  • 1. Data: 2003-02-18 13:39:46
    Temat: prawo wlasnosci do strony www
    Od: "Bogart" <k...@g...com.pl>

    mam taki problem:
    jakisc czas temu firma wykonala nam strone www.
    nie bylo na to zadnej umowy pisemnej.
    w tresci f-ry jest "projekt graficzny serwisu www".
    firma ta jednoczesnie umiescila nasza strone na swoich
    serwerach. teraz chcemy zmienic firme i przeniesc strone
    na inne serwery, ale wykonawca strony zagrozil,
    ze jesli sie przeniesiemy to nam nie da strony.
    kto jest wlascicielem tej strony? oni czy my?

  • 2. Data: 2003-02-18 13:55:54
    Temat: Re: prawo wlasnosci do strony www
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Bogart" <k...@g...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na inne serwery, ale wykonawca strony zagrozil,
    > ze jesli sie przeniesiemy to nam nie da strony.
    > kto jest wlascicielem tej strony? oni czy my?

    jezeli nie bylo umowy przenoszacej prawa autorskie - wlascicielem
    majatkowych praw autorskich jest autor - niestety oni.

  • 3. Data: 2003-02-18 15:55:31
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> pisze w

    > Użytkownik "Bogart" <k...@g...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > jezeli nie bylo umowy przenoszacej prawa autorskie - wlascicielem
    > majatkowych praw autorskich jest autor - niestety oni.

    hmm, a ja tak sie zastanawiam nad takim rozwiazaniem. Jezeli wezmiesz ta
    strone zapiszesz ja sobie na dysk sam i troche przerobisz a pozniej
    opublikujesz na innym serwerze? Wlasciwie w takim przypadku ciezko bedzie
    stwierdzic prawa utorskie. Sama analiza kodu na nic sie nie zda, bo nie
    udowodnia Ci, ze nie moles napisac takiej samej procdury, skrytpu itp..
    Pytanie jak z elementami graficznymi charakterystyczne logo wykonane przez
    firme moze troche zaszkodzic. No i oczywiscie jest jeszcze kwestai
    technicznej zlozonosci strony. Wlasciwie to jest to kwestai kluczowa. Co
    innego pobrac i przerobic zwykla strone wyposazona w standardowe mechanizmy
    a co innego probowac pracowac na tak zaawansowanym technicznie portalu jak
    onet.pl czy gazeta.pl gdzie mnogosc oprogramowania dzialajacego po stronie
    serwera praktycznie wyklucza mozliwosc dokladnego odtworzenia mechanizmow
    wedlug ktorych pracuje strona opierajac sie jedynie na plikach pobranych za
    ogolnym dostep, bez samego dostepu do plikow na serwerze. Z tego co mowisz
    wnioskuje, iz strona musi reprezentowac soba jakis wysoce techniczny poziom
    bo. Jezeli jednak jest to zbior plikow html, arkuszow stylu, prezentacji we
    wlaszu, asp, js to mysle ze wystarczy to wszytsko normalnie sciagnac i
    przerobic.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 4. Data: 2003-02-19 11:28:12
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

    > jezeli nie bylo umowy przenoszacej prawa autorskie - wlascicielem
    > majatkowych praw autorskich jest autor - niestety oni.

    NO zaraz , abstrachujac od tego ze
    strona www to nie tylko "projekt graficzny "
    ale takze cale kodowanie ,
    to skoro oni zamowili takie cos i zaplacili
    za to to dlaczego nie maja prawa "zabrac:
    owego projektu graficznego ??????
    Przeciez to bylo umowa sprzedazy ??????

    pozdrawiam
    MAYKY
    +++++++++++++++++++++++++++++
    immgallery
    www.mayky.net
    +++++++++++++++++++++++++++++

  • 5. Data: 2003-02-20 14:20:09
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "mayky" <m...@c...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale takze cale kodowanie ,
    > to skoro oni zamowili takie cos i zaplacili
    > za to to dlaczego nie maja prawa "zabrac:

    maja prawo to zabrac. czy ja napisalem, ze nie?
    poprostu prawa autorskie majatkowe naleza do
    autorow, wiec firma ktora obecna witryne posiada prawnie
    (kupila) ma prawo zmienic server, czy nagrac sobie na cd.

    nie moze np. odsprzedawac - bo to naruszy prawa autorskie materialne
    ktore naleza nie do nich. jako legalny posiadacz produktu (strona www)
    wolno im tego produktu uzywac do woli.

