  • 1. Data: 2004-03-15 19:40:32
    Temat: Re: Matka zostawiła dzieci, co robić?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tfrendo" <f...@j...pl> napisał w wiadomości
    news:4dea90fe.0403150246.2930bd88@posting.google.com

    Zmusić mamusi do niczego nie można. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to
    pozwanie jej o alimenty przez ojca. Jak nie będzie płacić, to wówczas
    popełni przestępstwo, no i wówczas nawet deportacja. Ale to niekoniecznie
    musi się skończyć opieką nad dziećmi przez nią.

    A w braku współudziału ojca, to przyznam, ze sytuacja jest trudna i jedyne
    co mi przychodzi do głowy, to wystąpienie do sądu rodzinnego o
    ustanowienie dziadków opiekunami nieletnich wykazując, ze rodzice dzieci
    porzucili. No i wówczas wniosek do sądu o alimentację rodziców.

    Tak, czy inaczej ja bym proponował wizytę w sądzie rodzinnym i rozmowę z
    sędzią. W przeciwieństwie do innych sądów, to tam akurat są do tego
    przyzwyczajeni i powinni doradzić, bo być może jest lepszy sposób, którego
    nie znam.

    Na post odpisałem, bo widzę, że przez kilka godzin nikt nie podjął
    "wyzwania", ale przyznam, że nigdy takiego problemu od strony praktycznej
    nie przerabiałem.