  • 1. Data: 2009-04-22 20:58:53
    Temat: przeciek testu gim.
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    70,Przeciek_egzaminu_gimnazjalnego__odpowiedzi_pojaw
    ily.html

    Czy ten szef cke pierniczy głupoty czy faktycznie będą ścigać tych,
    którzy ściągnęli ten test? na jakiej podstawie policja mogłaby
    występować do speedyshare o ujawnienie IP osób, które go ściągnęły i co
    najważniejsze do dostawców Internetu o ujawnienie danych osób do których
    te ip były w danym momencie przydzielone - są jakieś paragrafy na
    ściąganie testów gimnazjalnych:)?

  • 2. Data: 2009-04-22 21:08:27
    Temat: Re: przeciek testu gim.
    Od: s...@v...pl

> [...]
    > najważniejsze do dostawców Internetu o ujawnienie danych osób do których
    > te ip były w danym momencie przydzielone - są jakieś paragrafy na

    Wniosek taki, że nawet szukając przecieków trzeba iść do kawiarenki.

  • 3. Data: 2009-04-22 22:17:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Sołtysik" <j...@n...ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > najważniejsze do dostawców Internetu o ujawnienie danych osób do których
    > te ip były w danym momencie przydzielone - są jakieś paragrafy na

    Osobę, która umieściła plik w sieci spokojnie można ścigać za ujawnienie
    danych objętych tajemnicą służbową. Problemem będą osoby plik pobierające.
    Te po pierwsze niekoniecznie musiały działać celowo, bo testów podobnych w
    sieci jest sporo i nie można miec pretensji, ze ktoś przygotowujac się do
    jakiegos egzaminu przerabia je wszystkie. Poza tym od ustalenia IP
    komputera do udowodnienia, że dana osoba to czytała, to droga jest bardo
    daleka.

  • 4. Data: 2009-04-22 22:33:13
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > przygotowujac się do jakiegos egzaminu przerabia je wszystkie. Poza tym
    > od ustalenia IP komputera do udowodnienia, że dana osoba to czytała, to

    co do osoby, która to udostępniła to zgoda, ale co do pobierania to
    nawet jeśli osoby, które wiedziały, że pobierają test, który będzie
    następnego dnia i teoretycznie jest on tajny to chyba niespecjalnie
    popełniły jakieś przestępstwo?

  • 5. Data: 2009-04-22 22:41:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Sołtysik wrote:

> [...]
    > nawet jeśli osoby, które wiedziały, że pobierają test, który będzie
    > następnego dnia i teoretycznie jest on tajny to chyba niespecjalnie

    przestępstwo nie, ale podstawa do unieważnienia testu takiej osoby
    pewnie się znajdzie.

  • 6. Data: 2009-04-22 23:26:46
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    witek pisze:

    > przestępstwo nie, ale podstawa do unieważnienia testu takiej osoby
    > pewnie się znajdzie.

    no ale jak chcesz namierzyć taką osobę? na jakiej podstawie wystąpić do
    ISP o udzielenie informacji ip -> abonent?

  • 7. Data: 2009-04-22 23:29:15
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Wed, 22 Apr 2009 17:41:19 -0500, witek napisał(a):
    /.../

    > przestępstwo nie, ale podstawa do unieważnienia testu takiej osoby
    > pewnie się znajdzie.

    Nie takiej osoby tylko wszystkie. Jeżeli test wyciekł i był dostępny?

    Potem osoby poszkodowane powinny wystąpić o odszkodowanie z MEN do sądu i
    je otrzymać.

    Smok Eustachy

  • 8. Data: 2009-04-22 23:38:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Sołtysik wrote:

    > no ale jak chcesz namierzyć taką osobę? na jakiej podstawie wystąpić do
    > ISP o udzielenie informacji ip -> abonent?

    Daj mi człowieka a paragraf zawsze się znajdzie.
    Jako potencjalną, która mogła rozpowszechnić to dalej.

  • 9. Data: 2009-04-22 23:41:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Smok Eustachy wrote:
    > Dnia Wed, 22 Apr 2009 17:41:19 -0500, witek napisał(a):
    > /.../
    >
    > Nie takiej osoby tylko wszystkie. Jeżeli test wyciekł i był dostępny?

    Można wszystkie. Tylko po co.
    Nikt nie unieważnia testu w calej polsce jeśli wyciekł on np. w jednej
    szkole.
    Jeśli da się ustalić gdzie wyciekł, to po co unieważniać go wszędzie.

    > Potem osoby poszkodowane powinny wystąpić o odszkodowanie z MEN do sądu i
    > je otrzymać.

    a men powinien zostać rozstrzelany.

  • 10. Data: 2009-04-22 23:42:50
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Wed, 22 Apr 2009 18:38:55 -0500, witek napisał(a):
    /.../
    > Daj mi człowieka a paragraf zawsze się znajdzie. Jako potencjalną, która
    > mogła rozpowszechnić to dalej.

    Tyle, że nie jest zobowiązana do zachowania tajemnicy.