  • 111. Data: 2010-07-02 11:29:58
    Temat: Re: prawa z tytułu opłacania ZUS
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 2 Jul 2010 11:54:33 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > A jak nie wiesz jakie były problemy przed przymusowymi
    > składkami emerytalnymi, to sobie weź poczytaj literaturę omawiającą
    > problematykę tamtych czasów.

    No właśnie, przydałoby ci się to :)))
    von Bismarck potrzebował kasy na zbrojenie niemiec - stąd wprawadził ten
    system, mamiąc ludzi i teraz nie łatwo "to odkręcić" - tzn - system
    bismarckowski.

  • 112. Data: 2010-07-02 11:30:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To weźmy przykład. Moja nagła choroba, pobyt na OIOMie, operacje i
    > rehabilitacja potem kosztowały NZF około 100tys zł.

    wszczepienie "bajpasow" mojego znajomego w stanach, obciazylo jego konto na
    80tys zielonych, jako ze to byl zabieg ratujacy zycie, operacje zrobili, a
    dlug sciagali dopoki mogli

  • 113. Data: 2010-07-02 11:34:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:i0k3ha$85s$...@n...onet.pl...

    > zrozumiałem to tak, że nie warto na ten pozostawiony wybór głosować, bo
    > jest on marginesem (albo świrami).

    dlatego napisalem, ze sam to sobie dopowiedziales, po prostu na chwile
    obecna sa to frakcje ktore nie sa w stanie zaistniec, bo nie maja lapy na
    mediach czy to panstwowych czy prywatnych i glosowanie na nich nic nie da,
    procz wlasnej satysfakcji

  • 114. Data: 2010-07-02 11:54:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > On 2010-07-02, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Skoro Ci wszyscy piękni, zdolni i młodzi teraz oddają taką ciężką kasę
    > w ramach procentowych umów o pracę, to chyba nie wątpisz, że im się
    > ryczałt opłaci?

    Zwłaszcza że to jest 200 zł.

    O proszę bardzo, kolega biznesmen.
    Dobrze zarabia, ma żonę niepracującą i dwójkę dzieci w wieku
    przedszkolny. Na leczenie całej tej rodziny płaci do NFZ 233 zł
    miesięcznie, z czego większość odpisuje od podatku.
    A dzieci w tym wieku lubią chorować.

    Ludzie, jeżeli dla kogoś kto nazywa się przedsiębiorcą 200zł miesięcznie
    "abonamentu państwowego" to jest dużo, to jego firma stoi na krawędzi
    bankructwa.
    A jeżeli stać go na leczenie prywatne, wykupienie abonamentu dla calej
    rodziny który pokryjenie nie tylko badania secjalistyczne ale także
    specjalistyczne leczenie szpitalne, w tym przewlekłe, to te 200zł to dla
    niego fistaszki. Naprawdę tania polisa ubezpieczeniowa na najgorsze wypadki.

    Niedawno myślałam, że może sobie wykupię jakiś abonament.
    Nie musiałabym stać w kolejkach do trzech różnych "logów". I co?

    Mam do "wyboru" jedną firmę. Najtańszy abonament, dla mnie, to jest
    około 100zł miesicznie (bo mam brzydką historię choroby - historię, nie
    aktualny stan zdrowia) to tylko rekompensata 15% odpłatności, czyli za
    resztę muszę i tak zaplacić sama żywym pieniądzem. I nie ma abonamentu
    na stomatologa, a to mój największy medyczny wydatek, cała reszta to pikuś.
    Czy jakieś prywatne ubezpieczenie w ogóle daje stomatologię? Taką na
    poziomie, nie jak w NZOZach?

    A, gastrolog tam, gdzie by działało to ubezpieczenie (jeden w mieście)
    ma pierwszy termin za miesiąc. W NZOZowej przychodni - 5 tygodni.
    Straszny luksus.

