    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo pracy
    Date: Fri, 9 Jan 2004 21:17:04 +0100

    Użytkownik "robert" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:btjd5l$sno$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Pracuję w dużej hurtowni spożywczej. Myślę że firma stosuje swoje przepisy
    > które są nie zgodne z kodeksem pracy np.:
    >
    > -szkolenie na terenie zakładu pracy z minimum sanitarnego odbyło się po
    > godzinach pracy. (kierownictwo uznało że czas spędzony na szkoleniu nie
    > wlicza do czasu pracy)
    >
    > -pracujemy w godzinach nocnych od 21:00-5:00 , w tym czasie jest policzone
    > siedem godzin nocnych i jedna zwykła.
    >
    > - urlopy są przydzielane w taki sposób że nikt niema 14 dni urlopu (dniu
    > urlopu są przedzielane wolnymi dniami z grafiku tym samym są wypisywane
> [...]

    Jeżeli masz wątpliwości, to skontaktuj się z Państwową Inspekcją Pracy, ale
    jeszcze wcześniej poszukaj sobie innej pracy, żebyś nie musiał rejestrować
    się w Urzędzie Pracy jako bezrobotny.
    W pracy sama racja nie wystarcza, a Tobie brak jest informacji o firmie.
    Jeżeli chodzi o pracę w nocy, to prawdopodobnie nie masz racji.
    Przypuszczam, że pora nocna obowiązuje od 22:00 do 6:00.
    Jeżeli pracodawca wypłaca niepełnozatrudnionym za godziny nadliczbowe po
    zakończeniu okresu rozliczeniowego, to jest w porządku.
    Jeżeli dni urlopowe są przedzielone dniami wolnymi to też wliczają się do
    ciągłości urlopu i zostaje spełniony warunek, że przynajmniej 1 część urlopu
    wypoczynkowego ma co najmniej 14 dni.
    Dzielenie urlopu na części powinno być na wniosek pracownika.
    Harmonogram pracy powinien być sporządzony przed rozpoczęciem miesiąca.
    W firmie do 19 pracowników:
    - regulamin pracy nie jest obowiązkowy,
    - można nie tworzyć funduszu świadczeń socjalnych ani nie wypłacać
    świadczenia urlopowego.
    Zastanów się, czy w innych firmach nie jest gorzej, bo zdarzają się
    pracodawcy, którzy potrafią nawet nie wypłacać wynagrodzenia.

    wa