  • 11. Data: 2005-02-10 22:32:16
    Temat: Re: prawo do parkowania pod blokiem
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cuggkl$kgs$1@bandai.magma-net.pl>, Luka wrote:
    > Chętnie też bym się dowiedział. A tu mam podobną sytuację:
    > http://www.wm.info.pl/index.php?115+261+4294+1

    Aż się spłakałam nad losem tych ludzi.

    - tnij cytaty
    - nie mnóż odpowiedzi
    - nie udawaj Greka: nie zakładałeś w pierwszym poście, że podwórko
    należy do spółdzielni, wręcz przeciwnie - do miasta
    - ergo nie ma żadnych "onych", którzy parkują na "twoim" miejscu, bo
    to miejsce, według założeń z twojego postu, jest tak samo twoje jak i
    ich

    Renata

  • 12. Data: 2005-02-11 00:04:04
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik PINTO napisał:

    > Zaraz wyślę ogólne info na prv o oferowanych rozwiązań

    Zaraz to już nie będzie!, za parę godzin wyślę- na spokojnie.

  • 13. Data: 2005-02-11 19:37:32
    Od: Luka <u...@w...pl>

    > - tnij cytaty

    ok

    > - nie mnóż odpowiedzi

    ok

> [...]

    > - ergo nie ma żadnych "onych", którzy parkują na "twoim" miejscu, bo
    > to miejsce, według założeń z twojego postu, jest tak samo twoje jak i

    fakt, spojrzałem w 1-szy post, nikt nie mógł wiedzieć co mam na myśli, a
    że piszę co innego niż myślę - chyba mam problem ;)
    A co do podwórka -właśnie dzwoniłem do spółdzielni i dowiedziałem się,
    ze grunt jest spółdzielczy, podzielony między spółdzielnie, które to
    podwórko zajmują, innymi słowy już wiem, gdzie należy zgłosić się z
    inicjatywą uregulowania parkowania w "naszym" kwartale. Piszę "naszym",
    bo teraz w końcu mogę porównać to do sytuacji parkowania u kogoś w
    ogrodzie, ale potrzebne będą chyba znaki: droga wewnętrzna S.M. ..., lub
    zwykła bramka, prawda? Dodam, że wokół kwartału są miejsca parkingowe,
    jest ich od groma, tylko... włąsnie, stoją w części puste, bo ci, o
    których pisał eusso, a do których mnie zaliczył, żałują 2zł na bilet
    parkingowy.

    A w ogóle to podobają mi się rozwiązania europejskie "park & ride" i
    ciekaw jestem czy jakieś polskie miasto rozważało taką możliwość.

    pozdrawiam serdecznie.

  • 14. Data: 2005-02-13 21:45:05
    Od: e...@g...pl (eusso)

    Merytorycznie odpowiadam więc. Kreowanie własnego otoczenia, to czynność, którą
    ów spadkobierca otrzymanego któregos pieknego dnia w spadku samochodu mógł
    przedsiewziąć na długo, zanim doszło do tej konkretnej sytuacji spadkobrania. Tak
    sie składa, ze pozatykane chodniki i miejsca parkingowe z ,,utkanymi'' na nich na
    siłę pojazdami przeszkadzaja nie tylko tym co kupili pojazd, nie tylko nagle
    obdarowanym pojazdami, ale także tym, którzy samochodów nie posiadają. Nic nie
    stało na przeszkodzie aby aktywność w tworzeniu nowych mozliwośći przyszłego
    parkowania była aktywnościa stałą i wyprzedzającą te potrzeby. Nie ma powodu,
    zeby tworzyc kasty lepszych obywateli lub tych mniej ,,dobrych''. Wszelkie
    rozwiązania polegające wyłacznie na nakładaniu zakazów - to wielki bład i w
    rzeczy samej działanie dokonujące takiego własnie roaróznienia. podnoszę, ze od
    zakazów nigdzie jeszcze nie przybyło miejsc parkingowych. , natomiast
    kolejneobostrzenia prowadza tylko do tego, ze zycie jest w końcu tak obwarowane
    tymi ,,zasadami'' że ,,zawsze'' bedzie ktoś , kto naruszy te zasady mimo woli.
    Sam do pewnego momentu nie posiadałem pojazdu, a pomimo to współpracowałem z
    innymi ludźwi w zakresie wybudowania parkingów, bo oczywiste jest, że ilość
    pojazdów rośnie, zamiast maleć i nie sa to informacje ukrywane w tajemnicy od
    dziesiecioleci i zapewne na komunistów tez sie nie da niczego zrzucić jesli lata
    całe nic sie samemu nie robiło.. Jesli poczuł się ktokolwiek ,,napadany'' - to
    przepraszam. Nie zmienia to faktu, że nic nie dzieje sie samo, otoczenie wymaga
    czasem całych lat na zmiany. Dlatego też należy wykazywać zamiast obojętności (bo
    przeciez dzis jeszcze nie mam samochodu) - wrazliwość na to co stanie sie z
    naszym miejscem zamieszkania za lat pięć. Wtedy obdarowani spadkiem w postaci
    samochodu nie budzą sie tak gwałtownie z miłego niegdyś marazmu, który jest siła
    napędową braku zaangażowania tak zwanych ,,normalnych'' ludzi w oczekiwaniu az
    ktoś im cos zrobi. Natomiast temat ,,mechanicznych'' garaży naziemnych i
    podziemnych z powodzeniem wdrażany w wielu krajach europejskich został całkowicie
    pogrzebany w Polsce. Chyba nastał czas , aby do tego wrócić.

    Eusso

  • 15. Data: 2005-02-13 21:51:09
    Od: e...@g...pl (eusso)

    > A pewnego dnia, o ile masz samochód zaparkuję prosto na Twoim miejscu, i
    > będę tam parkował calutki dzień, bo przecież ja dostarczam Twemu miastu
    > lub wsi rozmaite usługi, płacę podatki etc, więc utrzymuję miasto/wieś w
    > którym żyjesz.
    > Następnie przez rok, w ramach eksperymentu będę parkował bez płacenia na
    > parkingu płatnym a gdy będę odmawiał opłat powołam się na tzw. "Prawo do
    > utrzymywania miasta przez świadczenie mu (temu miastu :)) rozmaitych
    > usług".
    >
    > --

    Widzisz- na szczęście nie każdy parkujący na ,,Twoim'' czy ,,moim'' podwórku
    działa z pobudek jakich mozna byłoby sie dopatrywać biorąc pod uwagę wydźwięk
    Twojej powyższej wypowiedzi. może dlatego ,,u mnie'' ludzie działają rozumnie,
    zamiast emocjonalnie, czego Tobie również niniejszym życzę, a co z pewnością
    zapobiegnie wielu sytuacjom powstającym wtedy, kiedy wiele osób i interesów
    koncetruje sie na niedużym terenie.
    Eusso