  • 1. Data: 2004-05-30 16:59:50
    Temat: rozebranie plotu na granicy dzialek
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    witam.

    sytuacja wyglada tak: sa dwie dzialki. byl miedzy nimi plot postawiony przez
    rodzine X. spadkobiercy X'ow po smierci X'a plot ow rozebrali. a zrobili to
    bo nie lubia rodziny Y i teraz pies X'ow biega po dzialce swojej i sasiadow.
    czy mogli sobie ten plot rozebrac? moze sa jakies przepisy, ktore tego
    zabraniaja? co powinna w takiej sytuacji zrobic rodzina Y. na postawienie
    swojego plotu obecnie nie maja pieniazkow bo to emeryci.
    pozdr.
    marcin

  • 2. Data: 2004-05-30 19:31:15
    Temat: Re: rozebranie plotu na granicy dzialek
    Od: "xmarcel" <x...@N...gazeta.pl>

    bd <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > bo nie lubia rodziny Y i teraz pies X'ow biega po dzialce swojej i sasiadow.

    mogli

    moze sa jakies przepisy, ktore tego
    > zabraniaja?

    na szczescie niema

    > co powinna w takiej sytuacji zrobic rodzina Y.

    zazadac, aby X nienaruszali wlasnosci Y poprzez wpuszczanie tam psa

    na postawienie
    > swojego plotu obecnie nie maja pieniazkow bo to emeryci

    a moze X rozebrali ten plot bo chca postawic nowy, ladniejszy, trwalszy......

    pozdro
    xmarcel

  • 3. Data: 2004-05-30 19:33:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    Po pierwsze pies nie może biegać po działce sąsiadów, bo to stanowi
    wykroczenie (brak opieki nad psem). Sam płot w granicy stanowi o ile się
    nie mylę współwłasność sąsiadów. No ale przecież nie będą pozywać tamtych
    o rozbiórkę. Tak więc najlepiej właśnie od strony tego psa ich zaatakować.
    Wezwać straż miejską albo policję.

  • 4. Data: 2004-05-30 20:33:34
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > mogli

    no widzisz, a ja mam pewne watpliwosci bo ogrodzenie zostalo wybudowane
    ponad 20 lat temu i znajdowalo sie na granicy dzialek. zajmowalo w takiej
    samej czesci kazda z dzialek. moim zdaniem nastapilo zasiedzenie. rozebranie
    calego ogrodzenia przez jedna ze stron bez zgody drugiej strony, mowiac
    delikatnie, nie jest ok, bo druga strona ma w tej sprawie interes prawny.

    zbieram do kupy rozne przepisy, aby do tego dojsc i szukam roznych orzeczen.
    zadalem pytanie bo moze ktos juz mial do czynienia z podobna sprawa lub
    zna sie lepiej na przepisach budowlanych i pokrewnych.

    pozdr.
    marcin