  • 11. Data: 2006-07-02 08:54:59
    Temat: Re: rachunki TPSA
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Ale tu nie mamy do czynienia z przedawnieniem faktur, tylko z
    > wystawieniem faktury za usługę z przed dwóch lat.

    Skrót myślowy ;-) Przedawnienie roszczenia. Roszczenie w takim przypadku
    istnieje, nawet gdy nie ma wystawionej faktury.

    Znane są przypadki, gdy faktura została wystawiona na przykład na
    miesiąc przed przedawnieniem. I co wtedy, droga redakcjo? Przedawnienie
    biegnie od daty zlecenia czy daty faktury? Jakoś nie do końca wszyscy
    sobie z tym radzą.

    M.

  • 12. Data: 2006-07-02 11:44:58
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Znane są przypadki, gdy faktura została wystawiona na przykład na
    > miesiąc przed przedawnieniem. I co wtedy, droga redakcjo? Przedawnienie
    > biegnie od daty zlecenia czy daty faktury?

    a co mówi umowa?

    KG

  • 13. Data: 2006-07-02 14:26:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    kam napisał(a):

    > a co mówi umowa?

    że abonent jest zobowiązany płacić faktury w terminie :-)

    M.

  • 14. Data: 2006-07-03 07:34:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Henry napisał(a):

    > Miałem to samo. Neostradę zamówił lokator, po jego wyprowadzce neo została a
    > rachunki zostały przepisane na matkę (skąd miała wiedzieć/pamiętać?). Wraz
    > ze zmianą właściciela abonamentu znikła z faktury płatność za neostradę. Po
    > ponad pół roku sobie przypomnieli. Rozłożyli na raty.

    Zdecyduj się na jedną wersję. Albo PODPISAŁA umowę na neo i WIEDZIAŁA za
    co płaci, albo nie podpisała umowy więc faktury na neo jej nie obchodzą.
    Innego rozwiązania nie ma.

    M.

  • 15. Data: 2006-07-03 07:35:06
    Od: "Henry" <r...@w...pl>

    Użytkownik "marek" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    ze zmianą właściciela abonamentu znikła z faktury płatność za neostradę. Po
    ponad pół roku sobie przypomnieli. Rozłożyli na raty.
    Rafał Hejnik

  • 16. Data: 2006-07-04 09:04:31
    Od: "Henry" <r...@w...pl>

    > Zdecyduj się na jedną wersję. Albo PODPISAŁA umowę na neo i WIEDZIAŁA za
    > co płaci, albo nie podpisała umowy więc faktury na neo jej nie obchodzą.
    > Innego rozwiązania nie ma.

    _To_nie_ważne_w_ tym_wątku_,czy wiedziała o neostradzie na umowie. Faketm
    jest, że przychodziły rachunki bez abonamentu neostrada mimo, że
    kozystaliśmy z neostrady bez zmian. A matka (dokładnie teściowa) nie
    korzystała z tego numeru telefonu. Ważne jest, że rozłożyli bez problemu na
    raty. Masz nierealne podejście do rzeczywistości: matka jest kobietą mająca
    sporą rodzinkę na głowie, a nie urzędnikiem notariano-księgowym. Pojechała
    przepisać umowę z synem. Przepisała na siebie bez żadnych zmian w zakresie
    usług i koniec.

    Rafał Hejnik

  • 17. Data: 2006-07-04 12:27:19
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    > Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Skrót myślowy ;-) Przedawnienie roszczenia. Roszczenie w takim przypadku
    > istnieje, nawet gdy nie ma wystawionej faktury.

    Dokładnie. Brak faktury nie ma żadnego znaczenia - zawsze można pójść do punktu
    TP i zapłacić ( przynajmniej w teorii - w praktyce to raczej niewykonalne ze
    względu na bałagan ). Widziałem kiedyś taki przepis.

  • 18. Data: 2006-07-04 12:46:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    d852 napisał(a):

    > Dokładnie. Brak faktury nie ma żadnego znaczenia - zawsze można pójść do punktu
    > TP i zapłacić ( przynajmniej w teorii - w praktyce to raczej niewykonalne ze
    > względu na bałagan ).

    Dlaczego niewykonalne. Wpłacasz na konto (każdy ma chyba osobne
    subkonto) i się liczy na poczet przyszłych faktur. Czasy kiedy takie
    wpłaty ginęły bez wieści i trzeba było "po kwocie" je wyszukiwać dzięki
    Bogu minęły.

    p. m.

  • 19. Data: 2006-07-04 12:46:21
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 30.06.2006, o godzinie 17.11.19, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

    > Kupic sobie pistolet i strzelić w łeb.
    > Prawdopodobnie umorzą.

    A przypadkiem (jeżeli ktoś taki jest) nie będzie to dziedziczone?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*