  • 1. Data: 2002-02-07 10:31:41
    Temat: Re: przedwstepna um. kup-sprz nieruchomosci
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Czy przedwstepna umowa kupna sprzedazy lokalu mieszkalnego jest
    > rozporzadzeniem nieruchomoscia i jako taka musi byc spisana w formie aktu
    > notarialnego?

    Wydaje mi się, że taka umowa jest umową zobowiązującą do zawarcia właściwej
    umowy - rozporządzającej. Jednak w przypadku nieruchomości umowa o skutku
    zobowiązującym również wymaga formy aktu notarialnego (patrz art. 158 KC)

    T.

  • 2. Data: 2002-02-07 13:46:28
    Od: "Danka" <d...@i...com.pl>

    Użytkownik "Eryk Orłowski" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > notarialnego? Rzecz w tym ze musze przy okazji spisania takowej wplacic
    10%
    > zaliczki, kwote niebagatelna. Umowe "ostateczna" - przeniesienia wlasnosci
    > podpisze mniej wiecej 3 tygodnie pozniej, kiedy to bede wplacal reszte
    > pieniazkow. Koszt poswiadczenia notarialnego jest niemaly, chcialbym wiec
    > ograniczyc sie do uczestnictwa notariusza wylacznie przy przeniesieniu
    > wlasnosci. Czy to bezpieczne?
    >
    > Druga sprawa - czy ktos jest w posiadaniu, badz tez moze wskazac miejsce w
    > sieci, gdzie dostepny jest wzor umowy przedwstepnej?

    Umowa przedwstępna nie wymaga notariusza.
    My umowę przedwstępną podpisywaliśmy w agencji nieruchomości, wpłacaliśmy
    wówczas kwotę umowną 5000zł. Gdybyśmy się wycofali kwota ta przepadłaby, z
    kolei gdyby sprzedawca się wycofał miał nam zapłacić 10 000zł.
    Pozatym taka umowa powinna zawierać warunki sprzedaży i umowy notarialnej..
    Niestety nie wiem czy jest gdzieś w sieci wzór.
    Jeśli chcesz mogę Ci napisać co jeszcze istotnego zawierała nasza umowa,
    tylko musiałabym ją odszukac i sobie przypomnieć

    pozdrawiam
    Danka

  • 3. Data: 2002-02-07 13:50:02
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Danka <d...@i...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3u0af$ss7$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > wówczas kwotę umowną 5000zł. Gdybyśmy się wycofali kwota ta przepadłaby, z
    > kolei gdyby sprzedawca się wycofał miał nam zapłacić 10 000zł.

    A jakie mialas zabezpieczenie, ze zwroci 10.000?

    Karol

  • 4. Data: 2002-02-07 13:51:57
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    >
    > Użytkownik "Eryk Orłowski" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > 10%

    > Umowa przedwstępna nie wymaga notariusza.

    Ale notarialna ma wieksza moc od takiej zwyklej w przypadku gdy sprzedajacy
    bedzie chcial sie wycofac z transakcji.

    Karol

  • 5. Data: 2002-02-07 14:05:32
    Temat: Odp: przedwstepna um. kup-sprz nieruchomosci
    Od: "zino" <...@o...pl>

    Umowy przedwstepnej nie musisz zawierac u Notariusza. I tak jest wazna.
    Nie zawsze jest to bezpieczne, ale jezeli nie masz zaufania do drugiej
    strony, a jednoczesnie nie orientujesz sie w przepisach regulujacych (co
    wnioskuje po pytaniu dotyczacym wzoru umowy) bezpieczniej bedzie skorzystac
    z porady prawnika, profesjonalnego agenta nieruchomosci, albo zawrzec taka
    umowe w Notariacie.
    Nie musisz wplacac 10 % zaliczki - jest to kwestia umowna ze sprzedajacym.
    Zwyczajowo przyjela sie taka forma, ale wtedy 10 % jest zadatkiem - a jest
    duza roznica pomiedzy zaliczka i zadatkiem.
    Wzor umowy znajdziesz w paru miejscach w necie, np. www.wzorypism.coo.pl

    Pozdrawiam,

    Zino

    Użytkownik Eryk Orłowski <e...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a3tjtq$2rcd$...@n...ipartners.pl...

