  • 1. Data: 2005-07-20 14:49:21
    Temat: przeszczep narzadow - sprzeciw rodziny
    Od: Tomek Toczyski <g...@k...org.pl>

    Wiem, że w Polsce działa domniemanie zgody na bycie dawcą narządów.
    Załóżmy więc, że osoba za życia nie zgłosiła sprzeciwu w Centralnym
    Rejestrze Sprzeciwów, ani w żadnej innej formie.
    Jednak po śmierci tej osoby najbliższa rodzina nie wyraża zgody
    na dokonanie przeszczepu. Co wtedy? Czy lekarze mają prawo pobrać
    narządy do przeszczepu?

    Z góry dzięki za odpowiedź.

    -tt.

  • 2. Data: 2005-07-20 16:31:00
    Temat: Re: przeszczep narzadow - sprzeciw rodziny
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Tomek Toczyski napisał(a):
> [...]
    > Jednak po śmierci tej osoby najbliższa rodzina nie wyraża zgody
    > na dokonanie przeszczepu. Co wtedy? Czy lekarze mają prawo pobrać

    Mają, ale lekarzy oprócz prawa obowiązuje też etyka - więc w praktyce i
    tak nie pobiorą bez zgody rodziny.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-07-20 17:06:45
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Beniamin* wrote in
    <news:2c638$42de7c44$d4ba5985$31038@news.chello.pl> :

    > Mają, ale lekarzy oprócz prawa obowiązuje też etyka - więc w praktyce i
    > tak nie pobiorą bez zgody rodziny.

    ... i powinni być oskarżani o spowodowane zagrożenia życia. Ta 'etyka'
    lekarzy to dla nich wymówka jak zwykle.

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 4. Data: 2005-07-20 17:44:45
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    _ValteR_ napisał(a):
    > *Beniamin* wrote in
    > <news:2c638$42de7c44$d4ba5985$31038@news.chello.pl> :

    > ... i powinni być oskarżani o spowodowane zagrożenia życia. Ta 'etyka'
    > lekarzy to dla nich wymówka jak zwykle.

    taka sama etyka nie pozwala lekarzom wykonywać aborcji ... za darmo.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 5. Data: 2005-07-20 17:49:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Beniamin wrote:

    > Mają, ale lekarzy oprócz prawa obowiązuje też etyka - więc w praktyce i
    > tak nie pobiorą bez zgody rodziny.

    W takim przypadku to nie tyle byłaby etyka, ile tak zwana
    świętojebliwość. Tak samo, jak u tych, co odmawiali aborcji przy
    zagrożeniu życia.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-07-20 18:02:45
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Otto Falkenstein* wrote in <news:dbm2i7$esb$1@inews.gazeta.pl> :

    > taka sama etyka nie pozwala lekarzom wykonywać aborcji ... za darmo.

    własnie jak sie im nie podoba to niech nie robią - w swojej własnej
    klinice. Teraz jest jakis dym ze szpitalami imienia Karola który
    został papieżem. Bo nie moga robić aborcji, ale maja obowiązek w
    przypadkach przewidzianym obecnie w ustawie. Po prostu schizofrenia.

  • 7. Data: 2005-07-20 19:45:58
    Od: BOULI <wmeger@_costamtrzebawyciac_wp.pl>

    > W takim przypadku to nie tyle byłaby etyka, ile tak zwana
    > świętojebliwość. Tak samo, jak u tych, co odmawiali aborcji przy
    > zagrożeniu życia.

    ale jak im sie zapłaci "prywatnie": to 99% z nich zrobi i tak.

  • 8. Data: 2005-07-20 20:22:25
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    _ValteR_ napisał(a):
    > *Beniamin* wrote in
    > <news:2c638$42de7c44$d4ba5985$31038@news.chello.pl> :

    > ... i powinni być oskarżani o spowodowane zagrożenia życia. Ta 'etyka'
    > lekarzy to dla nich wymówka jak zwykle.

    To, że prawo pozwala zabrać bliskim zmarłą osobę i bez ich zgody
    powycinać co nieco nie oznacza, że z tego prawa należy korzystać. Nie
    chcę się wdawać w długą i niepotrzebną dyskusję na ten temat. Osobiście
    nie znam chyba nikogo, kto by się nie zgodził na pobranie organów od
    zmarłego bliskiego i nie wyobrażam sobie, jak można tego odmówić. Ale
    tak samo nie wyobrażam sobie, jak można to robić bez zgody bliskich.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 9. Data: 2005-07-20 21:20:24
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    BOULI napisał(a):

    > ale jak im sie zapłaci "prywatnie": to 99% z nich zrobi i tak.

    etyka też ma swą cenę...

    --
    regent...
    (...)

  • 10. Data: 2005-07-20 21:59:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Beniamin wrote:

    > To, że prawo pozwala zabrać bliskim zmarłą osobę i bez ich zgody
    > powycinać co nieco nie oznacza, że z tego prawa należy korzystać. Nie

    Ludzkie życie jest ważniejsze od dobrego samopoczucia przesądnej
    rodzinki zmarłego. To powinno być oczywiste dla każdego człowieka
    używającego rozumu.

    Przeszczepów nie robi się tak sobie a muzom z łaski na uciechę - tylko
    najczęściej w ten sposób ratuje się życie. Albo ratuje się przed
    poważnym kalectwem.

    Twoja powyższa teza stanie się prawdziwa dopiero po opracowaniu
    przyśpieczonego autoklonowania narządów ew. po opracowaniu zaawansowanej
    nanotechnologii. Póki co - gadasz bzdury.