  • 21. Data: 2009-04-24 14:30:05
    Temat: Re: przeciek testu gim.
    Od: spp <s...@o...pl>

    jacki pisze:

    > Ok, media trąbią, że dyrektorka i woźna usłyszały zarzuty ujawnienia
    > tajemnicy państwowej. Czy jakiś prawnik jest w stanie potwierdzić, iż
    > testy gimnazjalne stanowią tajemnicę państwową.

    Tajemnicę służbową.

    --
    spp

  • 22. Data: 2009-04-24 14:33:28
    Od: jacki <c...@i...pl>

    W odpowiedzi na Twój (spp) list-piszę Ci:

    > Tajemnicę służbową.

    Za: http://wiadomosci.onet.pl/1958467,11,item.html

    Dyrektorka szkoły, z której wyciekły testy gimnazjalne usłyszała zarzut
    ujawnienia _tajemnicy państwowej_. Prokuratura postawiła zarzut także
    drugiej z zatrzymanych osób, woźnej - dowiedziało się Radio ZET.

    Andrzej Jackiewicz
    jacki(at)idealan.pl

  • 23. Data: 2009-04-24 14:36:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jacki pisze:

    > Dyrektorka szkoły, z której wyciekły testy gimnazjalne usłyszała zarzut
    > ujawnienia _tajemnicy państwowej_. Prokuratura postawiła zarzut także
    > drugiej z zatrzymanych osób, woźnej - dowiedziało się Radio ZET.

    Nie wierz w to. Dziennikarze nie odróżniają tajemnicy służbowej,
    państwowej, spowiedzi, itd ...

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 24. Data: 2009-04-24 14:37:49
    Od: jacki <c...@i...pl>

    W odpowiedzi na Twój (Johnson) list-piszę Ci:

    > Nie wierz w to. Dziennikarze nie odróżniają tajemnicy służbowej,
    > państwowej, spowiedzi, itd ...

    Też mam takie wrażenie, ale jeśli się pomylili i chodzi o tajemnicę
    służbową, to jak to się ma do zarzutów dla woźnej? Jej taka tajemnica
    raczej nie obowiązuje.

    Andrzej Jackiewicz
    jacki(at)idealan.pl

  • 25. Data: 2009-04-24 14:40:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    jacki pisze:

    > Też mam takie wrażenie, ale jeśli się pomylili i chodzi o tajemnicę
    > służbową, to jak to się ma do zarzutów dla woźnej? Jej taka tajemnica
    > raczej nie obowiązuje.

    Współsprawstwo?

    --
    spp

  • 26. Data: 2009-04-24 14:41:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jacki pisze:

    > Też mam takie wrażenie, ale jeśli się pomylili i chodzi o tajemnicę
    > służbową, to jak to się ma do zarzutów dla woźnej? Jej taka tajemnica
    > raczej nie obowiązuje.

    Na przykład:
    Art. 266. § 1. Kto, wbrew przepisom ustawy lub przyjętemu na siebie
    zobowiązaniu, ujawnia lub wykorzystuje informację, z którą zapoznał się
    w związku z pełnioną funkcją, wykonywaną pracą, działalnością publiczną,
    społeczną, gospodarczą lub naukową,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

    A może jak woźna się sama "obsłużyła":

    Art. 267. §1. Kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do informacji dla
    niego nieprzeznaczonej, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do
    sieci telekomunikacyjnej lub przełamując albo omijając elektroniczne,
    magnetyczne, informatyczne lub inne szczególne jej zabezpieczenie,

  • 27. Data: 2009-04-24 16:31:08
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Johnson wrote:

> [...]
    > społeczną, gospodarczą lub naukową,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności

    Mogę sobie wyobrazić, że w obowiązkach woźnej jest przechowywanie i
    opiekoanie się testami ;-)

> [...]
    > magnetyczne, informatyczne lub inne szczególne jej zabezpieczenie,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności

    ten przewód mnie zafascynował :-P A kopertę chyba otworzyła pani
    dyrektor, więc chyba też pudło.

    M.

  • 28. Data: 2009-04-24 16:55:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Mogę sobie wyobrazić, że w obowiązkach woźnej jest przechowywanie i
    > opiekoanie się testami ;-)

    Pewnie jednak związek między wykonywaną pracą, to jest sprzątaniem (?
    !) a zdobyciem informacji dałoby sie wykazać. Ale nie będę się upierał.

    > ten przewód mnie zafascynował :-P A kopertę chyba otworzyła pani
    > dyrektor, więc chyba też pudło.

    Ja plotkami się nie zajmuje. Nie ekscytują mnie testy gimnazjalne, ani
    żadne inne, więc nie wiam jak tam było.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 29. Data: 2009-04-26 20:45:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Daj mi człowieka a paragraf zawsze się znajdzie.
    > Jako potencjalną, która mogła rozpowszechnić to dalej.

    Załóżmy chwilowo, że ktoś w organach ścigania pójdzie na takie coś i o te
    numery IP wystąpi. Choć już lepiej uznać, że szukamy swiadków przeciwko
    udostępniajacemu. Tylko w jaki sposób te dane przeakzać komisji
    egzaminacyjnej, skoro moga być uzyte tylko do ścigania karnego zgodnie z
    ustawą? To jest pytanie, które mnie nurtuje. No i jak dowieść na podstawie
    IP komputera znajdującego się przykałdowo w moim domu, że moja córka
    zapoznała sie z tym testem. A moze to ja chciałem wiedzieć, co ją czeka?

    Moim zdaniem albo unieważnią cały egzamin, albo nikomu.

  • 30. Data: 2009-04-26 21:36:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:gsqg55$tcn$1@news.onet.pl...
    > Robercie, zainteresowało mnie akurat to zdanie. Skąd mam wiedzieć, że to
    > co akurat czytam, a potem rozpowszechniam, jest tajemnicą służbową i jaka
    > kara mi grozi?
    > M.

    Co do zasady ogólnej ustawo o ochronie informacji niejawnych oraz wydane na
    jej podstawie przepisy wykonawcze jasno określają, jak sie dokument
    niejawny oznacza. Klauzula tajności na każdej karcie itd. Natomiast w tym
    konkretnym wypadku podejrzewam, że te dokumenty niejawne w rozumeiniu tej
    ustawy nie były. Moje podejrzenie wynika z faktu, że w szkołach kancelarii
    tajnych nie ma, a i nauczyciele przeważnie cxertyfikatami bezpieczeństwa
    się nie legitymują.

    Tajność tego konkretnego dokumentu jest chroniona poprzez przepisy
    szczególne o sposobie przeprowadzania egzaminu. W mojej ocnie najcięższego
    przestępstwa w tym wypadku dopuściła się osoba, która będąc jego
    dysponentem dopuściła do zapoznania sie z nim przez osoby niepowołane.
    Można ją ścigać a art. 266 kk. Osoba, która zapoznała sie z tą informacją i
    póżniej ją udostępniła w sieci może podlegać ściganiu z art. 267 kk - o
    i;le da sie dowieść wymienione w tym przepisie przesłanki ukarania
    (przełamanie zabezpieczeń).