  • Data: 2003-10-28 20:23:15
    Temat: Re: przelew wierzytelnosci ze stosunku pracy-opinie
    Od: "lablador" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Orzeczeń nie znam, ale co z art. 84 kp?

    Dzieki za zainteresowanie. O ile oczywiste jest, ze pracownik nie moze
    przeniesc prawa do wynagrodzenia na inna osobe w sensie takim, ze pracownik
    bedzie swiadczyl prace a osoba trzecia uprawniona bedzie do pobierania za
    nia wynagrodzenia, to nie jest juz tak oczywisty zakaz przeniesienie
    wierzytelnosci wymagalnej z tytulu wynagrodzenia. Biorac pod uwage cel
    unormowania art 84, ktory sluzy ochronie pracownika (przeciwdziala
    zrzeczeniu sie prawa czy swiadczenia pracy w zamian za wynagrodzenie ktore
    pobiera inna osoba), wydaje mi sie, ze rozporzadzenie wierzytelnoscia
    wymagalna (szczegolnie w drodze czynnosci odplatnej) nie jest zakazane.
    Oczywiscie mam spore watpliwosci co do tego stad poruszylem temat na grupie.
    (watpliwosci glownie z powodu art 84)

    Dan.