  • 1. Data: 2009-04-22 14:13:48
    Temat: zaproszenie obcokrajowca - zobowiazanie poniesienia kosztow - jak w rzeczywistosci?
    Od: m...@g...pl

    Witam,
    chce zaprosic osobe z Ukrainy do Polski, to ktos z dalekiej rodziny,
    ale nie wiem, czy nie wywinie jakiegos numeru w postaci podjecia pracy
    na czarno, albo wyjazdu z kraju do innych panstw UE. Wiem, ze jako
    osoba zapraszajaca zobowiazuje sie m.in. do poniesienia kosztow
    wydalenia z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    I tutaj mam pytanie - jak to wyglada w rzeczywistosci? Czy faktycznie
    te koszty sa sciagane od osoby zapraszajacej (chodzi mi o sytuacje
    prawo sobie, a zycie sobie) ? Czy ktos mial doswiadczenia w tym
    temacie? W jakiej wysokosci moga byc to koszty?
    Chcialbym ta osobe zaprosic, ale chce tez przygotowac sie na realne
    konsekwencje tego kroku.
    Z gory dziekuje za pomoc

    pozdrawiam
    marek