  • 6. Data: 2002-02-07 14:28:26
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Druga sprawa - czy ktos jest w posiadaniu, badz tez moze wskazac miejsce w
    > sieci, gdzie dostepny jest wzor umowy przedwstepnej?

    Ludzie , jak nie wiecie to nie mieszajcie!

    Sprawa wygląda następująco:

    Umowa przedwstepna może być zawarta w formie zwykłej (np. ustnie, pisemnie)
    jak i w formie aktu notarialnego ważne jest by w umowie tej określono
    istotne postanowienia umowy przyrzeczonej oraz termin, w ciągu którego ma
    być ona zawarta (art. 389 KC). W tym konkretnym przypadku umowa spisana w
    formie zwykłej będzie tzw. umową przedwstępna o skutku słabszym. Oznacza to,
    iż w przypadku gdy któraś ze stron odmówi zawarcia umowy ostatecznej domagać
    możemy się jedynie naprawienia szkody, którą ponieśliśmy licząc na zawarcie
    umowy przyrzeczonej(art. 390 par. 1 KC). Natomiast jeśli sporządzimy umowę
    przedwstępną w formie aktu notarialnego (tzw. umowa o skutku silniejszym)
    można zmusić (w drodze postępowania przed Sądem) drugą stronę do zawarcia
    umowy przyrzeczonej.
    Należy zatem rozstrzygnąć kwestię kosztów (dwa akty notarialne czy
    jeden) i kwestię ryzyka niezawarcia umowy przyrzeczonej.

  • 7. Data: 2002-02-07 14:37:44
    Od: "Danka" <d...@i...com.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Danka <d...@i...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    > napisał:a3u0af$ss7$...@n...tpi.pl...

    > A jakie mialas zabezpieczenie, ze zwroci 10.000?

    hmm a jakie zabezpieczenie miałabym po podpisaniu takiej umowy u
    notariusza??
    ewentualnie pozostałby sąd

    Danka

  • 8. Data: 2002-02-07 14:43:29
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Danka <d...@i...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3u3ad$4sd$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > dyskusyjnych

    > wpłacaliśmy

    > hmm a jakie zabezpieczenie miałabym po podpisaniu takiej umowy u

    Tak jak kolega Buker napisal w poscie powyzej. Mialabys mieszkanie.
    Natomiast moje pytanie sie odnosilo, czy dalas sprzedajacemu tylko te 5000
    na podstawie umowy?

    Karol

  • 9. Data: 2002-02-07 15:07:53
    Od: "Danka" <d...@i...com.pl>

> [...]
    > napisał:a3u3ad$4sd$...@n...tpi.pl...

    > przepadłaby,

    > Tak jak kolega Buker napisal w poscie powyzej. Mialabys mieszkanie.

    Mieszkanie wysądzone, na siłę kupione. Chyba wolałabym ustąpić (oczywiście
    rządałabym zwrotu kosztów) i poszukać innego

    > Natomiast moje pytanie sie odnosilo, czy dalas sprzedajacemu tylko te 5000
    > na podstawie umowy?

    Twoje pytanie sie odnosiło jw
    natomiast jeśli chodzi obecne pytanie
    > czy dalas sprzedajacemu tylko te 5000
    > na podstawie umowy?
    dałam "tylko" czy aż 5000 na podstawie umowy przedwstępnej
    Zaznaczam, że całą tą akcją zawierania transakcji kierowała agencja
    nieruchomości.

    Danka

  • 10. Data: 2002-02-07 16:35:01
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Danka <d...@i...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3u52u$ls6$...@n...tpi.pl...

    > Mieszkanie wysądzone, na siłę kupione. Chyba wolałabym ustąpić (oczywiście
    > rządałabym zwrotu kosztów) i poszukać innego

    Dlaczego nagle mialoby przestac Ci sie podobac takie mieszkanie. Przeciez
    chcialas je kupic.

    > Twoje pytanie sie odnosiło jw
    > natomiast jeśli chodzi obecne pytanie
    > dałam "tylko" czy aż 5000 na podstawie umowy przedwstępnej

    Ale jak zamierzalas egzekwowac te 5.000 lub 10.000 gdyby nie chcial podpisac
    z Toba umowy notarialnej na sprzedaz mieszkania?
    Moze chociaz weksel wzielas?

    > Zaznaczam, że całą tą akcją zawierania transakcji kierowała agencja
    > nieruchomości.

    A jakie to ma znaczenie?

    Karol