    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo wlasnosci do strony www
    Date: Thu, 20 Feb 2003 17:50:10 +0100

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:b330it$ou6$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zaraz, zaraz, przecież serwis www jest tylko programem pisanym na
    konkretne
    > zamówienie. Dlaczego nie miałbym go komuś odsprzedać skoro wcześniej za
    > niego zapłaciłem? Czy kupując np. MS-Worda też nie będę mał prawa później
    go
    > odsprzedać?

    Nie kupiłeś Worda, tylko licencję na jego używanie, jeżeli w licencji nie
    jest napisane, że nie , to licencję możesz odsprzedać, ale właścicielem
    Worda nigdy nie byłeś i nie będziesz.

    > I pytanie z 2giej strony: Jeśli zlecam komuś opracowanie serwisu www i
    płacę
    > za to, to jak rozumiem autor nie może sprzedawać tego innym? (Analogicznie
    > jak np. projekt domu tworzonego przez architekta na moje konkretne
    > zamówienie).

    To ty nie możesz odsprzedać projektu innej osobie. Projekt architektoniczny
    może być wykorzystany tylko raz.
    Nawet drugiego domu na podstawie tego projektu nie możesz postawić.