  • 11. Data: 2005-11-26 12:23:39
    Temat: Re: przystanek autobusowy na zakazie zatrzymywania
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-11-26 12:43 Tithian napisał(a):

    > Porownywac przypadki losowe z celowym postawieniem przystanku na
    > zakazie/ zakazu przed przystankiem ... zastanow sie troche.

    Chodzi mi o to, że nie jest winą kierowców, że nie stosują się do tego
    znaku, gdyż znak "nie obowiązuje", jeśli nie da się nie zatrzymać (a w
    opisanym przez Ciebie przypadku nie da się).
    A pokazałem przypadek losowy, bo wydało mi się, że już zostało
    wyjaśnione, że autobus może zatrzymać się na przystanku i do tego
    nawiązywać nie muszę.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 12. Data: 2005-11-26 13:03:15
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> napisał:

    >Znaczy co, że znak "zakaz zatrzymywania się" obowiązuje zawsze? Nawet
    >jakby drzewo leżało w poprzek drogi? Zastanów się trochę.
    Oj w tej kwestii to raczej TY powinieneś sie zastanowić.
    W przypadku 'drzewa' i znak obowiązuje i zatrzymanie jest zgodne z
    prawem.

    Artur Golański

  • 13. Data: 2005-11-26 13:03:15
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> napisał:

    >że nie stosują się do tego znaku, gdyż znak "nie obowiązuje",
    Którego znaku ? I który ich nie obowiązuje ?

    >jeśli nie da się nie zatrzymać
    Nie zapominaj lub wiedz, ze są różne zatrzymania !

    Artur Golański

  • 14. Data: 2005-11-26 21:05:14
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2005 12:48:12 +0100, Artur Golanski napisał(a):

    > Kierowca znaku zakazu zatrzymywania nie łamie.
    > Natomiast jeśli zatrzymując zmusza innych kierujących pojazdami
    > wielośladowymi do najeżdżania na tę linię ciągłą (art. 49. 1. 4 PoRD),

    Mysle, ze art. 49. 4 tez ma tu zastosowanie.

    Z definicji :
    29) zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu nie wynikające z
    warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 minutę,
    oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków lub
    przepisów,

    Taka sytuacja (szczegolnie od kiedy jezdze samochodem) jest jednak
    faktycznie bardzo denerwujaca i az sie prosi o szybkie rozwiazanie.

  • 15. Data: 2005-11-26 22:55:36
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-11-26 14:03 Artur Golanski napisał(a):

    > Którego znaku ? I który ich nie obowiązuje ?

    > Nie zapominaj lub wiedz, ze są różne zatrzymania !

    Ech...
    Nie jest winą kierowcy samochodu jadącego za autobusem, że musiał się
    zatrzymać, bo autobus się zatrzymał. Kierowca nie musiał wjechać w tył
    autobusu, bo stał tam znak "zakaz zatrzymywania się".
    Nawiązuję do wypowiedzi autora wątku:
    "autobus lamie przepisy bo (...) zmusza do tego [stawania w miejscu
    niedozwolonym - ws] jadące za nim samochody.".
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 16. Data: 2005-11-27 06:08:36
    Od: Tithian <t...@s...pl>

    Wojtek Szweicer napisał(a):
> [...]
    > "autobus lamie przepisy bo (...) zmusza do tego [stawania w miejscu
    > niedozwolonym - ws] jadące za nim samochody.".

    Jak cytujesz to rob to zgodnie z prawda a nie z "dziennikarska logika"
    gdzie wypowiedz nabiera innego sensu DZIEKUJE!.

    "Przystanek autobusowy na zakazie zatrzymywania .. wolno tak?"
    "Panowie no wolno tak czy nie ? Jak nie wolno gdzie pisac skargi petycje
    wnioski i inne biurokratyczne twory :)) "
    "Moim skromnym zdaniem nie dosc ze autobus lamie przepisy bo staje gdzie
    stawac nie wolno to jeszcze zmusza do tego jadace za nim samochody."

