  • 1. Data: 2004-03-15 17:13:02
    Temat: Pytanie (zagadka) z kodeksu drogowego
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Z życia wzięte:
    Pod znakiem drogowym B-36 (zakaz zatrzymywania się) umieszczone są
    dwie tabliczki. Pierwsza o treści: "Nie dotyczy zaopatrzenia"
    i druga: "Nie dotyczy chodnika". Za znakiem, na chodniku, czterema
    kołami stoi samochód dostawczy typu 'bus' z tabliczką: 'zaopatrzenie'.
    Pytanie: czy kierowca popełnił wykroczenie ?
    Proszę o odpowiedź z uzasadnieniem (na 'tak' lub na 'nie')

    Artur Golański

  • 2. Data: 2004-03-15 17:19:06
    Temat: Re: Pytanie (zagadka) z kodeksu drogowego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:
> [...]
    > kołami stoi samochód dostawczy typu 'bus' z tabliczką: 'zaopatrzenie'.
    > Pytanie: czy kierowca popełnił wykroczenie ?

    Stoi na chodniku i jest zaopatrzeniem, więc niejako podwójnie go ten
    znak nie dotyczy. ALE pozostaje pytanie, czy zostawił minimum 1.5 metra
    chodnika. Jeśli nie - popełnił wykroczenie (ale to abstrahując od znaków
    i tablicznek).

  • 3. Data: 2004-03-15 17:25:43
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Mon, 15 Mar 2004, Artur Golanski wrote:

> [...]
    > samochód dostawczy typu 'bus' z tabliczką: 'zaopatrzenie'. Pytanie: czy
    > kierowca popełnił wykroczenie ? Proszę o odpowiedź z uzasadnieniem (na

    A jaka była dopuszczalna masa całkowita tego 'busa' ? Bo jeśli większa niż
    2.5 t, to popełnił wykroczenie z art. 47 PoRD :)))

    Pozdrawiam :)

    W.

    --
    Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
    addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND

  • 4. Data: 2004-03-15 17:28:27
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    Artur Golanski wrote:

> [...]
    > Pytanie: czy kierowca popełnił wykroczenie ?
    > Proszę o odpowiedź z uzasadnieniem (na 'tak' lub na 'nie')

    tabliczki nie odnosza sie do siebie nawzajem, tylko stanowia
    uzupelnienie do interpretacji znaku. kierowca nie popelnil wykroczenia.
    zapewne zapis ten dotyczy sytuacji, gdy auta zaopatrzenia ze wzgledu
    na gabaryty badz wygode musza zatrzymywac sie zajmujac jednoczesnie
    rowniez czesc jezdni.

    --

    najciekawsze typy samochodow to: roadster, dragster, i przester.

  • 5. Data: 2004-03-15 18:03:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytanie: czy kierowca popełnił wykroczenie ?
    > Proszę o odpowiedź z uzasadnieniem (na 'tak' lub na 'nie')

    Nie da się tak/nie, bo nie napisałeś jaka jest dopuszczalna masa całkowita
    tego pojazdu, a to istotne akurat.

    Jeśli dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie przekracza 2,5 tony, to
    wówczas może on stanąć na tak oznaczonym odcinku zarówno na drodze, jak i
    chodniku w sposób opisany przez Ciebie, a nawet dwoma kołami na chodniku.
    Może, bo obowiązywanie tego znaku zostało wyłączone tabliczką "Nie dotyczy
    zaopatrzenia" przy milczącym założeniu, że oczywiście tabliczki
    "Zaopatrzenie" nie powiesił sobie dla grandy i nie utrudnia to ruchu
    pieszych, pozostało 1,5 metra chodnika.

    Jeśli jednak dopuszczalna masa całkowita przekracza 2,5 tony, to wówczas
    zgodnie z art. 47 PoRD samochód ten nie może stać czterema kołami na
    chodniku, chyba że wyraźnie wyznaczono to dla niego na przykład innymi
    znakami, o których nie napisałeś. W takim wypadku odpowiedź na Twoja
    zagadkę brzmi, że kierujący popełnił wykroczenie.

  • 6. Data: 2004-03-15 18:19:02
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Proszę o odpowiedź z uzasadnieniem (na 'tak' lub na 'nie')

    Nie podales jaka ma DMC i czy zostawil 1.5 metra ;)

    Wg mnie ten znak pozwala na parkowanie zaopatrzeniu takze na ulicy, a
    pozostali moga stac na chodniku.

    --
    Krzysiek, Krakow, bordowy Ford Escort 1.6 16V LPG

  • 7. Data: 2004-03-15 18:19:30
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    >ALE pozostaje pytanie, czy zostawił minimum 1.5 metra
    Tak zostawił 1,5 m (i nie utrudnia ruchu pieszym)
    ====================================
    Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał:

    >A jaka była dopuszczalna masa całkowita tego 'busa' ? Bo jeśli większa niż
    >2.5 t, to popełnił wykroczenie z art. 47 PoRD :)))
    Niech będzie, że poniżej 2,5 t
    radi <r...@s...wireland.or
    g> napisał:

    >zatrzymywac sie zajmujac jednoczesnie rowniez czesc jezdni.
    Napisałem: 'czterema kołam na chodniku' (nie zajmuje jezdni).

    Artur Golański

  • 8. Data: 2004-03-15 19:11:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojtek Borczyk wrote:

    > A jaka była dopuszczalna masa całkowita tego 'busa' ? Bo jeśli większa niż
    > 2.5 t, to popełnił wykroczenie z art. 47 PoRD :)))

    A, słusznie - o tym zapomniałem.

  • 9. Data: 2004-03-15 19:39:56
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    KrzysiekPP <k...@n...op.pl> napisał:

    >Wg mnie ten znak pozwala na parkowanie zaopatrzeniu takze na ulicy, a
    >pozostali moga stac na chodniku.
    No, ale sytuacja jest konkretna (nie 'ulica' ale chodnik) i pytanie
    jasno postawione (tak lub nie i dlaczego).

    Panowie (pani nie napisała) proszę dalej kombinować, bo narazie cienko
    ze znajomościa PoRD ;-)

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-03-15 20:58:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > Panowie (pani nie napisała) proszę dalej kombinować, bo narazie cienko
    > ze znajomościa PoRD ;-)

    To się popisz swoją 'znajomością' i przestań robić za tajemniczą twarz w
    lufciku.