  • 1. Data: 2006-02-13 16:49:58
    Temat: prawo pracy
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Witam,
    takie proste pytanie:
    jest sobie pracownik, któremu dano do podpisania umowę o pracę na 2
    tygodnie. Potem od razu miał drugą umowę na miesiąc, potem trzecią...
    potem czwartą i piątą... Teraz chyba ma już umowę na czas nieokreślony,
    prawda ? Skoro tak to co ma zrobić jak mu mówią, że nie przedłużą z nim
    umowy i 28 lutego ma już nie przychodzić do roboty ? Czy nie jest to
    zerwanie z umowy na czas nieokreślony przez pracodawcę i należy się
    odszkodowanie za brak okresu wypowiedzenia ?

    sg

  • 2. Data: 2006-02-13 18:18:18
    Temat: Re: prawo pracy
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
[...]

    Myślę, że nie tylko za brak wypowiedzenia ale i braku podstaw do
    zwolnienia.
    Żeby wypowiedzieć umowę trzeba mieć podstawę.

  • 3. Data: 2006-02-13 20:21:12
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Majkaa napisał(a):
> [...]
    > zwolnienia.
    > Żeby wypowiedzieć umowę trzeba mieć podstawę.

    ale jak to rozegrac zeby przed sadem mozna bylo te sprawe wygrac ?
    przyjsc teo 28 lutego do pracy ?

    sg

  • 4. Data: 2006-02-13 21:36:08
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Gracjan Abakanowski napisał(a):

    > Proste, faktycznie... Niestety zadane w taki sposób, że trudno udzielić
    > nań satysfakcjonującą Cię odpowiedź.
    > Musimy uściślić fakty, gdyż tylko w takim wypadku jest możliwe
    > udzielenie konkretnej odpowiedzi.
    > Zakładam, że początkowo z tym pracownikiem podpisano umowę na
    > dwutygodniowy okres próbny. Taka umowa nie jest umową na czas określony
    > i nie wlicza sie do tych trzech kolejnych umów na czas określony.

    tego nie wiem, ale załóżmy, że były to umowy na czas określony a nie na
    okres próbny

    > Skoro piszesz "chyba" nie jesteś tego pewny. Jakie były przerwy między
    > umowami? Przerwa nie może być większa niż jeden miesiąc.

    przerwy między umowami były od 1 dnia do 3 dni

> [...]
    > czasu pracy - cały etat lub jakaś jego część). To strony stosunku pracy
    > zawierają umowę o pracę, a nie "daje" ją pracodawca. Ale to oczywiście
    > teoria. :)

    > .... odszkodowanie za skrócony okres wypowiedzenia, ale to zupełnie inna
    > bajka; potrzebujemy troszke więcej konkretów.
    > Wiesz, może lepiej wybrać się do najbliższego biura PIP i zapytać.
    > Jednak dobrze byłoby, żebyś zabrał ze sobą te umowy... Wszystkie jakie
    > masz od tego pracodawcy. :) Porady są bezpłatne, a inspektorzy naprawdę
    > znają się na prawie pracy, bo stosują je na codzień. :)

    wiem, tylko ze nie znam wszystkich szczegolow, bo to nie o mnie chodzi
    ;-( ale dzieki, wysle tego kolesia do PIPu

    sg

  • 5. Data: 2006-02-13 21:43:44
    Od: Gracjan Abakanowski <g...@y...com>

    --
    abakan

  • 6. Data: 2006-02-14 07:32:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    sg wrote:

> [...]
    > Czy nie jest to zerwanie z umowy na czas nieokreślony przez pracodawcę
    > i należy się odszkodowanie za brak okresu wypowiedzenia ?

    Troche już ci napisali. Ja dodam: liczy się tylko ilość umów na czas
    określony, które rozpoczęły się od dnia 1 maja 2004 r. Wcześniejsze nie
    mają znaczenia.