    Date: Fri, 02 Jul 2010 13:54:30 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa z tytułu opłacania ZUS
    <i0hrkv$mrn$1@news.task.gda.pl> <i0hsch$r7e$1@news.onet.pl>
    <i0i5o8$62m$1@news.dialog.net.pl> <i0ib4u$8b4$2@news.onet.pl>
    <i0ibqe$9uq$1@news.dialog.net.pl> <i0ienl$hoa$1@news.onet.pl>
    <i0ifpk$c8j$1@news.dialog.net.pl> <i0ig3c$kgq$1@news.onet.pl>
    <i0igoh$ctq$1@news.dialog.net.pl> <i0iiap$s6r$1@news.onet.pl>
    <i0iiin$dvu$1@news.dialog.net.pl> <i0ildn$46h$1@news.onet.pl>
    <i0im69$g55$1@news.dialog.net.pl> <i0j06r$73d$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <i0ka8r$t0c$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org>

    > On 2010-07-02, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Skoro Ci wszyscy piękni, zdolni i młodzi teraz oddają taką ciężką kasę
    > w ramach procentowych umów o pracę, to chyba nie wątpisz, że im się
    > ryczałt opłaci?

    Zwłaszcza że to jest 200 zł.

    O proszę bardzo, kolega biznesmen.
    Dobrze zarabia, ma żonę niepracującą i dwójkę dzieci w wieku
    przedszkolny. Na leczenie całej tej rodziny płaci do NFZ 233 zł
    miesięcznie, z czego większość odpisuje od podatku.
    A dzieci w tym wieku lubią chorować.

    Ludzie, jeżeli dla kogoś kto nazywa się przedsiębiorcą 200zł miesięcznie
    "abonamentu państwowego" to jest dużo, to jego firma stoi na krawędzi
    bankructwa.
    A jeżeli stać go na leczenie prywatne, wykupienie abonamentu dla calej
    rodziny który pokryjenie nie tylko badania secjalistyczne ale także
    specjalistyczne leczenie szpitalne, w tym przewlekłe, to te 200zł to dla
    niego fistaszki. Naprawdę tania polisa ubezpieczeniowa na najgorsze wypadki.

    Niedawno myślałam, że może sobie wykupię jakiś abonament.
    Nie musiałabym stać w kolejkach do trzech różnych "logów". I co?

    Mam do "wyboru" jedną firmę. Najtańszy abonament, dla mnie, to jest
    około 100zł miesicznie (bo mam brzydką historię choroby - historię, nie
    aktualny stan zdrowia) to tylko rekompensata 15% odpłatności, czyli za
    resztę muszę i tak zaplacić sama żywym pieniądzem. I nie ma abonamentu
    na stomatologa, a to mój największy medyczny wydatek, cała reszta to pikuś.
    Czy jakieś prywatne ubezpieczenie w ogóle daje stomatologię? Taką na
    poziomie, nie jak w NZOZach?

    A, gastrolog tam, gdzie by działało to ubezpieczenie (jeden w mieście)
    ma pierwszy termin za miesiąc. W NZOZowej przychodni - 5 tygodni.
    Straszny luksus.

    Nie, państwowa służba zdrowia nie jest świetna. Ale nie jest też najgorsza.
    Za te pieniądze które płacę nikt nie da nic porównywalnego. I to bez
    ankiety medycznej z groźba zerwania umowy, jakby się okazało, że coś w
    niej pominęłam.

    A tak a propos leczenia sie tylko w prywatnych klinikach - koleżanka
    postanowił usunąć sobie w takiej woreczek żółciowy - za własne
    pieniądze, bo ze skierowaniem musi czekać pół roku.
    Klinika jak na dzikim zachodzie, jednoosobowe pokoje z łazienkami,
    telewizją telefonem, pielęgniarka przynosi wazon, bo odwiedzający
    przynieśli choremu kwiaty
    Dowiedziała się, że jakby coś poszło nie tak, to intensywna terapia jest
    blisko - w wojewódzkim zespolonym, rzut beretem. Podrzucą ja tam i wtedy
    juz NFZ będzie finansowal utrzymanie je przy zyciu.

    Czyż nie słodkie?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813