    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 2 Sep 2014 12:44:02 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: prawo jazdy

    On Tue, 2 Sep 2014, marek wrote:

    > czy jak w polsce zabrali mi prawo jazdy za wódę to mogę

    Hm... poniżej odniosłem się do wersji "czy mi wolno".
    "Czy mogę" to nieco inna sprawa ;)
    Ściśle rzecz biorąc, móc to można popełnić wszelkie czyny zabronione
    (jakby nie, to po co by ustalano karę za nie?)
    Jeśli ta "możność" przekłada się na podpisanie fałszywego oświadczenia,
    to trzeba sprawdzić w Kodeksie Karnym ile za to dają ;)

    > sobie zrobić prawko
    > w którym kolwiek kraju unii i jezdzic po tamtejszych drogach ?

    Tylko po zamieszkaniu tam przez pół roku.
    http://wypadeksamochodowywniemczech.pl/prawo-jazdy-z
    a-granica-czyli-jak-ominac-idiotentest/

    > bo rozumiem że z racji zakazu jaki wydał mi sąd w polsce, po polsce nie moge
    > jezdzić ....

    Tu się nie wypowiem, czy nie ma juz "europejskiej" regulacji,
    rozciągającej działanie wyroku zakazu.
    Wg tego wątku:
    http://forum.infor.pl/topic/320060-zatrzymanie-prawa
    -jazdy-za-granica/