  • 1. Data: 2010-05-19 06:19:06
    Temat: Wypowiedzenie a zasiłek?Pytanie
    Od: Kuczma Lonek <l...@z...blr>

    Witam!
    Chcę wypowiedzieć umowę pracodawcy i nie dokońca potrafię zinterpretować
    paragrafy czy będzie mi przysługiwał zasiłek odrazu czy po 90
    dniach.Rozwiązuję umowę po 19 latach pracy u jednego praodawcy a
    wcześniej pracowałem 3 lata z przerwą jednego roku kiedy to byłewm także
    na zasiłku(pierwszy rok jak powstał zasiłek dla bezrobotnych),ogólnie
    ten rok wlicza mi się do emerytury bo jest ciągłość.Proszę o informację
    czy dostanę odrazu zasiłem a czy będzie mi liczone tylko ostatnie 19 lat
    czy 23 lata(wliczając ten rok zasiłku)?Poniżej podałem fragmenty z
    ustawy o promocji zatrudnienia.....

    "Zasiłek dla bezrobotnych przysługuje za każdy dzień kalendarzowy po
    upływie:.....
    90 dni, gdy w okresie 6 miesięcy przed zarejestrowaniem w urzędzie pracy
    bezrobotny rozwiązał stosunek pracy (służbowy) za wypowiedzeniem albo na
    mocy porozumienia stron (art. 75 ust.2 pkt 2 ustawy),....."

    "Bezrobotnemu, który spełnił warunki konieczne do przyznania prawa do
    zasiłku dla bezrobotnych i którego łączne okresy zatrudnienia,
    prowadzenia działalności (staż pracy), wynoszą:.....
    od 5 do 20 lat stażu pracy przysługuje 100% zasiłku podstawowego,
    co najmniej 20 lat stażu pracy przysługuje 120% zasiłku podstawowego
    (art. 72 ust. 3 ustawy),..."

    Dziękuję za pomoc i pozdr.
    KL

  • 2. Data: 2010-05-20 06:21:26
    Temat: Re: Wypowiedzenie a zasiłek?Pytanie
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Kuczma Lonek" <l...@z...blr> napisał w wiadomości
> [...]
    > od 5 do 20 lat stażu pracy przysługuje 100% zasiłku podstawowego,
    > co najmniej 20 lat stażu pracy przysługuje 120% zasiłku podstawowego

    Po 90 odniach od daty zarejestrowania.
    Uwzglednia sie tylko wszystkie lata pracy bez wzgledu na ilość i długość
    przerw
    więc w Twoim przypadku 22 lata.