  • 21. Data: 2005-03-28 13:25:16
    Temat: Re: prawo w USA-to mity czy absurdalna prawda?
    Od: twister <s...@f...ent>

    Bartek Gliniecki wrote:
    > urr wyskrobał(a):

    > "Niby jak" odnosi się do innego skontruowania prawa polskiego i
    > amerykańskiego.

    Podaj nam abusrdalne procesy cywilne.

    > Choćby skazywanie na wielokrotne dożywocie jednej osoby
    > czy karę ponad 100 lat więzienia jest absurdem z punktu widzenia
    > polskiego prawa i w pewnym sensie logiki także. Nakłada się bowiem karę,
    > o której wiadomo już w momencie jej wymierzenia, że nie zostanie w
    > całości wykonana.

    Skad to wiesz? Dostajesz 2 x 20 lat za dwa morderstwa, a jedno jest po
    apelacji zredukowane albo odrzucone. Zostajesz z drugim.

    > Tak dobrze znasz się na chemii? Informacja podana dotyczy szkodliwości
    > palenia na zdrowie.

    Neadekwatne ostrzezenie ostrzezeniem nie jest. Gdzie na tych
    ostrzezeniach jest fotografia zepsutych zebow?

    http://www.hc-sc.gc.ca/hecs-sesc/images/english/tab8
    a.jpg

    http://www.hc-sc.gc.ca/hecs-sesc/tobacco/legislation
    /warnings/warnings.html

    > Nie wiem dlaczego nic nie ma na temat
    > uzależniającego efektu, ale widozcnie nie jest to szkodliwe :)

    > Chyba lepiej znasz się jednak na chemii niż na prawie.

    Produkt niebezpieczny to taki produkt, ktory powoduje szkode kiedy jest
    uzywany zgodnie z przeznaczeniem. Palenie powoduje raka, czyli szkode.
    Koniec dyskusji. Chemikiem do tego nie trzeba byc.

  • 22. Data: 2005-03-28 14:30:37
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    twister wyskrobał(a):
    > Podaj nam abusrdalne procesy cywilne.

    Nie lubuję się w zapamiętywaniu dziwnych orzeczeń amerykańskich sądów.
    Jednak nie raz słyszałem czy czytałem o tym, że sądy przyznają niekiedy
    rację ludziom, którzy używają rzeczy niezgodnie z ich przeznaczeniem (na
    zdrowy rozum przeciętnego człowieka) i potem maja pretensje do producenta,
    że ich przed tym nie ostrzegł. Wyroki takie są abrurdalne z naszego punktu
    widzenia, bo nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie np. używał ostrego noża
    do wydłubania z oka pyłku i potem w razie skaleczenia nie będzie miał
    pretensji do producenta noży o to, że ten nie zamieścił odpowiedniej
    informacji na opakowaniu.

    > Skad to wiesz? Dostajesz 2 x 20 lat za dwa morderstwa, a jedno jest po
    > apelacji zredukowane albo odrzucone. Zostajesz z drugim.

    OK, w przypadku kary łącznej dożywocia za 2 morderstwa po apelacji można
    dostać 25 lat za jedno.

    > Neadekwatne ostrzezenie ostrzezeniem nie jest. Gdzie na tych
    > ostrzezeniach jest fotografia zepsutych zebow?

    A dlaczego mają być zepsute zęby i czemu we mnie jako osobie niepalącej ma
    to budzić odrazę? Brytyjskie prawo to przewiduje, polskie nie.

    > Produkt niebezpieczny to taki produkt, ktory powoduje szkode kiedy jest
    > uzywany zgodnie z przeznaczeniem. Palenie powoduje raka, czyli szkode.
    > Koniec dyskusji. Chemikiem do tego nie trzeba byc.

    OK, ale tak mamy od bodaj 2000 roku. Na czym oparłbyś roszczenie przed 2000
    rokiem?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 23. Data: 2005-03-28 17:17:42
    Od: styx <n...@i...com>

    Bartek Gliniecki wrote:
> [...]
    > zdrowy rozum przeciętnego człowieka) i potem maja pretensje do
    > producenta, że ich przed tym nie ostrzegł.

    Wiec czytasz falszywki przemyslu Public Realtions wymyslane zeby
    odwrocic uwage od producentow niebezpiecznych produktow. Oczywiscie tych
    bzdur nie kupilbys bezposrednio jako ogloszenie, powiedzmy Forda, wiec
    wklada sie je do gazet jako niewinnie wygladajace artykuly prasowe. Po
    paru dniach czlowiek tylko pamieta ze jakis tam absurd byl, ale do glowy
    mu nie przyjdzie ze to bzdury ktore zostaly wymyslone w celach
    propagandowych.

> [...]
    > skaleczenia nie będzie miał pretensji do producenta noży o to, że ten
    > nie zamieścił odpowiedniej informacji na opakowaniu.

    Zgadza sie i dlatego takich wyrokow nie ma i nie bylo. Sa one zmyslane
    przez przemysl Public Realtions. Nie mozesz dochodzic odszkodowania za
    uzywanie produktu NIEzgodnie z przeznaczeniem, jak w tym przypadku.
    Zaden adwokat takiej sprawy nie wezmie. Gdyby wzial, to narazilby sie na
    sankcje etyczne.

    Jezeli znasz choc jeden prawdziwy absurdalny wyrok odszkodowania, to go
    podaj. Zweryfikujemy. Tymczasem:
    http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Front_gro
    ups

    > A dlaczego mają być zepsute zęby i czemu we mnie jako osobie niepalącej
    > ma to budzić odrazę? Brytyjskie prawo to przewiduje, polskie nie.

    A dlatego, ze prawie wszyscy zaczynajacy palenie to dzieci. A od nich
    nie wolno wymagac tej samej oceny szkodliwosci produktu i godzenia sie
    na smierc w wyniku raka pluc.

    > OK, ale tak mamy od bodaj 2000 roku. Na czym oparłbyś roszczenie przed
    > 2000 rokiem?

    Tak bylo od niepamietnych czasow. W USA i w Polsce.

  • 24. Data: 2005-03-29 08:51:14
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Piotrek napisał(a):
    > Nawiasem mówiąc, jeśli historia jest
    > prawdziwa, to znaczy, że Polacy nie myślą: przecież wnosząc podobne oskarżenia
    > mogliby zarobić fortunę.

    i tu sie mylisz

    po pierwsze amerykanskie prawo opiera sie w duzej mierze na precedensach
    i orzekanie oraz procesy dzieja sie troche inaczej niz u nas, jak juz
    zostalo to wyjasnione w innych posttach

    po drugie amerykanski adwokat dostaje procent od zaszadzonego
    odszkodowania co zwieksza jego chec wygrania, a odszkodowania zasadzane
    sa czasem bardzo duze, nasze papugi dostaja swoja pajde niezaleznie od
    tego czy sie staraja czy nie, czy wygraja czy nie

  • 25. Data: 2005-03-29 09:24:42
    Od: pixel <g...@g...com>

    On Mon, 28 Mar 2005 01:00:40 GMT, Beniamin wrote:

    > Hmmm. Faktycznie. I inne posty z dzisiaj też nie mają. No to znikam, aż
    > znajdę rozwiązanie :(.

    Nie dostałeś ode mnie maila, z poradą jak ustawić?

    --
    ?pixel(TM)
    ?Informacja jak skonfigurować czytniki, aby pokazywały