  • 1. Data: 2005-03-27 16:42:43
    Temat: chorobowe po porodzie????
    Od: "Mariusz" <o...@n...pl>

    Moja żona wkrótce urodzi. Czy to prawda, żę ordynator szpitala (oddziału) na
    którm urodzi może mi wystawić L4 na okres 2-ch tygodni w celu opieki nad
    żoną po porodzie? Czy jest to sprecyzowane w jakimś kodeksie? Czy pracodawca
    może się "doczepić" do takiego chorobowego?

  • 2. Data: 2005-03-27 20:02:43
    Temat: Re: chorobowe po porodzie????
    Od: "onasis" <o...@a...pl>

    miałem do czynienia z tym przypadkiem 6 miesięcy temu wtedy dostałem 2 tyg
    na opiekę wynikało ono z tego ze żona miała cesarskie cięcie i w takim
    przypadku nie ma z tym problemu może to wystawić każdy lekaż który będzie
    wypisywał twoją żonę z oddziału

  • 3. Data: 2005-03-28 09:34:33
    Od: PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > żoną po porodzie? Czy jest to sprecyzowane w jakimś kodeksie? Czy
    > pracodawca może się "doczepić" do takiego chorobowego?

    To zwolnienie to opieka. Opiekę możesz sprawować nad chorym członkiem
    rodziny jeżeli nikt inny tego zrobić nie może.
    A więc raczej nikt sie nie może doczepić (chyba, że ma kto sprawować opiekę
    na żoną).

    --
    PawełJ