  • 41. Data: 2003-02-22 15:58:43
    Temat: Re: [OT] przesłuchanie dziecka przez policje [OT]
    Od: j...@o...pl

    > <j...@o...pl> wrote in message

    > 3. A może ty masz ogon i szczekasz? Po co bajeczki wymyślasz?
    nie mam ogona i nie szczekam, jeśli uraziłem PRZEPRASZAM.
    Tnę posty.
    > 4. Właśnie odwracanie głowy jest skutkiem i konsekwencją Waszej postawy- nie
    > wychylać się, bo jeszcze mnie pobiją. I badyci chodzą bezkarni.
    A muszę ci napisać, że to odwracanie głowy nie jest BEZPODSTAWNE
    Wiem to z, niestety, doświadczenia. Może opiszę zdarzenie: zostajesz wezwany do
    złożenia zeznań w charakterze światka w sprawie o ....(tu dopisać np.
    o "dziesionę z dwóją") Oskarżony już godzinę po złożeniu przez ciebie zeznań ma
    do nich wgląd, wraz z twoimi danymi personalnymi i adresem - prokuratura celem
    ustalenia linii obrony umożliwia "papudze" w obecności oskarżonego wgląd do
    zeznań. Policję przestajesz interesować NATYCHMIAST PO ZŁOŻENIU ZEZNAŃ. Nie ma
    uzasadnionych podstaw do ochrony, co najwyżej mogą częściej wysyłać patrole pod
    twój dom - z reguły przejazd w dzień co 3-4 godz. w nocy 2 razy. Przecież
    oskarżony ma "sanki" tj. sankcję prokuratorską. Z reguły jest to nakaz
    aresztowania na 3 m-ce. Ale ma też kolegów. Wysłanie "grypsu" nie jest dla
    niego kłopotliwe. Jak? Sposobów ma 1001, albo więcej, chociażby przekazanie
    informacji przez kalifaktora. Więc na początek jego koledzy nękają cię
    telefonami. Zaczynasz się zastanawiać, czy nie zrezygnować, ale już jeast za
    późno. Składają ci wizytę albo odprowadzają z pracy (oni, nie Policja). Kiedy
    już wyjdziesz ze szpitala, skladają ci wizytę.... To normalna "procedura" Nie
    bać się? Wolne żarty.Najlepiej nic nie widzieć - to nie żart, to gorzka prawda.
    Może sytuacja druga: widzisz kradzież w tramwaju. Odbija ci i się
    angażujesz.Przecież okradziono kobietę, a dla ciebie spotkanie Z JEDNYM
    przeciwnikiem to żaden dyskomfort. Najwyżej poćwiczysz trochę. Łapiesz
    delikwenta. Wzywasz Policję. Przyjeżdżają, spisują zeznania. Twoje dane
    czytają "na głos" przy sprawcy. Na pytanie dlaczego, pada odpowiedź przecież i
    tak będzie je znał. On po godzinie jest "wolny" Ty czekasz na jego wizytę...
    Ja oczywiście widzę rozwiązanie, ale jestem "za malutki" A swoją drogą, czy
    wiesz jak wygląda życie po drugiej stronie muru?
    WIĘC RADZĘ MATCE TEGO 13 LATKA - ZRÓB WSZYSTKO, ABY TWÓJ SYN NIE POWIEDZIAŁ
    NIC - to tylko rada nie namawianie do odmowy składania zeznań - ten czyn jest
    zagrożony KK

    Pozdrawiam,

  • 42. Data: 2003-02-22 16:17:37
    Temat: Re: przesłuchanie dziecka przez policje
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moje rodzice to wspanili ludzie, bardzo dobrze wyksztalceni, ktorzy dali
    > mi duzo mi milosci zrozumienia i zadbali o moja przyszlosc. Tak sie
    > sklada ze moj ojciec (mimo tego ze palil w wieku lat 13 ;)) duzo czasu
    > spedzil pracujac poza Polska miedzy innymi we Francji i Kanadzie tak sie
    > sklada, ze przez pewien czas mialem okazje z nim mieszkac i po prostu
    > wiem jak mozna zyc inaczej, bez ciglych lapowek, chamstwa, blokad na
    > drogach i horendalnych podatkow ;)

    A gdzie patriotyzm i miłość ojczyzny?? Puste słowa?

    >A dodam, ze moim rodzicom by to wogole nie przeszkadzalo tak

    Gdybyś palił w wieku 13 lat?

    > Ale to wina rodzicow, patologi

    Nie. To wina znieczulicy, samolubstwa i powszechnego wyścigu szczurów.

    > Tyle ze je trzeba kochac.

    Miłość to nie to samo co swoboda. Będziesz miał swoje to zrozumiesz. Na
    razie jesteś teoretykiem.

    Pozdr
    Leszek

  • 43. Data: 2003-02-22 16:19:08
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 34 mld wydane, 20 mld w drodze, 24 mld długów - ile spinaczy za to byś
    > kupił? W tym roku każdy z nas zaplaci 1 000 PLN na pomoc tym draniom.

    Można wiedzieć o czym piszesz??

    > O - i można spokojnie zamrozić emerytury i renty. Mamy najwyższe w
    regionie,
    > podobnie zresztą jak płace. To jest 270 mln _miesiecznie_. I co - już
    jest
    > ładna sumka, prawda?

    Jaka konkluzja?

    Pozdr
    Leszek

  • 44. Data: 2003-02-22 16:57:04
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> pisze w

    > A gdzie patriotyzm i miłość ojczyzny?? Puste słowa?
    Odeszla z PRLem ;)))

    > Gdybyś palił w wieku 13 lat?
    Nie to ze moi nastoletni koledzy palili u mnie w domu. A tak wogole to mi
    to przeszkadzalo. Ale to jest chyba bardzo OT.

    > Nie. To wina znieczulicy, samolubstwa i powszechnego wyścigu szczurów.
    Oj bez przesady. Nie mozna wyprowadzac takich uogulnien. Tak wlasciwie to
    sie troche gubie bo nie wiem jaka konkluzja sie tu kryje ? Z jednej strony
    jestes za tym zeby nie zaleznie od kosztow zmuszac 13 letnie dziecko do
    skladania zeznan a z drugiej krytykujesz nasz spoleczenstwo za
    "znieczulice" czyli kompletny przejaw uczuc. Jak dziecko ma nauczyc sie byc
    dobre kochajace, czule na krzywde innych skoro widzi, ze jego uczucia jego
    krzywda jest nieistotna w obliczu "sprawiedliwosci spolecznej" z ktorej i
    tak nic nie wynika - Korea ;)

    > Miłość to nie to samo co swoboda.
    Przykro mi ze tak twierdzisz.

    > Będziesz miał swoje to zrozumiesz. Na
    > razie jesteś teoretykiem.
    Co ze, wazniejsze jest dobro spoleczne, poszanowanie prawa od mojej
    rodziny. Rodzina zawsze byla dla mnie priorytetowa i tak zostanie nie
    zaleznie od tego co musalbym zrobic zeby ja chronic. Pozatym taki zupelnym
    teoretykiem nie jestem.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 45. Data: 2003-02-22 17:11:05
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Odeszla z PRLem ;)))

    Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. A więc puste słowa?

    >Z jednej strony jestes za tym zeby nie zaleznie od kosztow zmuszac 13
    letnie dziecko do
    > skladania zeznan

    Nie zmuszać. Pozwolić! Zatroskana mamusia wogóle nie wspomniała jakie jest
    zdanie jej dorastającego syna.

    Pozdr
    Leszek

  • 46. Data: 2003-02-22 17:37:58
    Od: "Domino" <s...@s...pl>

> [...]
    POWIEDZIAŁ
    > NIC - to tylko rada nie namawianie do odmowy składania zeznań - ten czyn

    czyli to co ogranicza obywateli to - przede wszystkim - swiadomosc ze
    oskarzony bedzie znal ich dane adresowe. ludzie w policji na pewno o tym wie
    i mimo to nic nie robia aby je utajnic. osobiscie nie skladalem zeznan ale
    cos sie powinno podpisywac tj. 'zgoda na przetwarzanie i przechwywanie
    danych adresowych' a jesli nie to czy nie daje nam to prawa aby je zastrzec?
    jak sprawa wyglada np. w USA? czy tam obronca rowniez ma wglad w akta z
    adresami swiadkow?

  • 47. Data: 2003-02-22 17:41:18
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    j...@o...pl wrote:
    > WIĘC RADZĘ MATCE TEGO 13 LATKA - ZRÓB WSZYSTKO, ABY TWÓJ SYN NIE POWIEDZIAŁ
    > to tylko rada nie namawianie do odmowy składania zeznań - ten czyn jest
    > zagrożony KK

    nie jest

    KG

  • 48. Data: 2003-02-22 18:21:42
    Od: j...@o...pl

    ludzie w policji na pewno o tym wie
    > i mimo to nic nie robia aby je utajnic.
    OBOWIĄZKIEM adwokata jest przygotowanie skutecznej linii obrony. Nie znając
    danych jak np zeznania złożone przez światka nie może bronić skutecznie. Linią
    obrony może być też podważenie wiarygodności świadka, co bez znajomości jego
    personaliów nie jest możliwe.
    > cos sie powinno podpisywac
    Podpisujesz, ale pouczenie o odpowiedzialności karnej(możesz "siedzieć") za
    składanie nieprawdziwych zeznań
    a jesli nie to czy nie daje nam to prawa aby je zastrzec?
    mówimy cały czas o działaniach POLICJI. Ty nie masz po wejściu za "bramę"-( mam
    na myśli również komisariaty) ŻADNYCH PRAW JAKO ŚWIADEK - to OSKARŻONY MA PRAWA
    > jak sprawa wyglada np. w USA?
    nie wiem, nie miałem kontaktu z tamtejsazym ORGANEM scigania

    Pozdrawiam
    Temat poważny, ale..
    humor:Rozprawa sądowa. Broni adwokat oskarżonego przez policję o spożywanie
    wódki z butelki w miejscu publicznym. Wyrok: UNIEWINNIONY. Powód: adwokat
    dowodzi przedstawiając świadków,że oskarżony pije TYLKO TANIE WINO, nie wódkę

  • 49. Data: 2003-02-22 19:02:50
    Od: j...@o...pl

    > nie jest
    > to pocieszenie dla autorki naszej dyskusji. Może zobaczy w twoim poście drogę
    wyjścia dla swojego syna, bo przecież pytała jak wybrnąć z tej sytuacji.

  • 50. Data: 2003-02-22 19:09:53
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> pisze w

    > Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    To z tym PRL to byla tylko taka mala dygresja, za bardzo nie wiem o co Ci
    chodzi. Domyslam sie, ze sugerujesz iz nie jestem patriota. Moze i masz
    racje a moze nie, co nie zmienia faktu ze moj patriotyzm lub jego brak nie
    ma nic wspolnego z glownym watkiem czy chociazby jakimis pobocznymi ktore
    tu powstaly.

    > letnie dziecko do
    >
    > Nie zmuszać. Pozwolić! Zatroskana mamusia wogóle nie wspomniała jakie
    > jest zdanie jej dorastającego syna.
    A myslisz, ten dzieciak ma ochote spedzac na brudnym komisariacie 4h po to
    zeby opryskliwy funkcjonariusz mogl spisac zeznania z ktorych i tak nic nie
    wyniknie? No daj spokoj, ale mi juz rece opadaja. Takie powiedzenie mi sie
    przypomina "nadgorliwosc gorsza od faszyzmu".

    Powiem Ci tak, ze kazdy ma swoje poglady i swoje zycie. A z glownego watku
    na temat przesluchania zeszlismy na watek ogolnie pojetego patriotyzmu i
    swiadomosci spolecznej. Kazdy ma jakis sposob na zycie i nikt z nas nie
    powinien decydowac ani osadzac czyj jest wlasciwy. Zyjemy w wolnym kraju i
    moze niech kazdy zyje swoim zyciem to wszytskim bedzie dobrze.

    --
    huski
    h...@i...pl