
    Temat: Re: rozwod - problemy
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004 16:15:12 +0100, Andrzej_K. wrote:

    > Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl> napisał w
    > wiadomości news:pan.2004.03.17.23.36.55.911410@NOSPAMprawo.neos
    trada.pl

    > To nie są żadne tam "wersaliki" to w usenecie nazywa
    > się *krzyk* . Krzyk zaś nie jest mile widziany i jest
    > mało czytelny wbrew zamierzeniom piszącego. Do
    > podkreślania_wyróżnienia tekstu służą inne znaki, np.:
    > *wytłuszczenie* , _podkreślenie_ , /pochylenie/

    Dzieki za uwagi, jednak właśnie dlatego napisałam, ze wersalikami
    odróżniam mój komentarz od cytatów z ustawy, żeby z tym odróżnieniem nie
    było problemu. Po to wyjaśniłam, żeby nie było wątpliwości, że wyjątkowo
    nie używam wersalików jako krzyku, tylko jako pewnego odróżnienia.
    A niestety wstawienie moich tekstów w gwiazdki albo
    podkreślenia mogłyby go nie odróżnić wystarczająco, bo chodzi o całe
    fragmenty wkładane w środek poszczególnych artykułów, a nie tylko o
    pojedyncze słowa. Równie skuteczny i
    niestety podobnie niewidoczny jest cudzysłów.
    Wersaliki nie przestają być
    wersalikami, niezależnie od przydzielanego im znaczenia.

    > W żadnym wypadku!. Jeśli rozwód jest bez orzekania o winie
    > to nie ma możliwości uzyskania alimentów. Po prostu ta
    > osoba godząc się lub chcąc rozwodu godzi się na sytuację
    > materialną jaka ją czeka po rozwodzie.

    Gdyby to nie był komentarz do zacytowanego artykułu...
    Ale przecież masz napisane czarno na białym:

    ">> Małżonek rozwiedziony, który
    (Art. 60 § 1 KRO)
    A osoba, która jest rozwiedziona "bez orzekania o winie"
    z całą pewnością nie jest "uznana za wyłącznie winną".
    Jeśli twierdzisz, że istnieje osobny artykuł stanowiący w tej kwestii
    wyjątek od art. 60 KRO, a mówiący, że w przypadku nieorzekania o winie
    byli małżonkowie nie mają prawa żądania od siebie alimentów, to go wskaż.
    Alimenty *nie są* karą za winę.

    To właśnie oznacza "generalnie" :)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 22. Data: 2004-03-19 06:45:55
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2004.03.18.23.09.53.952734@NOSPAMprawo.neos
    trada.pl

> [...]
    > podkreślenia mogłyby go nie odróżnić wystarczająco, bo chodzi o całe
    > fragmenty wkładane w środek poszczególnych artykułów, a nie tylko o

    Marto, w "normalnych" czytnikach (w połatanym OE też)
    tekst wzięty w gwiazdki jest widoczny jako wytłuszczony,
    pogrubiony, wzięty w "_" jest podkreślony (kreska pod
    tekstem), a z kolei tekst z "/" na początku i końcu tekstu
    pochyla go. I to właśnie wizualnie wyróżnia dany tekst.

    PS. Dla OE wystarczy zainstalować OE-QuoteFix i już
    widzimy to co przedpiścca chciał abyśmy widzieli.
    http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Dzielni ludzie są odmieńcami - są słabi

  • 23. Data: 2004-03-19 13:45:07
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Fri, 19 Mar 2004 07:45:55 +0100, Andrzej_K. wrote:
> [...]
    > tekstem), a z kolei tekst z "/" na początku i końcu tekstu
    > pochyla go. I to właśnie wizualnie wyróżnia dany tekst.

    Uzywam "normalnego" watkujacego, kolorujacego cytaty itp czytnika pod
    Linuxem (Pan). Akurat _ * / nie ma zaimplementowanego, wiec ja tego nie
    widze.
    Nie mam tez pojecia, jakiego czytnika uzywa osoba, ktorej odpowiadam ale
    moge z duzym prawdopodobienstwem przyjac, ze jednak niespatchowanego OE.
    Zalezalo mi na tym, aby bylo czytelnie - i napisalam, ze w tym przypadku
    oznacza to moj komentarz a nie "krzyk" :)
    Pozdrawiam,
    MArta