    From: "robert" <r...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo pracy
    Date: Thu, 8 Jan 2004 11:58:59 +0100

    Pracuję w dużej hurtowni spożywczej. Myślę że firma stosuje swoje przepisy
    które są nie zgodne z kodeksem pracy np.:

    -szkolenie na terenie zakładu pracy z minimum sanitarnego odbyło się po
    godzinach pracy. (kierownictwo uznało że czas spędzony na szkoleniu nie
    wlicza do czasu pracy)

    -pracujemy w godzinach nocnych od 21:00-5:00 , w tym czasie jest policzone
    siedem godzin nocnych i jedna zwykła.

    - urlopy są przydzielane w taki sposób że nikt niema 14 dni urlopu (dniu
    urlopu są przedzielane wolnymi dniami z grafiku tym samym są wypisywane dwa
    wnioski urlopowe)Brak wczasów pod gruszą.

    - badania okresowe są wykonywane w czasie wolnym od pracy.

    -praca u nas trwa sześć dni w tygodniu(wcześniej był na początku miesiąca
    grafik na cały miesiąc i dni wolne były ustalane od razu , w tej chwili jest
    wywieszany tylko na tydzień)

    -przyjmowani są pracownicy na3/4 etatu (pracują oni pełen limit godzin taki
    jak pracujący na cały etat ,po okresie trzech miesięcy dodatkowe godziny są
    wypłacane jako nadgodziny.

    W firmie nie ma związków zawodowych wiec nie ma mowy o porozumieniu w
    sprawie regulaminu pracy w firmie.

    Gdyby moje przypuszczenia się potwierdziły to z jaką instytucją się
    najlepiej skontaktować?