  • 1. Data: 2004-11-29 09:50:29
    Temat: problem z hipoteką
    Od: "Ryszard Ochudzki" <j...@g...net>

    Dzień Dobry,
    Może Państwo będziecie mogli mi poradzić.
    Chce kupić mieszkanie, mam wstepną decyzje kredytową w BPH, a sprzedający
    mają to mieszkanie z wpisana hipoteką na GE Mieszkaniowy, jako
    zabezpieczenie kredytu.
    I powstałe sytuacja patowa, bank sprzedających wystawił zaświadczenie że
    zwolni hipotekę po spełnieniu warunków, tj. wpłaty określonej kwoty i
    zawarciu aneksu do umowy kredytowej ( ponieważ tamtem kredyt jest
    kosolidacyjny na dwie nieruchomości).
    Reasumując, mój bank da kredyt , jak dostanie aneks z tamtego banku, a
    tamten bank da aneks jak dostanie pieniądze ......
    "Klucz do sejfu zamkniety w sejfie"
    Każdy bank ma swoje procedury i nawzajem się zablokowały, co można zrobić w
    tej sytuacji, oprócz zmiany banku..??..;-(((.
    P.S. może w akcie notarialnym można dodać jakiś zapisek?, ale z drugij
    strony nie wiem czy do aktu nie potrzebna jest umowa kredytowa...

    Z góry dziękuje za odpowiedz
    JR

  • 2. Data: 2004-11-29 10:21:52
    Temat: Re: problem z hipoteką
    Od: "plusz" <p...@b...plusz.beztegotez.pl>

    W artykule news:coer6v$rsp$1@mail.grassavoye.pl,
    niejaki(a): Ryszard Ochudzki z adresu <j...@g...net> napisał(a):
> [...]
    > P.S. może w akcie notarialnym można dodać jakiś zapisek?, ale z drugij
    > strony nie wiem czy do aktu nie potrzebna jest umowa kredytowa...

    pogadaj o tym w banku dającym kredyt - czyli BPH
    powinni znaleźć rozwiązanie

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2004-11-29 10:47:10
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    Ryszard Ochudzki napisał(a), dnia 29-11-04 10:50 co następuje:

    > Każdy bank ma swoje procedury i nawzajem się zablokowały, co można
    zrobić w
    > tej sytuacji, oprócz zmiany banku..??..;-(((.

    a może Twój bank powinien zrobić przelew cześci kredytu (przypadającej
    na zadłużenie) na rachunek GE, a resztę przelać właścicielom.
    Porozmawiaj ze swoim doradcą z BPH, z pewnością nie jest to pierwsza
    taka sytuacja.

    Radzisz

  • 4. Data: 2004-11-29 10:53:06
    Od: "Ryszard Ochudzki" <j...@g...net>

    > a może Twój bank powinien zrobić przelew cześci kredytu (przypadającej na
    > zadłużenie) na rachunek GE, a resztę przelać właścicielom. Porozmawiaj ze
    > swoim doradcą z BPH, z pewnością nie jest to pierwsza taka sytuacja.

    Właśnie bank mi powiedział, że ni może zrobić żadnego przelwu, bo nie ma
    gwarancji że sprzedający podpiszą aneks..

  • 5. Data: 2004-11-29 13:37:55
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    Ryszard Ochudzki napisał(a), dnia 29-11-04 11:53 co następuje:

    > Właśnie bank mi powiedział, że ni może zrobić żadnego przelwu, bo nie ma
    > gwarancji że sprzedający podpiszą aneks..
    oj marudzą ;)
    to może inaczej: sprzedający podpiszą aneks i zostawią w GE, ten wystawi
    pisemko że zgadzają się na wykreślenie hipoteki, jeżeli spłacą ileśtam
    złotówek. Potem po wpłynięciu kasy do GE wystawiają zgodę na wykreślenie
    hipoteki.

    Poza tym aneks prawdopodobnie dotyczy tego, że spłacili cześć kredytu
    (trzeba przeliczyć odsetki itp.) i że zabezpieczeniem pozostaje ta druga
    nieruchomość. (tylko nie wiem jakie są wartości tych nieruchomości i
    jaka jest wysokość kredytu)

    Radzisz

  • 6. Data: 2004-11-29 14:26:38
    Od: "Ryszard Ochudzki" <j...@g...net>

    Użytkownik "Radzisz" <n...@l...spamu.invalid.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pisemko że zgadzają się na wykreślenie hipoteki, jeżeli spłacą ileśtam
    > złotówek. Potem po wpłynięciu kasy do GE wystawiają zgodę na wykreślenie

    Tak by było najprościej, i tak im proponowałem. Na chwile obecną sprzedający
    usiłują wynegocjować zmiane tego pisma...