    Istotna roznica miedzy faktem a wyrazeniem opinii do zadanego pytania:P

    Pozdrawiam
    Tithian
    http://www.myprecious.pl

  • 17. Data: 2005-11-27 08:48:28
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Sun, 27 Nov 2005 07:08:36 +0100, Tithian napisał(a):

> [...]
    > "Moim skromnym zdaniem nie dosc ze autobus lamie przepisy bo staje gdzie
    > stawac nie wolno to jeszcze zmusza do tego jadace za nim samochody."

    Wolno. W celu wysadzenia pasazerow na przystanku autobus moze sie zatrzymac
    pomimo znaku zakazu zatrzymywania. Jest to czynnik wynikajacy z warunkow
    ruchu drogowego. Tak samo jest z tymi co zatrzymuja sie za nim - maja
    grzecznie czekac (zastanawiam sie ilu kierowcow wpuszcza wlaczajace sie do
    ruchu z zatoczek autobusy). Dlaczego zakaz zatrzymywania sie autobusu
    wysadzajacego pasazerow nie obowiazuje? Sam znak 'przystanek autobusowy'
    oznacza juz zakaz zatrzymywania w odleglosci 15m od niego. To co robi
    autobus to unieruchomienie pojazdu a nie jest zatrzymanie.

  • 18. Data: 2005-11-27 09:10:26
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> napisał:

    >Ech...
    >Nie jest winą kierowcy samochodu jadącego za autobusem, że musiał się
    Ja tego nie negowałem i potwierdzam, że nie jest winą.
    Inna sprawa, że na moje konkretne pytania nie odpowiedziałeś.
    Skoryguje więc je poniżej:

    Nie można stwierdzić, że zatrzymujący się za stojącym autobusem
    kierowcy "nie stosują sie do znaku bo on nie obowiązuje". Oczywiście,
    że nadal obowiązuje, jednak tych kierowców, w tej sytuacji nie
    dotyczy, ponieważ ich zatrzymanie wynika z warunków ruchu drogowego, a
    to NIE jest zatrzymanie w rozumieniu definicji PoRD.
    To tyle w kwestii wyjaśnienia.

    Artur Golański

  • 19. Data: 2005-11-27 09:19:24
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl> napisał:

    >pomimo znaku zakazu zatrzymywania. Jest to czynnik wynikajacy z warunkow
    >ruchu drogowego.
    Nieprawda ! Kierowca autobusu zatrzymuje się na przystanku zwłasnej
    woli (wykonuje polecenie, pracę) i na pewno nie wynika to z warunków
    ruchu drogowego. Natomiast znak zakazu JEGO nie obowiązuje w opraciu o
    postanowienia § 28. 3. 1 rozp. o znakach i sygnałach...(link w stopce)

    > maja grzecznie czekac
    Podasz konkretny art. który tego nakazuje ?

    >To co robi autobus to unieruchomienie pojazdu a nie jest zatrzymanie.
    Oczywiście jest to zatrzymanie-poczytaj definicję zatrzymania w PoRD.

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 20. Data: 2005-11-27 15:40:25
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 26 Nov 2005 12:12:21 +0100, w <dm9fp4$c5g$1@news.onet.pl>, Tithian
    <t...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Moim skromnym zdaniem nie dosc ze autobus lamie przepisy bo staje gdzie
    > stawac nie wolno to jeszcze zmusza do tego jadace za nim samochody.

    1. Autobus staje, bo tam może stać (jest przystanek).
    2. Autobus ma prawo "zmuszać" jadących z tyłu do zatrzymania, bo tak wynika to
    z warunków drogowych.
    3. Pisz do Zarządu Dróg, by namalowali w tym miejscu linię przerywaną.

    A w ogóle nietęgo u ciebie z przepisami drogowymi raczej :))