  • 1. Data: 2004-01-08 10:58:59
    Temat: prawo pracy
    Od: "robert" <r...@i...pl>

    Pracuję w dużej hurtowni spożywczej. Myślę że firma stosuje swoje przepisy
    które są nie zgodne z kodeksem pracy np.:

    -szkolenie na terenie zakładu pracy z minimum sanitarnego odbyło się po
    godzinach pracy. (kierownictwo uznało że czas spędzony na szkoleniu nie
    wlicza do czasu pracy)

    -pracujemy w godzinach nocnych od 21:00-5:00 , w tym czasie jest policzone
    siedem godzin nocnych i jedna zwykła.

    - urlopy są przydzielane w taki sposób że nikt niema 14 dni urlopu (dniu
    urlopu są przedzielane wolnymi dniami z grafiku tym samym są wypisywane dwa
    wnioski urlopowe)Brak wczasów pod gruszą.

    - badania okresowe są wykonywane w czasie wolnym od pracy.

    -praca u nas trwa sześć dni w tygodniu(wcześniej był na początku miesiąca
    grafik na cały miesiąc i dni wolne były ustalane od razu , w tej chwili jest
    wywieszany tylko na tydzień)

    -przyjmowani są pracownicy na3/4 etatu (pracują oni pełen limit godzin taki
    jak pracujący na cały etat ,po okresie trzech miesięcy dodatkowe godziny są
    wypłacane jako nadgodziny.

    W firmie nie ma związków zawodowych wiec nie ma mowy o porozumieniu w
    sprawie regulaminu pracy w firmie.

    Gdyby moje przypuszczenia się potwierdziły to z jaką instytucją się
    najlepiej skontaktować?

  • 2. Data: 2004-01-09 20:17:04
    Temat: Re: prawo pracy
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > sprawie regulaminu pracy w firmie.
    >
    > Gdyby moje przypuszczenia się potwierdziły to z jaką instytucją się

    Jeżeli masz wątpliwości, to skontaktuj się z Państwową Inspekcją Pracy, ale
    jeszcze wcześniej poszukaj sobie innej pracy, żebyś nie musiał rejestrować
    się w Urzędzie Pracy jako bezrobotny.
    W pracy sama racja nie wystarcza, a Tobie brak jest informacji o firmie.
    Jeżeli chodzi o pracę w nocy, to prawdopodobnie nie masz racji.
    Przypuszczam, że pora nocna obowiązuje od 22:00 do 6:00.
    Jeżeli pracodawca wypłaca niepełnozatrudnionym za godziny nadliczbowe po
    zakończeniu okresu rozliczeniowego, to jest w porządku.
    Jeżeli dni urlopowe są przedzielone dniami wolnymi to też wliczają się do
    ciągłości urlopu i zostaje spełniony warunek, że przynajmniej 1 część urlopu
    wypoczynkowego ma co najmniej 14 dni.
    Dzielenie urlopu na części powinno być na wniosek pracownika.
    Harmonogram pracy powinien być sporządzony przed rozpoczęciem miesiąca.
    W firmie do 19 pracowników:
    - regulamin pracy nie jest obowiązkowy,
    - można nie tworzyć funduszu świadczeń socjalnych ani nie wypłacać
    świadczenia urlopowego.
    Zastanów się, czy w innych firmach nie jest gorzej, bo zdarzają się
    pracodawcy, którzy potrafią nawet nie wypłacać wynagrodzenia.

    wa

  • 3. Data: 2004-01-10 20:48:59
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) waczek w wiadomości <btn2ae$rf1$1@atlantis.news.tpi.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Zastanów się, czy w innych firmach nie jest gorzej

    A Ty się zastanów czy aby Tobie nie jest gorzej, cytujesz _cały_ post i
    łącznie wychodzi taka kupa śmiecia... :(

    --
    Olgierd
    "Nie ma nic straszniejszego od samego strachu", F.D. Roosevelt

  • 4. Data: 2004-01-11 06:05:58
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:16kbs99akrkmc.dlg@olgierd.gov.pl

    > A Ty się zastanów czy aby Tobie nie jest gorzej, cytujesz _cały_ post i
    > łącznie wychodzi taka kupa śmiecia... :(

    Nie "cały" post, a *dwa_te_same_całe_posty* . Nie wiem
    jak to się robi i ile pracy trzeba w to włożyć aby uzyskać
    taki "efekt", ale jak widać - "Polak potrafi" LOL

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Bądź takim, abyś nie musiał czerwienić się sam przed sobą... "

  • 5. Data: 2004-01-11 11:12:36
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > jak to się robi i ile pracy trzeba w to włożyć aby uzyskać
    > taki "efekt", ale jak widać - "Polak potrafi" LOL

    Szanowni Grupowicze,
    Przepraszam za dwukrotne cytowanie postu Roberta w mojej próbie odpowiedzi
    na zadane przez niego pytania.
    Nie było to z mojej strony zamierzone działanie w celu "zaśmiecania...",
    tylko zwykła pomyłka przy chwilowych perturbacjach z komputerem. Jeszcze raz
    proszę o wybaczenie i o niepowiększanie wytworzonej już przeze mnie "kupy
    śmiecia".
    A Szanownych Panów: Olgierda i Andrzeja K., których przytyki z pokorą
    przyjmuję, jak i innych Grupowiczów zachęcam do zainteresowania się meritum
    sprawy i udzielenia pomocy Koledze, który ma problemy w swoim miejscu pracy.
    Pozdrowienia dla Wszystkich

    wa