  • 11. Data: 2004-03-15 22:46:37
    Temat: Re: prawo pracy i komputery
    Od: "kot_bury" <k...@o...pl>

    > po troche przestaje rozumieć o co ci chodzi>
    dzięki jeszcze raz za odpowiedź
    właśnie o to mi chodzi - może nie szczególnie to wcześniej zaznaczyłem że
    interesuje mnie ten problem z pktu widzenia pr pracy. Nie byłem pewnien czy
    można to traktować jako naruszenie obowiązków pracownika
    pozdrawiam

    kot_bury

  • 12. Data: 2004-03-16 23:56:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Mar 2004, news.tpi.pl wrote:

    >+ Użytkownik "kot_bury" <k...@o...pl> [...]
    >+ > > Ale bardziej bym się martwił Kodeksem Karnym.
    >+ > >
    >+ > ok dzięki za troskę, ale mnie interesuje w tym przypadku prawo pracy :)
    [...]
    >+ po troche przestaje rozumieć o co ci chodzi

    A ja chyba rozumiem.

    >+ jesli zainstalujesz programy nielegalnie (bez wiedzy zgody i zakupu ich
    >+ przez pracodawce) dopszczasz się:
    >+ 1. ciezkiewgo naruszenia praw pracownika

    I o to mu chodzi. Najlepiej w oderwaniu od reszty faktów ;>

    >+ 2. narażenie na straty pracodawce

    ...ale wolałby tych strat nie opisywać...

    >+ 3. popełniasz przestepstwo z kk

    ...a na pewno podnosić faktu owego przestępstwa popełnionego
    na *jego* (pracodawcy) sprzęcie :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-03-17 09:54:50
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/15/2004 11:46 PM, kot_bury wrote:

> [...]
    > interesuje mnie ten problem z pktu widzenia pr pracy. Nie byłem pewnien czy
    > można to traktować jako naruszenie obowiązków pracownika

    Kodeks Pracy:

    Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia

    Art. 52. [Rozwiązanie z winy pracownika] § 1. Pracodawca może rozwiązać
    umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika w razie:

    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,

    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę
    przestępstwa, które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym
    stanowisku, jeżeli przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone
    prawomocnym wyrokiem,

    Aneks to jedynie ustalenie zakresu odpowiedzialności, tak, by
    przestępstwo nie "stało się samo".

    Pzdr: Catbert

  • 14. Data: 2004-03-17 10:02:14
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/15/2004 10:46 PM, poreba wrote:

    [...]
    > A "nielegalny" (nie wyliczony w wykazie) freeware a nawet
    > GPL - jak najbardziej "legalny" a konsekwencje służbowe mogą być
    > prawda?

    Pracodawca może nie chciec, by instalowano jakiekolwiek programy poza
    tymi, jakie uważa za stosowne.
    Nie ma potem tłumaczenia, że nie zrobiłem czegoś, bo mi się "komputer
    zawiesił" - w wielu firmach admin tak konfiguruje sprzęt/soft, by
    instalowanie było niemożliwe bez uprawnień - problem staje się
    rozwiązanym bez odwoływania się do prawa.

    Pzdr: Catbert