  • 1. Data: 2005-07-20 12:26:34
    Temat: urzędy pracy
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Jestem chwilowo bezrobotny (zresztą już niedługo).

    Chciałem, głównie ze względu na NFZ, zarejestrować się w urzędzie pracy.
    Jednakże rejestracja osobista to kilka godzin stania w kolejce.
    Przesłałem im dokumenty pocztą - odpisali, że na podstawie
    Rozporządzenia MGiP z dn. 26.11.04 w sprawie bezrobotnych i
    poszukujących pracy mam obowiązek (chociaż to rozporządzenie mówi tylko
    "zgłasza się") zgłosić się osobiście.

    Mam pytania:

    1) Za parę dni już nie będę bezrobotny, byłem miesiąc, czy mogę sobie to
    wszystko darować? (chodzi chyba o okres składkowy do emerytury, a może o
    coś jeszcze?)

    2) Czy naprawdę obywatel musi spędzać kilka godzin w urzędzie pracy,
    żeby się zarejestrować jako bezrobotny? Zaczynam podejrzewać, że te
    urzędy zajmują się głównie wynajdywaniem pracy dla własnych urzędników...

    3) Może gdzieś się odwołać czy coś? (w KPA trochę zielony jestem)

  • 2. Data: 2005-07-20 12:57:59
    Temat: Re: urzędy pracy
    Od: "napis" <n...@b...n.ie>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał w
    wiadomości news:42de404a$0$5147$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
    > poszukujących pracy mam obowiązek (chociaż to rozporządzenie mówi
    > tylko "zgłasza się") zgłosić się osobiście.

    Może jeszcze byś się chciał zarejestrować przez internet, co?
    Obudź się! w jakim świecie żyjesz?!

  • 3. Data: 2005-07-20 13:28:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <42de404a$0$5147$f69f905@mamut2.aster.pl>, Marcin Szawurski wrote:
> [...]
    > Rozporządzenia MGiP z dn. 26.11.04 w sprawie bezrobotnych i
    > poszukujących pracy mam obowiązek (chociaż to rozporządzenie mówi tylko

    "Bezrobotny [..] zgłasza się w celu dokonania rejestracji."

    Dla Ciebie ta forma wskazuje na inną możliwość niż osobiste przylezienie
    do urzędu?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2005-07-20 13:28:30
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    napis wrote:

    > Może jeszcze byś się chciał zarejestrować przez internet, co?
    > Obudź się! w jakim świecie żyjesz?!

    A co stoi na przeszkodzie? (Oprócz beznadziejnej ustawy o podpisie
    cyfrowym?)

  • 5. Data: 2005-07-20 13:47:09
    Od: "IYIS" <m...@w...pl>

    > A co stoi na przeszkodzie? (Oprócz beznadziejnej ustawy o podpisie
    > cyfrowym?)

    No jak to co????
    Przecież wprowadzenie załatwiania spraw urzędowych
    przez internet wiązałoby się prawdopodobnie
    ze zmniejszeniem zatrudnienia urzędników.
    Teraz rozumiesz? URZĘDNIKÓW! Toż to by się
    w głowie nie mieściło !

    pozdrawiam IYIS

  • 6. Data: 2005-07-20 13:51:03
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Marcin Debowski wrote:
> [...]
    >

    > "Bezrobotny [..] zgłasza się w celu dokonania rejestracji."
    >
    > Dla Ciebie ta forma wskazuje na inną możliwość niż osobiste przylezienie

    Toż jak napisałem przylazłem, czy jest gdzieś w tym przepisie kilka
    godzin czekania?

    A tak poza tym:

    Czy złożenie podania nie powoduje rozpoczęcia postępowania
    administracyjnego?

    A czy wezwania stron takiego postępowania nie powinny zawierać
    konkretnego terminu?

    Czy strona wezwana - po raz kolejny pytam - rzeczywiście ma obowiązek
    spędzać kilka godzin czekając, np. być wezwana na 8 i oczekiwać na
    przyjęcie do 16?

  • 7. Data: 2005-07-20 14:29:11
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał w
    wiadomości news:42de5414$0$5123$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Toż jak napisałem przylazłem, czy jest gdzieś w tym przepisie kilka godzin
    > czekania?

    A co bezrobotny ma innego do roboty?:-) Moze spokojnie sobie parę godzin
    poczekać:-)

    HaNkA

  • 8. Data: 2005-07-20 16:45:23
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

> [...]
    wiadomości news:42de5414$0$5123$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Toż jak napisałem przylazłem, czy jest gdzieś w tym przepisie kilka godzin

    A jest gdzies w tym przepisie OBOWIAZEK rejestrowania sie bezrobotnego?
    A po co chcesz sie w ogóle rejestrowac, skoro za kilka dni ponoc do pracy
    idziesz? Nawet na zasilek nie masz szans, bo przysluguje po tygodniu od
    zarejestrowania.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 9. Data: 2005-07-20 17:29:46
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    SQLwysyn wrote:

> [...]
    > A po co chcesz sie w ogóle rejestrowac, skoro za kilka dni ponoc do
    > pracy idziesz? Nawet na zasilek nie masz szans, bo przysluguje po

    A co to ma do rzeczy. Tak samo nie masz obowiązku posiadać prawa jazdy,
    kupować samochodu czy nieruchomości czy mieć dzieci albo zmieniać stan
    cywilny. Korzystam z usług jakie oferuje mi moje państwo zgodnie z
    prawem przez nie stanowionym i nigdzie to prawo nie zobowiązuje mnie do
    stania w kolejkach. (a może się mylę?)

  • 10. Data: 2005-07-20 20:22:50
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał w
    wiadomości news:42de8758$0$5131$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Korzystam z usług jakie oferuje mi moje państwo zgodnie z prawem przez nie
    stanowionym i nigdzie to prawo nie zobowiązuje mnie do stania w kolejkach.
    (a może się mylę?)

    Nie mylisz się. Nie musisz stać.

    vertret