eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja mebli › Re: reklamacja mebli
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja mebli
    Date: Mon, 13 Oct 2003 10:03:58 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 31
    Message-ID: <e...@z...router>
    References: <bm14dc$qss$5@news.onet.pl> <2...@z...router>
    <bm5u1n$8t9$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm52.omega131.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1066011300 24595 218.186.131.52 (13 Oct 2003 02:15:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Oct 2003 02:15:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:169779
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <bm5u1n$8t9$1@news.onet.pl>, RamoczKa wrote:
    >> Ponad rok od momentu zakupu? A jak zglosiła? Pisemnie?
    > Najpierw telefonicznie-producentowi, a potem osobiści, pisemnie na druku w
    > sklepie meblowym. taka była prośba producenta, aby zgłosić reklamację przez
    > sklep.
    >
    >>A dlaczego zgłosiła
    >> po roku, miała jakieś przesłanki aby uważać że gwarancja jest dłuższa niż
    >> rok?
    >
    > Standardowa gwarancja to 24 miesiące. Taka jest jej opinia (podsłuchiwałam
    > rozmowę mamy ze sprzedawcą). Poza tym nie ma żadnej gwarancji podbitej i nie

    No to jest niestety błędna opinia (pomijając już kto co uważa za
    standard). Do zeszłego roku ustawowo gwarancja wynosiła 12 miesięcy
    (chyba, że producent określił gdzieś dłuższą w warunkach gwarancji), w tej
    chwili gwarancja jest w ogóle dobrowolna.

    > miała świadomości upływu czasu, a ten rok minął b. szybko... :-/ Gdyby
    > wiedziała wcześniej o terminie, to zgłosiłaby wcześniej. Po prostu odkładała
    > to na później-no i teraz się narobiło :-(

    No niestety chyba się narobiło. Jedyne co MZ może zrobić to sugerowany
    wcześniej kontakt z Federacją Konsumentów (może się ich producent
    przestraszy), ale jeśli producent wyprze się tej rozmowy telefonicznej to
    marnie to wszystko niestety widzę :( Ale z FK skontaktować się warto - a
    nuż nie jesteście jedyną ofiarą tej firmy i zrobili komuś takie kuku
    wcześniej? Wtedy byłby już jakiś punkt zaczepienia.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1