  • 1. Data: 2004-03-15 17:37:49
    Temat: prawo pracy i komputery
    Od: "kot_bury" <k...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów

    Mam jedno pytanie związane z prawem pracy:
    pracodawca chce zabezpieczyć się przed skutkami ewentualnej kontroli
    odpowiednich służb związanych z kontrolą legalności programów. Czy w związku
    z tym może zamieścić w umowie o pracę aneks dotyczący ewentualnej
    odpowiedzialności pracownika w związku z tą kontrolą? Oczywiście jest np
    dokładna specyfikacja zainstalowanego leglanego oprogramowania, zakaz
    instalowania czegokolwiek bez zgody pracodawcy itd.
    I na czym ta odpowiedzialnośc ewentualnie będzie polegać - odpowiedzialnośc
    pracownika wg reg prawa pracy? Czy jest to dopuszczalne?
    Dziękuję za ewentualną pomoc

    kot_bury

  • 2. Data: 2004-03-15 18:32:08
    Temat: Re: prawo pracy i komputery
    Od: "news.tpi.pl" <k...@g...pl>

    Użytkownik "kot_bury" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    odpowiedzialnośc
    > pracownika wg reg prawa pracy? Czy jest to dopuszczalne?

    1. tak w pełni legalne, stosowane i dopuszczalne
    2. pracownik odpowiada jesli na komputerzeuzywa bedzie zainstalowane
    jakiekolwiek oprogramowanie niebedace wczesniej zainstalowane zgodnie z
    wykazem pracodawcy
    3. nie panikowałbym na twoim miejscu lecz poprostu przestrzegał prawa
    pzdr

  • 3. Data: 2004-03-15 19:13:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kot_bury wrote:
    > Mam jedno pytanie związane z prawem pracy:
    > pracodawca chce zabezpieczyć się przed skutkami ewentualnej kontroli
    > odpowiednich służb związanych z kontrolą legalności programów.

    Pisz po ludzku: kontroli policji.

    [ciach]

    > odpowiedzialności pracownika w związku z tą kontrolą? Oczywiście jest np
    > dokładna specyfikacja zainstalowanego leglanego oprogramowania, zakaz
    > instalowania czegokolwiek bez zgody pracodawcy itd.

    I słusznie się zabezpiecza. Jak coś nielegalnego Ty zainstalujesz - Ty
    za to odpowiadasz, a nie on.

    > I na czym ta odpowiedzialnośc ewentualnie będzie polegać - odpowiedzialnośc
    > pracownika wg reg prawa pracy? Czy jest to dopuszczalne?

    Raczej Kodeksu Karnego.

  • 4. Data: 2004-03-15 19:30:29
    Od: "kot_bury" <k...@o...pl>

    > 3. nie panikowałbym na twoim miejscu lecz poprostu przestrzegał prawa
    to pytanie raczej teoretyczne, dzięki bardzo za odpowiedź
    pozdrawiam

    kot_bury

  • 5. Data: 2004-03-15 19:40:35
    Od: "kot_bury" <k...@o...pl>

    > Raczej Kodeksu Karnego.
    oczywiście powinienem napisać że chodzi mi o odpowiedzialność wobec
    pracodawcy. Czy taką sytuację można traktować jako "ciężkie naruszenie przez
    pracownika podstawowych obowiązków pracowniczych"?

    kot_bury

  • 6. Data: 2004-03-15 20:03:34
    Od: "kot_bury" <k...@o...pl>

    oczywiście powinienem napisać że chodzi mi o odpowiedzialność wobec
    pracodawcy. Czy taką sytuację można traktować jako "ciężkie naruszenie przez
    pracownika podstawowych obowiązków pracowniczych" lub jako umyśle
    wyrządzenie szkody przez pracownika?

    kot_bury

  • 7. Data: 2004-03-15 21:01:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kot_bury wrote:
> [...]
    > pracodawcy. Czy taką sytuację można traktować jako "ciężkie naruszenie przez
    > pracownika podstawowych obowiązków pracowniczych" lub jako umyśle

    Na pewno jest to poważne naruszenie podstawowych obowiązków. Narażenie
    na starty też to jest - komputery mogą być dowodem rzeczowym i zanim je
    pracodawca odzyska...

    Ale bardziej bym się martwił Kodeksem Karnym.

  • 8. Data: 2004-03-15 21:03:29
    Od: "kot_bury" <k...@o...pl>

    > Ale bardziej bym się martwił Kodeksem Karnym.

    ok dzięki za troskę, ale mnie interesuje w tym przypadku prawo pracy :)

    pozdrawiam

    kot_bury

  • 9. Data: 2004-03-15 21:46:31
    Od: poreba <d...@p...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> niebacznie
    popelnil news:c34v8f$lo3$2@news2.ipartners.pl:

    > Pisz po ludzku: kontroli policji.
    Zaraz, zaraz, a kontrole organów nadrzędnych?

    > Raczej Kodeksu Karnego.
    A "nielegalny" (nie wyliczony w wykazie) freeware a nawet
    GPL - jak najbardziej "legalny" a konsekwencje służbowe mogą być
    prawda?

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2004-03-15 22:33:24
    Od: "news.tpi.pl" <k...@g...pl>

    > ok dzięki za troskę, ale mnie interesuje w tym przypadku prawo pracy :)
    >
    > pozdrawiam
    >
    > kot_bury
    po troche przestaje rozumieć o co ci chodzi
    jesli zainstalujesz programy nielegalnie (bez wiedzy zgody i zakupu ich
    przez pracodawce) dopszczasz się:
    1. ciezkiewgo naruszenia praw pracownika
    2. narażenie na straty pracodawce
    3. popełniasz przestepstwo z kk

    pzdr
    krzysztof