  • 1. Data: 2004-11-29 09:44:26
    Temat: Pytanie o oświadczenie
    Od: ".:enzo:." <e...@b...pl>

    Witam,
    mój pracodawca żąda odemnie podpisania oświadczenia
    w którym oswiadczam, że nie bede przekazywał informacji
    służbowych ( danych oprogramowania, rekordów, informacji
    zapisanych w systemach informatycznych, oprogramowaniu
    z którego korzysta firma w której pracuję ). Najogóleniej
    chodzi i to, żebym nie wynosił z firmy danych.

    Systemy w firmie to win98 a serwer NT. Pliki i katalogi wszystkich
    programów są udostępniane w otoczeniu sieciowym.
    Komputery nie loguja się nawet do domeny. Nie są zabezpieczane
    hasłem. Serwer stoi w pomieszczeniu ogólniedostępnym.

    Co odpowiedzieć pracodawcy? jak się przed takim podpisem obronić?

    --
    enzo

  • 2. Data: 2004-11-29 16:06:41
    Temat: Re: Pytanie o oświadczenie
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    A.D. pon 29. listopada 2004 10:44 .:enzo:. nie bacząc na śmiech i drwinę,
    bez lęku o własne życie, oznajmił/a:

    > Serwer stoi w pomieszczeniu ogólniedostępnym.

    tzn. gdzie stoi? na dworze?

    > Co odpowiedzieć pracodawcy? jak się przed takim podpisem obronić?

    dlaczego chcesz się bronić przed podpisaniem takiego czegoś?
    Zamierzasz coś wynosić? Na miejscu twego pracodawcy - rozważyłbym pozbycie
    się takiego pracownika. Nie bierz tego do siebie, ale to podejrzane
    zachowanie.

    --
    http://bdp.e-wro.com
    a w adresie e-mail jest za duzo kropek ;)

  • 3. Data: 2004-11-29 18:02:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ".:enzo:." <e...@b...pl> napisał w wiadomości

    Napisać oświadczenie. po co Ci kłopot. tym bardziej, ze skoro w Waszej
    firmie jest w ten sposób to zorganizowane, to znalezienie sprawcy
    "przecieku" jest co najmniej problematyczne. A udowodnienie mu tego wręcz
    niemożliwe - przynajmniej w oparciu o dane z systemu.

    Gorzej by było, gdyby zażądał od Ciebie oświadczenia, ze system gwarantuje
    brak możliwości wyniesienia danych. Wówczas miał byś dylemat. Ale tak, to po
    co sie na wzajem denerwować.