  • 1. Data: 2005-03-27 15:44:42
    Temat: Czy jestem piratem?
    Od: "Michal" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Interesuje mnie kwestia przechowywania płyt CD z programami na które nie
    posiadam licencji. Czy jeśli przechowuje owe płyty (nie są one zainstalowane
    na moim komputerze) to naruszam prawo autorskie i mogę być pociągany do
    odpowiedzialności? Szukałem informacji na stronach BSA www.bsa.org/poland i
    padło tam zdanie "Piractwo wśród użytkowników końcowych może przybierać
    następujące formy: ... Kopiowanie płyt CD w celu instalacji lub
    rozpowszechniania programów" Nie rozprowadzam tych płyt ani nie mam ich
    zainstalowanych. Płyty te posiadam w celu zapoznania się z danym programem i
    ewentualnym zakupie programu. Jestem z tych osób które przed wydaniem 5-6
    tys zł wolą sprawdzić co się kupuje.

    Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź

  • 2. Data: 2005-03-27 16:04:41
    Temat: Re: Czy jestem piratem?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Michal napisał(a):
    > Płyty te posiadam w celu zapoznania się z danym programem i
    > ewentualnym zakupie programu. Jestem z tych osób które przed wydaniem 5-6
    > tys zł wolą sprawdzić co się kupuje.

    aby sprawdzić, wystarczy Ci wersja demo dostępna za darmo

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-03-27 16:06:12
    Od: gazebo <g...@e...pl>

    scream wrote:

    > aby sprawdzić, wystarczy Ci wersja demo dostępna za darmo

    nie zawsze wersja demo jest w pelni funkcjonalna
    --
    Come In Number 51, Your Time Is Up

  • 4. Data: 2005-03-27 16:11:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > aby sprawdzić, wystarczy Ci wersja demo dostępna za darmo

    ROTFL

  • 5. Data: 2005-03-27 16:26:08
    Od: "Michal" <m...@p...onet.pl>

    > aby sprawdzić, wystarczy Ci wersja demo dostępna za darmo

    Nie zawsze jest wersja demo, a jak juz jest to nie jest w pełni funkcjonalna.
    Zresztą moje pytanie brzmiało czy mogę przechowywać te programy na CD. Wiem że
    używając ich łamie prawo.

  • 6. Data: 2005-03-27 16:42:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > ROTFL

    na nic więcej Cie nie stać?

  • 7. Data: 2005-03-27 16:51:15
    Od: "Elvis20" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Interesuje mnie kwestia przechowywania płyt CD z programami na które nie
    > posiadam licencji. Czy jeśli przechowuje owe płyty (nie są one

    A jak sie one znalazly w twoim posiadaniu,
    a wpierw na plytach cd ?:)

  • 8. Data: 2005-03-27 17:17:36
    Od: "Michal" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Michal" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > zainstalowane
    >
    > A jak sie one znalazly w twoim posiadaniu,
    > a wpierw na plytach cd ?:)

    Zazwyczaj ściągam z sieci p2p.

  • 9. Data: 2005-03-27 17:27:34
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Zazwyczaj ściągam z sieci p2p.

    na dzien dzisiejszy jezeli nie rozprowadzasz oprogramowania (piracisz)
    nieleglanym jest tylko posiadanie
    generatora kluczy do programu, badz programu z plikiem odkodujacym (np tak
    jak jest to w c++ builder x),
    wszystko pozostale jest leglane. (wbrew checi osob ktore te prawo tworza),
    jednak zanzaczam ze mowa o
    odpowiedzialnosci karnej,. bo cywlinie to Cie moze kazda fdirma ktorej
    oprogramowania niezgodnie z "licencja" uzywasz.

    P.

  • 10. Data: 2005-03-27 17:41:45
    Od: "Michal" <m...@p...onet.pl>

    > odpowiedzialnosci karnej,. bo cywlinie to Cie moze kazda fdirma ktorej
    > oprogramowania niezgodnie z "licencja" uzywasz.
    ^^^^^^^^
    Dzięki za odpowiedz. Jednak czy firma może mi wytoczyć proces jeśli danego
    programu nie używam? Wydaje mi się że jeżeli danego programu nie mam
    zainstalowanego, to nie naruszam zasad licencji (treść licencji zwykle podawana
    jest przy instalowaniu).

    A drugie pytanie to czy z filmami i muzyką jest tak samo jak z programami?

    Michal