    Nie, państwowa służba zdrowia nie jest świetna. Ale nie jest też najgorsza.
    Za te pieniądze które płacę nikt nie da nic porównywalnego. I to bez
    ankiety medycznej z groźba zerwania umowy, jakby się okazało, że coś w
    niej pominęłam.

    A tak a propos leczenia sie tylko w prywatnych klinikach - koleżanka
    postanowił usunąć sobie w takiej woreczek żółciowy - za własne
    pieniądze, bo ze skierowaniem musi czekać pół roku.
    Klinika jak na dzikim zachodzie, jednoosobowe pokoje z łazienkami,
    telewizją telefonem, pielęgniarka przynosi wazon, bo odwiedzający
    przynieśli choremu kwiaty
    Dowiedziała się, że jakby coś poszło nie tak, to intensywna terapia jest
    blisko - w wojewódzkim zespolonym, rzut beretem. Podrzucą ja tam i wtedy
    juz NFZ będzie finansowal utrzymanie je przy zyciu.

    Czyż nie słodkie?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 115. Data: 2010-07-02 12:00:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 02-07-2010 13:30, szerszen pisze:

> [...]
    >
    > wszczepienie "bajpasow" mojego znajomego w stanach, obciazylo jego konto
    > na 80tys zielonych, jako ze to byl zabieg ratujacy zycie, operacje

    A tam są prywatne ubezpieczenia!
    A poza tym powinien sobie odkładać te 50 dolców miesięcznie to by miał
    na by-pasy, nie?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 116. Data: 2010-07-02 12:07:22
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 02 Jul 2010 13:54:30 +0200, Maddy napisał(a):

    > Czyż nie słodkie?

    I to zawsze tutaj preferują i sieją zamordyzm takie liwiusze, olgierdy,
    bancery i jeszcze paru innych klakierów. pierdza nonstop o "prywacie" i
    jakie to "terefere-qq".
    Sądzę że oni "pełnia funkcję" jak ten koleś z "Piła 6" ... którego póżniej
    spotkało to na co zasłużył i co go powinno spotkać.
    Ufam że tych ww. także spotka to na co zasługują.
    Zwłaszcza za na smiewanie się z ludzi którzy normalnie pracują, często w
    skrajnych warunkach za minimalną brutto.

  • 117. Data: 2010-07-02 12:10:24
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 02 Jul 2010 14:00:52 +0200, Maddy napisał(a):

    > A tam są prywatne ubezpieczenia!
    > A poza tym powinien sobie odkładać te 50 dolców miesięcznie to by miał
    > na by-pasy, nie?

    80 000 / 50 = 1 600 miesięcy :))
    Obawiam się że nie odłożyłby 80k przy odkładaniu 50$ miesięcznie ;)

  • 118. Data: 2010-07-02 12:11:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-02, Herald <h...@o...eu> wrote:

> [...]
    > spotkało to na co zasłużył i co go powinno spotkać.
    > Ufam że tych ww. także spotka to na co zasługują.

    Liwiusz i ja w tym wątku prezentujemy przeciwne poglądy, a Ty nas wrzuciłeś
    do jednego woreczka. Fajny jesteś. :)

    > Zwłaszcza za na smiewanie się z ludzi którzy normalnie pracują, często w
    > skrajnych warunkach za minimalną brutto.

    To ja poproszę cytat tego mojego naśmiewania się tak jak to opisałeś.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 119. Data: 2010-07-02 12:12:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A poza tym powinien sobie odkładać te 50 dolców miesięcznie to by miał na
    > by-pasy, nie?

    napewno ;) i jeszcze by mu zostalo na biale proste zeby

  • 120. Data: 2010-07-02 12:32:13
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-02 14:07, Herald pisze:
    > Sądzę że oni "pełnia funkcję" jak ten koleś z "Piła 6" ... którego póżniej
    > spotkało to na co zasłużył i co go powinno spotkać.

    ... z ludźmi, którzy wiedzę o świecie i wzorce społeczne czerpią z
    filmów typu "Piła 6" nie ma sensu dyskutować.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy