  • 21. Data: 2005-07-23 13:36:57
    Temat: Re: przeszczep narzadow - sprzeciw rodziny
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil
    news:dbmk29$qq6$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Można ich po prostu nie pytać, skoro ustawa tego nie wymaga i
    > tyle.
    A tak BTW tego wątku pytanie z podstawowych:
    kto jest _właścicielem_ (posiadaczem? użytkownikiem?)
    ciała ludzkiego za życia - a potem po śmierci człeka?

    --
    pozdro
    poreba

  • 22. Data: 2005-07-23 15:32:18
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    > A tak BTW tego wątku pytanie z podstawowych:
    > kto jest _właścicielem_ (posiadaczem? użytkownikiem?)
    > ciała ludzkiego za życia - a potem po śmierci człeka?

    wątek zaczęty przez ciebie jest bardzo kontrowersyjny, a prawo w tej kwestii
    jest zupełnie pozbawione logiki jak i zwykłej ludzkiej uczciwości i
    przyzwoitości,

    jest oczywiste że ciało ludzkie należy wyłącznie do człowieka, czy to za
    życia, czy po śmierci (niewolnictwo już dawno przecież mamy za sobą)

    ale oczywiste jest ze chciwość środowiska medycznego nie zna granic (stąd
    takie dziwne uregulowania prawne), jeszcze trochę a będziemy mieli sytuację
    jak niegdyś w Chinach, gdzie to bogaci obywatele kupowali "na części"
    biednych obywateli (i dajmy sobie spokój z tym moralizowaniem o ratowaniu
    życia)

  • 23. Data: 2005-07-24 16:33:55
    Od: rhonda <w...@h...com>

    poreba wrote:
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > A tak BTW tego wątku pytanie z podstawowych:
    > kto jest _właścicielem_ (posiadaczem? użytkownikiem?)
    > ciała ludzkiego za życia - a potem po śmierci człeka?

    I to jest sedno sprawy! Cala ta ustawa jest nielegalna chocby z tego
    powodu ze rzad laskawie oddaje prywaciarzom w bialych kitlach co nie
    jest jego: rzecz zwana zwlokami.

    Rowie dobrze rzad moze domniemywac ze jest wlascicielem portfela
    znalezionego przy zwolkach. To nie swiadczy ze takie dzialanie jest legalne.

    A juz najbardziej bezczelne jest sprzedawanie organow, bo jak wiemy
    lekarze sa etyczni i oplaty sa ukryte w kosztach operacji.

  • 24. Data: 2005-07-25 21:34:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    "gargamel" <s...@d...pl> niebacznie popelnil

    > wątek zaczęty przez ciebie jest bardzo kontrowersyjny, ...
    Tu się nie trzeba kontrowersować, tu po prostu trzeba wiedzieć.

    Za życia można zadysponować ciałem po swej śmierci
    (przeszczepy, preparaty itp).
    Ale jaki status ma np. wyrostek, amputowana kończyna
    - przecież nie sa to zwłoki.
    A zwłoki - czy są czyjąś własnością, podmiotu nie ma (?)

    --
    pozdro
    poreba

  • 25. Data: 2005-07-26 03:24:51
    Od: wasp <k...@t...com>

    poreba wrote:

> [...]
    > Ale jaki status ma np. wyrostek, amputowana kończyna
    > - przecież nie sa to zwłoki.
    > A zwłoki - czy są czyjąś własnością, podmiotu nie ma (?)

    Ale sa rzecza. I z pewnoscia nie mozna domniemywac ze rzad jest
    wlascicielem (calego ciala, czy tez serca), tak jak nie jest
    automatycznie wlascicielem portfela w kieszeni denata, czy jego dzialki
    budowlanej.

  • 26. Data: 2005-07-26 22:11:56
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    > Ale są rzecza. I z pewnoscia nie mozna domniemywac ze rzad jest
    > wlascicielem (calego ciala, czy tez serca), tak jak nie jest automatycznie
    > wlascicielem portfela w kieszeni denata, czy jego dzialki budowlanej.

    masz rację, ale co z tego? prawo w tej kwestii w polsce jest takie jakie
    jest, to że prawo jest lewe, nie zmienia faktu,
    co może zrobić w tej sprawie przeciętny zjadacz chleba? napisać skargę do
    międzynarodowej organizacji ochrony praw człowieka ? (ciekawe z jakim
    skutkiem)

    pozdrawiam