  • 181. Data: 2010-05-24 19:38:37
    Temat: Re: punkty karne dla pasazera
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Tak.

    No to dawaj na stół te dowody naukowe ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 182. Data: 2010-05-24 19:44:48
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Liwiusz napisal:
    > Dlatego dobrym podatkiem jest podatek pogłówny i brak zasiłków.

    Zapolemizuję. Przemysłowiec ciągnie z istniejącej infrastruktury państwowej
    znacznie większe korzyści niż etatowiec. IMO znacznie lepszym więc rozwiązaniem
    jest podatek liniowy, bo progresywny to z kolei przegięcie w drugą stronę.

    Natomiast danina pogłówna jest dobra tam, gdzie ewentualne świadczenie
    zwrotne jest porównywalne np. NFZ. Tu znów jest przegięcie progresywności:
    jak zapłacę NFZ od trzykrotnej przeciętnej to nie przybiegnie do mnie
    trzech lekarzy ani nie będę miał kolejki trzykrotnie skróconej.

    > Podatki winny być na tyle niskie, aby dla 90-95% społeczeństwa nie
    > opłacało się oszukiwać.

    Przede wszystkim powinny być proste obliczeniowo i pozbawione większości
    'wyjątków'. Piszę w cudzysłowie, bo te 'wyjątki' to ogromne bramy dla
    wtajemniczonych. Większość prowadzących jakąkolwiek działalność bardziej
    narzeka na uznaniowość i mętność przepisów niż na wysokość stawek.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 183. Data: 2010-05-24 19:55:42
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 21:38, januszek wrote:

    > No to dawaj na stół te dowody naukowe ;)

    A np. tu jakies uniwersyteckie glowy:

    http://www.jmu.edu/safetyplan/vehicle/generaldriver/
    safetybelt.shtml

    Trzy ostatnie polecam zwolennikom "Niech zatem pasażerowie się dogadują
    i zapinają, bądź nie, pasy".

    # For every one percent increase in safety belt use, 172 lives and close
    to $100 million in annual injury and death costs could be saved.

    # Safety belts when used properly reduce the number of serious traffic
    injuries by 50 percent and fatalities by 60-70 percent.

    # For maximum protection safety belts should be fastened before
    traveling any distance or speed. Seventy-five percent of crash deaths
    and injuries occur within 25 miles of home. More than half of all
    injury-producing motor vehicle crashes involve low speeds under 40 m.p.h.

    # In a 30 m.p.h. collision an unbelted 160 lb. Person can strike another
    passenger, crash through a windshield and/or slam into the vehicle's
    interior with a 4,800 lb. force.

    # Today over 25 countries around the world have some type of mandatory
    safety belt law. Results of these laws were measured; usage rate went
    from 20-25 percent before passage to 60-90 percent after passage.

    # A common cause of death and injury to children in motor vehicles is
    being crushed by adults who are not wearing safety belts. On out of four
    serious injuries to passengers is caused by occupants being thrown into
    each other.

    # About 80 percent of all injuries to children in car crashes are
    injuries to the head, causing brain damage, permanent disfigurement,
    epilepsy or death.

    # Of every 100 children who die in motor vehicle crashes at least 80
    would survive if they were properly secured in an approved child safety
    seat or safety belts.

    A jak ktos dalej jest sceptykiem, to moze pogooglac za "Ziemia jest
    plaska i lezy na czterech krokodylach", "Slonce krazy wogol Ziemi" itp.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org