  • 1. Data: 2003-10-07 21:26:30
    Temat: reklamacja mebli
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl>

    Moja mama zakupiła meble w sklepie. Po jakimś czasie (ponad rok) zgłosiła
    reklamację mebli u producenta (powiedziała wcześniej, o co chodzi z meblami,
    kiedy były kupione).
    Reklamacja jest z ewidentnej winy producenta (klej słabiutki-odkleja się
    okleina na wszystkich szafkach). Producent zaproponował, aby dokonała
    reklamacji przez sklep, co zrobiła - Po dwóch tygodniach dzwoni sprzedawca
    ze sklepu z informacją, że producent nie uzna reklamacji, bo minął termin (w
    styczniu 2003).
    Mama nie otrzymała gwarancji w sklepie -jedynie dostała umowę
    kupna-sprzedaży w systemie ratalnym przez bank. I tylko taki papierek.
    Pani sprzedawczyni uparcie twierdzi, że ustnie przekazuje wszystkim klientom
    informację o tym, jaka długa jest gwarancja producenta. Mama znow twierdzi,
    że nie otrzymała takiej informacji.
    Co robić? meble kupione za mnóstwo pieniędzy. gdyby to była mniejsza kwota,
    to wywalamy te i kupujemy nowe-ale szkoda, bo kuchnia jest taka duża, że
    meble są kupione w dwóch zestawach (2 x większy zestaw). Dodatkowo zamówiła
    (przed reklamacją) szafkę narożną, którą producent wykonuje od marca 2003 i
    do tej pory nie dokończył jej. Zapłaciła za nią od razu 450zł.

    gdzie szukać pomocy i co robić?
    jest jakaś szansa na dokonanie reklamacji?
    trochę głupie, że meble mają służyć tylko rok ... a potem trzeba je
    wyrzucać...

  • 2. Data: 2003-10-09 03:01:22
    Temat: Re: reklamacja mebli
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bm14dc$qss$5@news.onet.pl>, RamoczKa wrote:
    > Moja mama zakupiła meble w sklepie. Po jakimś czasie (ponad rok) zgłosiła
    > reklamację mebli u producenta (powiedziała wcześniej, o co chodzi z meblami,
    > kiedy były kupione).

    Ponad rok od momentu zakupu? A jak zglosiła? Pisemnie? A dlaczego zgłosiła
    po roku, miała jakieś przesłanki aby uważać że gwarancja jest dłuższa niż
    rok?

    > gdzie szukać pomocy i co robić?

    Gjeneralnie w Federacji Konsumentów, ale jak odpowiesz na powyższe pytania
    to możemy się pozastanawiać co i jak tutaj...

    > jest jakaś szansa na dokonanie reklamacji?

    jw.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-10-09 14:11:27
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl>

    > Ponad rok od momentu zakupu? A jak zglosiła? Pisemnie?
    Najpierw telefonicznie-producentowi, a potem osobiści, pisemnie na druku w
    sklepie meblowym. taka była prośba producenta, aby zgłosić reklamację przez
    sklep.

    >A dlaczego zgłosiła
    > po roku, miała jakieś przesłanki aby uważać że gwarancja jest dłuższa niż
    > rok?

    Standardowa gwarancja to 24 miesiące. Taka jest jej opinia (podsłuchiwałam
    rozmowę mamy ze sprzedawcą). Poza tym nie ma żadnej gwarancji podbitej i nie
    miała świadomości upływu czasu, a ten rok minął b. szybko... :-/ Gdyby
    wiedziała wcześniej o terminie, to zgłosiłaby wcześniej. Po prostu odkładała
    to na później-no i teraz się narobiło :-(

  • 4. Data: 2003-10-12 13:03:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Tylko wKF (bez znaczenia dla sprawy):

    On Mon, 13 Oct 2003, Marcin Debowski wrote:
    [...]
    >+ > Standardowa gwarancja to 24 miesiące. [...]
    >+
    >+ No to jest niestety błędna opinia (pomijając już kto co uważa za

    ...to prawda...

