  • Data: 2020-03-26 10:48:55
    Temat: Re: prawda was wyzwoli od pracy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 26 Mar 2020 07:26:08 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Ale po kiego toruńskiego grzyba takie kombinacje?
    >
    > Wystarczy pewnie dobrze wyprać, tak jak przy myciu rąk mydłem
    > (w 70 stopniach ktoś ręce myje?)- otoczkę lipidową wirusa szlag trafi.

    W sumie i to jest raczej nadgorliwość, bo mędrca szkiełko i oko głosi, że:

    "Noszenie ochronnej maski typu chirurgicznego ma sens tylko wówczas, gdy
    opiekujemy się chorym, sami jesteśmy zakażeni koronawirusem 2019-nCoV albo
    podejrzewamy u siebie zakażenie. Maski są skuteczne tylko w połączeniu z
    innymi środkami ochronnymi, zwłaszcza myciem rąk - radzą eksperci na
    stronie Światowej Organizacji Zdrowia.

    Eksperci Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) zalecają noszenie maseczek (i
    zgłaszanie się do lekarza) wszystkim osobom mającym gorączkę, trudności z
    oddychaniem, kichającym i kaszlącym. Takie działanie profilaktyczne
    praktykowane jest od wielu lat na przykład w Japonii.

    Zdrowi potrzebują maseczek tylko wówczas, gdy opiekują się przebywającą w
    tym samym pomieszczeniu osobą z podejrzeniem infekcji.

    Maseczki służą przede wszystkim do ochrony osób zakażonych, aby nie
    stanowili zagrożenia dla otoczenia - wyjaśniał płk prof. Krzysztof
    Korzeniewski, kierownik Zakładu Epidemiologii i Medycyny Tropikalnej
    Wojskowego Instytutu Medycznego w rozmowie z PAP Life.

    Noszone przez osoby niezakażone bardziej działają na dobre samopoczucie
    noszących, niż mają znaczenie epidemiologiczne. Maseczki powszechnie
    stosowane, np. w służbie zdrowia, mają tak duże pory, że ich skuteczność
    pod względem blokowania drobnoustrojów wydostających się z wydychanym
    powietrzem jest znikoma - dodał."

    https://twojezdrowie.rmf24.pl/choroby/koronawirus-co
    vid-19/news-cala-prawda-o-maseczkach-czy-uchronia-ci
    e-przed-koronawiruse,nId,4352737#utm_source=paste&ut
    m_medium=paste&utm_campaign=chrome

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek