    From: j...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] przesłuchanie dziecka przez policje [OT]
    Date: 22 Feb 2003 16:58:43 +0100

    > <j...@o...pl> wrote in message

    > 3. A może ty masz ogon i szczekasz? Po co bajeczki wymyślasz?
    nie mam ogona i nie szczekam, jeśli uraziłem PRZEPRASZAM.
    Tnę posty.
    > 4. Właśnie odwracanie głowy jest skutkiem i konsekwencją Waszej postawy- nie
    > wychylać się, bo jeszcze mnie pobiją. I badyci chodzą bezkarni.
    A muszę ci napisać, że to odwracanie głowy nie jest BEZPODSTAWNE
    Wiem to z, niestety, doświadczenia. Może opiszę zdarzenie: zostajesz wezwany do
    złożenia zeznań w charakterze światka w sprawie o ....(tu dopisać np.
    o "dziesionę z dwóją") Oskarżony już godzinę po złożeniu przez ciebie zeznań ma
    do nich wgląd, wraz z twoimi danymi personalnymi i adresem - prokuratura celem
    ustalenia linii obrony umożliwia "papudze" w obecności oskarżonego wgląd do
    zeznań. Policję przestajesz interesować NATYCHMIAST PO ZŁOŻENIU ZEZNAŃ. Nie ma
    uzasadnionych podstaw do ochrony, co najwyżej mogą częściej wysyłać patrole pod
    twój dom - z reguły przejazd w dzień co 3-4 godz. w nocy 2 razy. Przecież
    oskarżony ma "sanki" tj. sankcję prokuratorską. Z reguły jest to nakaz
    aresztowania na 3 m-ce. Ale ma też kolegów. Wysłanie "grypsu" nie jest dla
    niego kłopotliwe. Jak? Sposobów ma 1001, albo więcej, chociażby przekazanie
    informacji przez kalifaktora. Więc na początek jego koledzy nękają cię
    telefonami. Zaczynasz się zastanawiać, czy nie zrezygnować, ale już jeast za
    późno. Składają ci wizytę albo odprowadzają z pracy (oni, nie Policja). Kiedy
    już wyjdziesz ze szpitala, skladają ci wizytę.... To normalna "procedura" Nie
    bać się? Wolne żarty.Najlepiej nic nie widzieć - to nie żart, to gorzka prawda.
    Może sytuacja druga: widzisz kradzież w tramwaju. Odbija ci i się
    angażujesz.Przecież okradziono kobietę, a dla ciebie spotkanie Z JEDNYM
    przeciwnikiem to żaden dyskomfort. Najwyżej poćwiczysz trochę. Łapiesz
    delikwenta. Wzywasz Policję. Przyjeżdżają, spisują zeznania. Twoje dane
    czytają "na głos" przy sprawcy. Na pytanie dlaczego, pada odpowiedź przecież i
    tak będzie je znał. On po godzinie jest "wolny" Ty czekasz na jego wizytę...
    Ja oczywiście widzę rozwiązanie, ale jestem "za malutki" A swoją drogą, czy
    wiesz jak wygląda życie po drugiej stronie muru?
    WIĘC RADZĘ MATCE TEGO 13 LATKA - ZRÓB WSZYSTKO, ABY TWÓJ SYN NIE POWIEDZIAŁ
    NIC - to tylko rada nie namawianie do odmowy składania zeznań - ten czyn jest
    zagrożony KK

    Pozdrawiam,