eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 11. Data: 2008-01-28 14:50:47
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: "go!" <g...@g...pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Dnia 28.01.2008 go! <g...@g...pl> napisał/a:
    >> Piotr wrote:
    >>> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
    >>> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
    >> chyba nie moze..
    >> Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30
    >
    > Skąd powyższe terminy?
    >

    Pracowalem w serwisie komp. Tak brzmial fragment textu na kartach
    gwarancyjnych..


    --
    go!


  • 12. Data: 2008-01-28 14:54:26
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: "go!" <g...@g...pl>

    Piotr wrote:
    >
    > Mam nadzieję że się dogadam, bo nie chce czekać miesiąca na to aż sprzęt
    > wróci z podróży po Europie...
    >

    Po 1) to nie sadze aby sie wyrobili w miesiac z "podrozami" sprzetu.
    A po 2) to nie widze problemu aby Ci sprzet wymienic lub nawet oddac
    pieniadze jesli sie uprzesz, ze juz nie chcesz takiego czegos z uwagi
    np. na domniemana awaryjnosc.
    Sklep powinien to uznac za naprawe przedsprzedazna i wziac to na swoj
    garb a Tobie wydac nowiutki egzemplarz.

    --
    go!


  • 13. Data: 2008-01-28 15:41:32
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 28 styczeń 2008 14:17
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fnkkld$iu6$1@news.onet.pl>):

    > Istotne:
    > To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie
    > reklamacji.

    Dlatego właśnie ta ustawa jest kija warta.... Rozpatrzy
    stwierdzając ,,wymienię za 2 miesiące'' albo ,,Nie chce mi się wymieniać
    wcale ić pan w diabły'', mylę się?

    --
    Tristan
    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl
    k...@g...com A...@a...pl f...@e...pl


  • 14. Data: 2008-01-28 23:18:12
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.01.2008 go! <g...@g...pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski wrote:
    >> Dnia 28.01.2008 go! <g...@g...pl> napisał/a:
    >>> Piotr wrote:
    >>>> sklep wysyła produkt do serwisu, serwis do producenta
    >>>> (austria i anglia), może to potrwać ponad miesiąc...
    >>> chyba nie moze..
    >>> Do 14 dni a w szczegolnych przypadkach do 30
    >> Skąd powyższe terminy?
    > Pracowalem w serwisie komp. Tak brzmial fragment textu na kartach
    > gwarancyjnych..

    Proponuję abyś przed kolejną autorytatywną radą przeszukał choć archiwa
    tej grupy po hasłach "gwarancja" i "niezgodność z umową".

    --
    Marcin


  • 15. Data: 2008-01-29 00:08:22
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: PlaMa <m...@w...pl>



    >>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
    >>> 14 dni.
    >> Istotne:
    >> To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie
    >> reklamacji.
    > Wszak tak napisałem ;)

    a nie ma tam gdzieś "Bez zbędnej zwłoki"?


    pozdrawiam.
    PlaMa


  • 16. Data: 2008-01-29 07:20:45
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: Piotr <p...@b...pl>


    > Po 1) to nie sadze aby sie wyrobili w miesiac z "podrozami" sprzetu.
    > A po 2) to nie widze problemu aby Ci sprzet wymienic lub nawet oddac
    > pieniadze jesli sie uprzesz, ze juz nie chcesz takiego czegos z uwagi
    > np. na domniemana awaryjnosc.
    > Sklep powinien to uznac za naprawe przedsprzedazna i wziac to na swoj
    > garb a Tobie wydac nowiutki egzemplarz.
    >

    A Gucio..
    Wczoraj byłem w sklepie, niestety nie było żadnego kierownika, a
    pracownik się bał cokolwiek zrobić. Zdziwił się bardzo że chce wymienić
    albo odzyskać pieniądze. Powiedział że on może tylko przyjąć reklamację.
    Jak mu tłumaczyłem że ja nie reklamuje tylko zgłaszam że produkt jest
    nie zgodny z umową i chce go wymienić na nowy, zaznaczyłem że od
    pierwszego użycia produkt jest zepsuty, że nie zepsuł się podczas
    używania tylko w takim stanie go kupiłem.

    Dzisiaj będzie kierowniczka sklepu. Znając życie powiedzą że oni muszą
    to wysłać do serwisu. Z tego co się dowiadywałem serwis jest we
    Wrocławiu (a raczej dystrybutor), ten serwis wysyła do Austrii a jak tam
    potrzeba części to idą nie wiadomo skąd ponad miesiąc. Więc w sklepie
    będą mi wciskali że muszę poczekać aż serwis odeśle... Czyli z 2
    miesiące!! Widzę że w sklepie nie rozumieją o co chodzi i chyba nie
    słyszeli o naprawie przedsprzedażnej...

    o 12 jadę do sklepu z ustawami i oświadczeniem że chce nowy sprzęt albo
    zwrot kasy.


    Pozdrawiam
    Piotr


  • 17. Data: 2008-01-29 08:40:12
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: <s...@a...pl>

    >>>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to 14
    >>>> dni.
    >>> Istotne:
    >>> To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na rozpatrzenie
    >>> reklamacji.
    >> Wszak tak napisałem ;)
    > a nie ma tam gdzieś "Bez zbędnej zwłoki"?
    > pozdrawiam.

    Te słowa mają szeroki zakres. Może to być i 5 minut, a może być i 5
    miesięcy.


  • 18. Data: 2008-01-29 08:41:05
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:
    >
    >
    >>>> Możesz żądać wymiany na nowy egzemplarz, termin odpowiedzi sklepu to
    >>>> 14 dni.
    >>> Istotne:
    >>> To nie znaczy ze sklep wymieni w ciagu 14 dni. Tyle ma na
    >>> rozpatrzenie reklamacji.
    >> Wszak tak napisałem ;)
    >
    > a nie ma tam gdzieś "Bez zbędnej zwłoki"?


    art. 8
    [...]
    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
    stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 19. Data: 2008-01-29 08:42:08
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: <s...@a...pl>

    > albo odzyskać pieniądze. Powiedział że on może tylko przyjąć reklamację.
    > Jak mu tłumaczyłem że ja nie reklamuje tylko zgłaszam że produkt jest nie
    > zgodny z umową i chce go wymienić na nowy, zaznaczyłem że od

    Złóż reklamację!
    Bo to będzie *reklamacja* :) Tylko nie z tytułu gwarancji a z tytułu
    niezgodności z umową.


  • 20. Data: 2008-01-29 08:45:19
    Temat: Re: reklamacja - czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr pisze:

    > o 12 jadę do sklepu z ustawami i oświadczeniem że chce nowy sprzęt albo
    > zwrot kasy.


    Wyślij pocztą. Dołącz pismo reklamacyjne. Zgodnie z art.8 ust. 2
    sprzedawca - w przypadku uznania reklamacji - powinien zwrócić koszt
    dostarczenia sprzętu, więc poszerz reklamację o zwrot tych (10zł) za
    list/paczkę. Wyślij za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, aby wiedzieć od
    kiedy liczyć 14-dniowy termin.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1