  • 121. Data: 2010-05-21 20:11:38
    Temat: Re: punkty karne dla pasazera
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > bo kierowca jako pasazer musi miec wiedze o koniecznosci zapinania pasow
    > pasazer cywilny ;P jako pasazer tez musi miec, natomiast od niego nie
    > wymagali tej wiedzy na prawie jazdy.

    no i ... nadejszła wiełkopomna chwiła

  • 122. Data: 2010-05-21 20:22:49
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl>

    > czy

    > jakis konkret? Bo ja widze tylko miliony ton ropy wyswiecone w dzien i nic
    > nie dajace.

    Ja widzę w tym dyskryminację rowerzystów i pieszych

  • 123. Data: 2010-05-21 23:02:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 May 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > Zmniejsz prędkość o 1km/h - wyjdzie mniej-więcej na to samo.
    >
    > A jakbyś jeszcze zaczął jeździć zgodnie z ograniczeniami prędkości...

    ...to świecenie w dzień by już zupełnie nikomu potrzebne nie było? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 124. Data: 2010-05-22 08:18:20
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    1200

    > Zmniejsz prędkość o 1km/h - wyjdzie mniej-więcej na to samo.
    >
    > A jakbyś jeszcze zaczął jeździć zgodnie z ograniczeniami prędkości...

    to rpacodawca by wiecej stracil bo nie wykonalnym jakiegos zadania.

    Icek

  • 125. Data: 2010-05-22 08:21:54
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Czy ty w ogóle masz prawo jazdy i samodzielnie kierujesz pojazdami?
    >
    > Lepsza widoczność z daleka przydaje się np. do optymalizacji (i
    > zwiększenia bezpieczeństwa) wyprzedzania, zmniejszenia liczby zdarzeń
    > typu ktoś nie zauważył i wyjechał z podporządkowanej.

    taaaa, moze na trasie ale stojac w korku w miescie to juz chyba nie

    > Jak ty widzisz świstaki na drogach, to może nie pij tyle?

    ale chodzi o to, ze po wlaczeniu swiatel calodobowo nie spadla ilosc
    wypadkow

    Icek

  • 126. Data: 2010-05-22 08:37:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości grup
    > Powinno sie badac czy jak wprowadzilismy obowiazkowa jazde na swiatlach czy
    > jest z tego jakikolwiek pozytywny efekt

    Co tu badać? Przecież widać gołym okiem, że auto z dużej odległości jest lepiej
    widoczne.

  • 127. Data: 2010-05-22 10:24:04
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    qwerty napisal:
    > Co tu badać? Przecież widać gołym okiem, że auto z dużej odległości jest lepiej
    > widoczne.

    Ale wskutek maskowania światłami obiekty nieoświetlone stały
    się mniej 'widzialne'.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 128. Data: 2010-05-22 10:34:29
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ale wskutek maskowania światłami obiekty nieoświetlone stały
    > się mniej 'widzialne'.

    wystarczylo wprowadzic przepis ze swiatlami "tylko poza terenem
    zabudowanym".

    W terenie zabudowanym wysokie szybkosci na pustej drodze w dzien to cos
    niespotykanego.

    Icek

  • 129. Data: 2010-05-22 10:39:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Icek napisal:
    > wystarczylo wprowadzic przepis ze swiatlami "tylko poza terenem
    > zabudowanym".
    > W terenie zabudowanym wysokie szybkosci na pustej drodze w dzien to cos
    > niespotykanego.

    Nawet nie. Wystarczyło wprowadzić przepis, że oświetlenie powinno
    włączać się automatycznie, gdy kontrast pomiędzy oświetleniem
    z kierunku jazdy i oświetleniem z tyłu będzie przekraczał progową
    wartość średnią. Technicznie łatwe do wykonania, a właśnie przy
    dużych kontrastach (niskie słońce) masz największe kłopoty z dojrzeniem
    samochodów jadących 'od słońca'.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 130. Data: 2010-05-22 10:49:19
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 19.05.2010 12:24, Liwiusz wrote:

    > To nie chodzi o to, czy pasy pomagają przeżyć, czy nie. Chodzi o to, czy
    > człowieka traktuje się jak człowieka, mającego wolną wolę i rozum, czy
    > jak krowę - którą trzeba trzymać na lince i pilnować, aby sobie krzywdy
    > nie zgodziła.
    >
    > Być może traktowanie Ciebie jak krowy jest Ci na rękę, mnie to oburza.

    Nie tylko to.

    W pociagach PKP widzialem informacje typu:

    "Zakaz otwierania drzwi wagonu podczas biegu pociagu"

    Skandal!

    Jak mozna tak traktowac czlowieka, majacego wolna wole i rozum?

    Czy naprawde trzeba go trzymac na lince i pilnowac, aby sobie krzywdy
    nie zrobil?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org