  • 71. Data: 2010-05-20 13:12:25
    Temat: Re: punkty karne dla pasazera
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    januszek pisze:
    > A istnieje podstawa prawna do nalozenia na kogos, kto nie jest
    > kierującym, punktow karnych? Bo art 130 PORD wyraznie mowi o
    > "kierowcach".
    >
    > j.

    Nie rozumiesz.
    Kierowcą jest osoba posiadająca PJ.
    Kierującym jest osoba aktualnie (czy w danym czasie) prowadząca pojazd.

    Jakaś kurwa w todze właśnie wypatrzyła ten szczegół i stąd ten wątek.

    Często jestem pijanym kierowcą i możecie mi skoczyć. Nigdy nie jestem
    pijanym kierującym.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 72. Data: 2010-05-20 13:21:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Pyrtek napisał(a):

    > Nie rozumiesz.
    > Kierowcą jest osoba posiadająca PJ.
    > Kierującym jest osoba aktualnie (czy w danym czasie) prowadząca pojazd.

    Moim zdaniem osoba posiadajaca PJ ma uprawnienia do tego aby w
    okreslonych warunkach byc kierowca. Siedzac na miejscu pasazera
    posiadacz PJ kierowca nie jest.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 73. Data: 2010-05-20 14:58:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ht2v45$ase$...@p...wsisiz.edu.pl...
    > ale nie zaprzeczysz ze czlowiek ktory uderzy samochode w przeszkode przy
    > powiedzmy 60 i bedzie mial zapiete pasy bedzie mial mniejsze obrazenia niz
    > czlowiek ktory poleci klatka piersiowa w kierowice rozwalajaca mu sledzione i
    > co tam jeszcze ma, glowa rozbijajac szybe(twarda jak wiesz) a kolanami
    > wbijajac sie w deske rozdzielcza....

    Nie zaprzeczam. Tylko powiedz szczerze, że wolałbyś być warzywem do końca życia,
    czy zginąć szybko i bezboleśnie? Pasy nie gwarantują 100% bezpieczeństwa. Gdyby
    państwo chciało dbać o bezpieczeństwo to zakazałoby handlu niebezpiecznych
    fotelików dziecięcych, kazało wszystkim zakładać kask, a nowe auta musiałyby
    mieć klatkę bezpieczeństwa.

  • 74. Data: 2010-05-20 15:22:50
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
    > Nie zaprzeczam. Tylko powiedz szczerze, że wolałbyś być warzywem do

    Qwa, panowie...
    To jest grupa ...prawo (jak-byśmy nie nazywali tego, z czym mamy do
    czynienia w naszym państwie).
    Dajcie sobie spokój z dywagacjami technicznymi!
    Nakaz jazdy w pasach/hełmie jest niekonstytucyjny!
    Skupcie się na tym!

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 75. Data: 2010-05-20 16:18:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Pyrtek napisał(a):

    > Nakaz jazdy w pasach/hełmie jest niekonstytucyjny!
    > Skupcie się na tym!

    Ktoś już składał taką skargę i przegrał.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 76. Data: 2010-05-20 19:30:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-20 09:09, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > No dobra, ale dlaczego karać go punktami? Przecież kary powinny być
    > takie same dla tych co mają PJ i dla tych co nie posiadają.

    a) Taki co posiada PJ ma większą wiedzę i powinien tym bardziej myśleć.

    b) Też jestem za tym, żeby punkty dawać także tym bez PJ.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 77. Data: 2010-05-20 19:38:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-20 11:54, Icek pisze:

    > kiedys nie bylo fotelikow.

    I pasów i zagłówków i ABS... A w ogóle kiedyś średnia życia była 35 lat
    i do tego medycyny nie było.

    >Czy byla wieksza smiertelnosc dzieci w wypadkach
    > ?

    Nawet jeśli nie, to nie z powodu fotelików, a mniejszego ruchu.

    > Jak przy 100km/h masz zdrzenie z drzewem to czy fotelik czy pasy to i tak
    > najprawdopdoobniej trumna

    Taaaa.... Co cię wtedy zabije? Przeciążenie? Aż takie myślisz jest
    silne? Nawet jeśli, to i tak jest mniej zabójcze niż pierdolnięcie z tą
    prędkością o przeszkodę.

    Poza tym, w wielu wypadkach jednak następuje hamowanie i nie uderza się
    z pełną prędkością w drzewo, ale z mniejszą.

    > Czy to nie jest tak, ze nadopiekuncze panstwo sobie zrobilo swiatla,
    > foteliki, pasy a jakos obnizki wypadkow i smiertelnosci nie widac.

    Bo są inne powody jej wzrostu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 78. Data: 2010-05-20 19:39:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-20 14:29, he(R)sk pisze:
> [...]
    ,40_mandatow_na_godzine.html

    > Kolejny idiotyzm. Co Policje obchodzi czy zapinam pasy?
    > Wylece przez okno przy czolowce, problem mojej rodziny.
    > Nadopiekunczosc panstwa dochodzi do absurdu.

    Nie tylko twojej rodziny, ale także współpasażerów, których zabijesz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 79. Data: 2010-05-20 19:40:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    grup dyskusyjnych:ht42k8$rgh$...@n...onet.pl...
    > b) Też jestem za tym, żeby punkty dawać także tym bez PJ.

    Zbierają do 20, czy 24 punnktów? Jak przekroczą "magiczną" barierę to co wtedy?
    Zabiorą nieistniejące prawko?

  • 80. Data: 2010-05-20 20:37:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-20 21:40, qwerty pisze:
> [...]
    > wiadomości grup dyskusyjnych:ht42k8$rgh$...@n...onet.pl...
    >
    > Zbierają do 20, czy 24 punnktów? Jak przekroczą "magiczną" barierę to co

    Kierowca jak przekroczy granicę, to jest kierowany na egzamin. Dopiero
    ewentualnie potem traci uprawnienia. Więc tu też można wysłać na
    egzamin. A jak obleją, to zakaz wsiadania do auta.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek