  • 1. Data: 2004-03-15 16:44:49
    Temat: biegli sądowi a ZUS - ręce opadają
    Od: "WitekS" <w...@w...pl>

    Witam wszystkich i proszę o pomoc.
    Otóż miałem dzisiaj w sądzie okręgowym kolejną sprawę przeciwko ZUS o rentę.
    Byłem już badany przez 4 biegłych lekarzy sądowych którzy zgodnie orzekli że
    nie zgadzają się z orzecznikiem z ZUS-u i należy mi się renta. Na to główny
    orzecznik ZUS napisał, że moja dokumentacja jest niewiarygodna (ta sama na
    podstawie której orzekali biegli) po czym sędzia zarządził sprostowanie
    przez biegłych (kolejny miesiąc tak już od 23.08.2003) którzy zdecydowanie
    podtrzymali poprzednią opinię. Na dzisiejszej sprawie dowiedziałem się, że
    ZUS zażyczył sobie inny skład biegłych. (następny miesiąc albo dwa).
    1. Zastanawia mnie czy są to takie standardowe działania w takich sprawach?
    2. Czy nie powinienem być informowany o zarzutach (otrzymywać kopii pism w
    które ZUS kieruje do sądu)
    3. Z zachowania sędziego wnioskuje, że jest on raczej przychylny ZUS-owi,
    więc niestety nie liczę na to, że sprawa będzie przezemnie wygrana. Czy więc
    od decyzji sądu okręgowego będę mógł się jeszcze odwołać?
    4. Jak długo to może jeszcze potrwać? Jestem już wyczerpany fizycznie a
    przedewszystkim psychicznie. Lekarstwa i lekarze kosztują a ja mam coraz
    więcej długów.
    Bardzo proszę życzliwą osobę o informacje. Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2004-03-15 19:32:21
    Temat: Re: biegli sądowi a ZUS - ręce opadają
    Od: "news.tpi.pl" <k...@g...pl>

    Użytkownik "WitekS" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ZUS zażyczył sobie inny skład biegłych. (następny miesiąc albo dwa).
    > 1. Zastanawia mnie czy są to takie standardowe działania w takich
    Spotykane, nie w kazdym przypadku ale co jakiś czas, widziałemjuż opinie
    biegłych Zusu który kwestionował prawo do renty nawet wprzypadku
    nieuleczalnej choroby

    > 2. Czy nie powinienem być informowany o zarzutach (otrzymywać kopii pism w
    > które ZUS kieruje do sądu)
    nie wiem
> [...]
    więc
    > od decyzji sądu okręgowego będę mógł się jeszcze odwołać?
    tak bedziesz mogl sie odwolać

> [...]
    > więcej długów.
    > Bardzo proszę życzliwą osobę o informacje. Z góry dziękuję.

    na twoim miejscu złożylbym do prokuratury rejonowej zawiadomienie o
    prawdopodobieństwie popełnienia przestępstwa przez lekarza-orzecznika ZUS z
    artykułu 271 paragraf 1 kodeksu karnego

    byc może działania prokuratury nieco przyspieszylyby sprawe i byc
    spowodowałyby "wystraszenie" sie ZUS-u
    pozdrawiam
    krzysztof

  • 3. Data: 2004-03-16 15:59:47
    Od: "WitekS" <w...@w...pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > artykułu 271 paragraf 1 kodeksu karnego
    >
    > byc może działania prokuratury nieco przyspieszylyby sprawe i byc

    Tylko co to takiego ten artykuł 271 paragraf 1?
    Albo gdzie znajdę coś na ten temat?