    >+ standard). Do zeszłego roku ustawowo gwarancja wynosiła 12 miesięcy
    >+ (chyba, że producent określił gdzieś dłuższą w warunkach gwarancji),
    >+ w tej chwili gwarancja jest w ogóle dobrowolna.

    Do zeszłego roku:
    - gwarancja również była dobrowolna
    - nie przypominam sobie żeby NIE MOGŁA być KRÓTSZA niż rok.
    Krótko mówiąc - zarówno mogło jej nie być jak i być na
    np. 3 miesiące :) albo i 12 dni :) (a co, na ser np... :)).
    Był tylko domyślny ("o ile dający nie określił") czas 12 mies.

    >+ > miała świadomości upływu czasu, a ten rok minął b. szybko... :-/

    A... no to i tak obowiązują "stare" przepisy, nieprawdaż ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-10-13 02:03:58
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bm5u1n$8t9$1@news.onet.pl>, RamoczKa wrote:
> [...]

    > wiedziała wcześniej o terminie, to zgłosiłaby wcześniej. Po prostu odkładała
    > to na później-no i teraz się narobiło :-(

    No niestety chyba się narobiło. Jedyne co MZ może zrobić to sugerowany
    wcześniej kontakt z Federacją Konsumentów (może się ich producent
    przestraszy), ale jeśli producent wyprze się tej rozmowy telefonicznej to
    marnie to wszystko niestety widzę :( Ale z FK skontaktować się warto - a
    nuż nie jesteście jedyną ofiarą tej firmy i zrobili komuś takie kuku
    wcześniej? Wtedy byłby już jakiś punkt zaczepienia.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-10-13 09:51:08
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl>

    Ale z FK skontaktować się warto - a
    > nuż nie jesteście jedyną ofiarą tej firmy i zrobili komuś takie kuku
    > wcześniej? Wtedy byłby już jakiś punkt zaczepienia.

    Nie jesteśmy jedyni. Znamy kobietę z naszego miasta, która również zakupiłą
    taki sam zestaw i również nie uwzględniono jej reklamacji (ta sama wada!!!).

    Dziękuję za informację :-)

    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-10-13 21:17:38
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bmel79$30b$1@news.onet.pl>, RamoczKa wrote:

    > Ale z FK skontaktować się warto - a
    >
    > Nie jesteśmy jedyni. Znamy kobietę z naszego miasta, która również zakupiłą
    > taki sam zestaw i również nie uwzględniono jej reklamacji (ta sama wada!!!).

    W tym momencie dla Was sprawa samej wady jest niejako drugorzędna bo
    problem leży w przekroczeniu terminów, które jak zrozumiałem nastąpiło ze
    względu na nieuczciwe (co najmniej nieetyczne) postępowanie producenta.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-10-14 18:35:56
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl>

    > W tym momencie dla Was sprawa samej wady jest niejako drugorzędna bo
    > problem leży w przekroczeniu terminów, które jak zrozumiałem nastąpiło ze
    > względu na nieuczciwe (co najmniej nieetyczne) postępowanie producenta.

    Najwazniejsze jest dla nas to, aby móc doprowadzić meble do stanu
    używalności bez przekleństw pod nosem, że " ooo tu też odpada...". Znalazłam
    już w moim rejonie Doradcę Konsumenta w Starostwie Powiatowym. Zgłosimy się
    tam niebawem i pociągniemy sprawę dalej.

    --
    pozdr.

  • 9. Data: 2004-12-27 11:17:37
    Od: "Piotr" <s...@p...onet.pl>

    Drążyła Pani dalej ten temat i osiągnęła coś Pani?
    Bardzo proszę o odpowiedź gdyż mam taki sam prtoblem i jestem odsyłany od
    producenta do sklepu już trzy miesiące.
    Pozdrawiam Piotr

  • 10. Data: 2004-12-27 11:26:10
    Od: bo <b...@a...edu.pl>

    Piotr wrote:

    > Drążyła Pani dalej ten temat i osiągnęła coś Pani?
    > Bardzo proszę o odpowiedź gdyż mam taki sam prtoblem i jestem odsyłany od
    > producenta do sklepu już trzy miesiące.
    > Pozdrawiam Piotr

    Co to znaczy "jestem odsylany" ?

    Boguslaw