  • 6. Data: 2003-02-20 14:23:58
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > strone zapiszesz ja sobie na dysk sam i troche przerobisz a pozniej
    > opublikujesz na innym serwerze? Wlasciwie w takim przypadku ciezko bedzie

    przeniesc na inny server mozna i bez kombinowania. nabyli legalnie
    kopie (1 licencje) produktu, wiec licencja nadal nalezy do nich.
    autorzy nie moga tak sobie, poprostu cofnac sprzedanej licencji
    ze wzgledu na zmiane uslugodawcy hostingu.

    a gdyby doszlo do rozbudowy www we wlasnym zakresie,
    (posiadac tego www ma do tego prawo, gdyz nie bylo zastrzezone
    w formie pisemnej licencji co innego) - to "posiadac www"
    nabedzie wszystkie prawa autorsie materialne do rozbudowanego
    fragmentu(!) - nie calosci!

  • 7. Data: 2003-02-20 15:53:32
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

> [...]
    >
    > nie moze np. odsprzedawac - bo to naruszy prawa autorskie materialne
    > ktore naleza nie do nich. jako legalny posiadacz produktu (strona www)

    OK wszystko jasne
    dziekuje

    MAYKY
    +++++++++++++++++++++++++++++
    immgallery
    www.mayky.net
    +++++++++++++++++++++++++++++

  • 8. Data: 2003-02-20 16:43:07
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > nie moze np. odsprzedawac - bo to naruszy prawa autorskie materialne
    > ktore naleza nie do nich. jako legalny posiadacz produktu (strona www)
    > wolno im tego produktu uzywac do woli.

    Zaraz, zaraz, przecież serwis www jest tylko programem pisanym na konkretne
    zamówienie. Dlaczego nie miałbym go komuś odsprzedać skoro wcześniej za
    niego zapłaciłem? Czy kupując np. MS-Worda też nie będę mał prawa później go
    odsprzedać?

    I pytanie z 2giej strony: Jeśli zlecam komuś opracowanie serwisu www i płacę
    za to, to jak rozumiem autor nie może sprzedawać tego innym? (Analogicznie
    jak np. projekt domu tworzonego przez architekta na moje konkretne
    zamówienie).

    Pzdr

    A.

  • 9. Data: 2003-02-20 16:50:10
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zamówienie. Dlaczego nie miałbym go komuś odsprzedać skoro wcześniej za
    > niego zapłaciłem? Czy kupując np. MS-Worda też nie będę mał prawa później

    Nie kupiłeś Worda, tylko licencję na jego używanie, jeżeli w licencji nie
    jest napisane, że nie , to licencję możesz odsprzedać, ale właścicielem
    Worda nigdy nie byłeś i nie będziesz.

> [...]
    > za to, to jak rozumiem autor nie może sprzedawać tego innym? (Analogicznie
    > jak np. projekt domu tworzonego przez architekta na moje konkretne

    To ty nie możesz odsprzedać projektu innej osobie. Projekt architektoniczny
    może być wykorzystany tylko raz.
    Nawet drugiego domu na podstawie tego projektu nie możesz postawić.

  • 10. Data: 2003-02-20 20:41:41
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nie kupiłeś Worda, tylko licencję na jego używanie, jeżeli w licencji nie
    > jest napisane, że nie , to licencję możesz odsprzedać, ale właścicielem
    > Worda nigdy nie byłeś i nie będziesz.

    Czyli żeby mieć święty spokój, trzeba spisać umowę w stylu: "wszlekie prawa
    do projektu przechodzą na zleceniodawcę"?

    > To ty nie możesz odsprzedać projektu innej osobie. Projekt
    architektoniczny
    > może być wykorzystany tylko raz.
    > Nawet drugiego domu na podstawie tego projektu nie możesz postawić.

    Czy to znaczy, że autor mojego zlecenia może zleconą i opłaconą przeze mnie
    pracę sprzedawać również innym?

    Pzdr

    A.