  • 1. Data: 2004-05-13 13:49:39
    Temat: pytanie odnosnie ksiegi wieczystej
    Od: "Tommy" <t...@n...pl>

    Witam
    Probowalem sie dowiedziec w dziale ksieg wieczystych nt kosztow jakie bym
    musial poniesc przy jej zalozeniu.
    Niestety odpowiedziano mi ze musze zlozyc wniosek o zalozenie ksiegi i wtedy
    dopiero zostanie wyliczony koszt takowego zabiegu.
    Z racji tego ze chce zlozyc wniosek i w razie duzych kosztow zalozenia kw
    sie wycofac mam pytanie:
    - czy przy skladaniu wniosku obowiazuja jakies oplaty ?
    - czy po poznaniu ceny mozna bezproblemowo powiedziec dziekuje i zrezygnowac
    ?
    - jak dlugo sie czeka na zalozenie ksiegi wieczystej ?

    Przegladalem archiwum forum i widze sprzeczne informacje, moze po prostu
    ktos mi poda przyblizony koszt ?
    Mieszkanie spoldzielcze-wlasnosciowe, wartosc 50 000.

    Pozdrawiam
    Licze na odpowiedz :)
    Tommy

  • 2. Data: 2004-05-14 07:15:33
    Temat: Re: pytanie odnosnie ksiegi wieczystej
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

> [...]
    > - czy przy skladaniu wniosku obowiazuja jakies oplaty ?
    > - czy po poznaniu ceny mozna bezproblemowo powiedziec dziekuje i

    przy składaniu nie później sąd liczy ile sie nalezy. Jak nie dokonasz opłat
    w terminie wyznaczonym przez sąd to wniosek zostanie odrzucony z powodu
    braków formalnych.

    > - jak dlugo sie czeka na zalozenie ksiegi wieczystej ?

    To zależy w jakim mieści ?

    > Przegladalem archiwum forum i widze sprzeczne informacje, moze po prostu
    > ktos mi poda przyblizony koszt ?
    > Mieszkanie spoldzielcze-wlasnosciowe, wartosc 50 000.

    wpis stały za założenie księgi 40 zł
    Dwudziestą część wpisu stosunkowego pobiera się od wniosku o wpis:

    własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego,

    wpis stosunkowy to 8% od wartości nie mniej niż 30 zetów i może jeszcze coś
    ale na razie nie chce mi się szukać

  • 3. Data: 2004-05-14 07:18:47
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Tommy wrote:

> [...]
    > Niestety odpowiedziano mi ze musze zlozyc wniosek o zalozenie ksiegi i wtedy
    > dopiero zostanie wyliczony koszt takowego zabiegu.

    niech ktos mnie poprawi jak sie myle ale chyba ok 1000zł?

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 4. Data: 2004-05-14 12:51:30
    Od: "Tommy" <t...@n...pl>

    > wpis stały za założenie księgi 40 zł
    > Dwudziestą część wpisu stosunkowego pobiera się od wniosku o wpis:
    >
    > własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego,

    dzieki za odpowiedz,
    znalazlem takie info ze dwudziesta czesc owszem ale tylko kupione na rynku
    pierwotnym,
    moje mieszkanie jest kupione na rynku wtornym (od poprzedniego wlasciciela),
    czy wtedy to nie bedzie piata czesc ?
    Tommy