  • 1. Data: 2002-08-17 21:59:27
    Temat: pytanie
    Od: "Jarek" <l...@h...pl>

    Witam,

    czy przepisywanie tekstów - prac magisterskich i licencjackich jest legalne
    ?
    Tzn czy trzeba cos rejestrować w urzędzie skarbowym ?

  • 2. Data: 2002-08-18 11:26:00
    Temat: Re: pytanie
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "Jarek" <l...@h...pl> wrote <ajmgue$aon$1@news2.tpi.pl>:

    >czy przepisywanie tekstów - prac magisterskich i licencjackich jest
    >legalne ?
    >Tzn czy trzeba cos rejestrować w urzędzie skarbowym ?

    Trzeba zarejestrować działalność w Urzędzie Gminy (Miasta), następnie GUS,
    a później U. Skarb. Chyba, że robisz to na umowę zlecenie / o dzieło, ale
    wtedy praca taka musi być dla przedsiębiorstwa. Podobnie korepetycje.
    Możesz w U. Skarb. wybrać uproszczone sposoby rozliczania się (karta
    podatkowa, ryczałt ewidencjonowany), ale formalności U. Gminy i GUS muszą
    być wcześniej. Niestety to kosztuje niemało, do tego pieczątka, szyld itp.

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 3. Data: 2002-08-18 11:37:13
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Baranowski" <p...@T...TO.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Chyba, że robisz to na umowę zlecenie / o dzieło, ale
    > wtedy praca taka musi być dla przedsiębiorstwa.

    Dlaczego um.zlecenie lub o dzieło musi być dla przedsiębiorstwa?

    Karol

  • 4. Data: 2002-08-18 13:19:18
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote
    <ajo0up$1f8e$1@pingwin.acn.pl>:

    >Dlaczego um.zlecenie lub o dzieło musi być dla przedsiębiorstwa?

    Jeśli chodzi o prawo cywilne to nie musi, ale kto wtedy zapłaci zaliczkę ma
    pod. dochodowy ?
    Więc musi to być przedsiębiorstwo, jeśli ani zleceniobiorca ani
    zleceniodawca go nie prowadzą to co ? Przecież os. fiz. nie prowadząca dz.
    gosp. nie wyśle PIT-5 ! Taka um. zlecenie to wówczas zamówienie od klienta
    i należy wystawić rachunek/fakturę VAT/paragon fiskalny.

  • 5. Data: 2002-08-18 15:29:46
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Baranowski" <p...@T...TO.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns926E9D9421A55pbaranowskipocztaone@213.180.12
    8.20...

    > Jeśli chodzi o prawo cywilne to nie musi, ale kto wtedy zapłaci zaliczkę
    ma
    > pod. dochodowy ?

    Zleceniodawca. Nie widze przeszkod.

    > Więc musi to być przedsiębiorstwo, jeśli ani zleceniobiorca ani
    > zleceniodawca go nie prowadzą to co ?

    To zleceniodawca potraca zaliczke.
    AFAIR to ustawa o PDOF nie wyklucza takiej mozliwosci.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2002-08-18 22:36:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Aug 2002, Karol wrote:

> [...]
    >+
    >+ Dlaczego um.zlecenie lub o dzieło musi być dla przedsiębiorstwa?

    Karolu, straszny formalista z ciebie :)
    Tylko przyciąłeś (cytat) za bardzo !

    Oczywiście umowa o dzieło nie musi być "dla przedsiębiorstwa",
    ale wtedy nie może być wykonywana w ramach działalności
    wykonywanej osobiście (czyli wykonawca musi prowadzić działalność
    gospodarczą) - a o to chodziło jako mniemam Pawłowi :)
    Analizując powiązania logiczne :) postu Pawła (część którą
    wyciąłeś: "zarejestrować [DG]...chyba że" tak mi wychodzi.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-08-18 22:42:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]

    [...]
    >+ > ale kto wtedy zapłaci zaliczkę ma pod. dochodowy ?

    Widzę :)

> [...]
    >+
    >+ To zleceniodawca potraca zaliczke.
    >+ AFAIR to ustawa o PDOF nie wyklucza takiej mozliwosci.

    Co do UoPDoOF:
    AFAIR tam coś jest (o umowach "osobistych", czyli bez DG): "o ile
    nie wykonuje dla ludności..." albo jakoś podobnie ;) [art.13.8a] !
    Czyli można wykonywać tylko w przypadkach dopuszczonych w ustawie
    i dla umów o dzieło będzie to tylko dla "DG" i zarządców nierucho-
    mości...
    Parę "specprzypadków" w rodzaju "dla sądu" też tam jest, ale "zwykłej"
    umowy o dzieło (typu "przepisywanie ludziom prac magisterskich")
    IMHO upchnąć się nie da !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-08-19 11:41:07
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

  • 9. Data: 2002-08-19 11:51:18
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Sebastian D-D wrote:

    > Jak nie zarejestrujesz to co najwyzej mala grzywna za wykroczenie (z UDG -
    > jesli sie znajdzie zyczliwa konkurencja)

    nie wspomniales o wysokosci podatku od niewykazanych dochodów

    > - a jak zarejestrujesz, to ci sie
    > przy najblizszej kontroli z Urzedu Skarbowego dobiora do narzedzi pracy
    > (komputera) a za piractwo... - to moga byc niezle jaja...

    jest Open Source

    > Pozdrawiam - Realista

    inaczej bym to nazwal ;)

    --