  • 1. Data: 2005-01-11 18:26:12
    Temat: prawa autorskie...?
    Od: "piotr" <p...@o...pl>

    Witam!
    Mam pewne wątpliwości i proszę o pomoc.
    Otóż jest firma która reklamuje się w internecie. Zajmuje się produkcją. W
    niedalekiej odległości od niej powstała firma konkurencyjna i zwróciła sie
    do mnie o stworzenie strony internetowej. Właściciel życzy sobie aby
    zawartość strony była podobna do zawartosci strony konkurencyjnej.
    Oczywiście opracowanie graficzne i uklad zmienię, ale właściciel chce żeby
    schemat działania był identyczny (np. specyficzny formularz zamówieniowy).
    Czy fakt że strona będzie posiadała podobne informacje oraz niektóre
    elementy podobne a nawet identyczne do strony tamtej firmy nie jest
    naruszeniem jakis praw?
    Poza tym co tą są prawa autorskie i czy w tym przypadku mogę je jakoś
    naruszać?
    Oraz czy ja wykonując stronę internetową (w ramach umowy o dzieło) jako
    osoba fizyczna również posiadam prawa autorskie do wykonanej przeze mnie
    strony?

    Jestem laikiem w tych strawach i proszę o pomoc i odpowiedź.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2005-01-11 18:34:24
    Temat: Re: prawa autorskie...?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik piotr napisał:
    > Czy fakt że strona będzie posiadała podobne informacje oraz niektóre
    > elementy podobne a nawet identyczne do strony tamtej firmy nie jest
    > naruszeniem jakis praw?

    Nie.

    patrz www.sti.org.pl/ustawa.htm

    > Oraz czy ja wykonując stronę internetową (w ramach umowy o dzieło) jako
    > osoba fizyczna również posiadam prawa autorskie do wykonanej przeze mnie
    > strony?

    Tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    Rozmawiaj za darmo www.eteria.net

  • 3. Data: 2005-01-11 21:30:59
    Od: Grzegorz Borek <g...@p...onet.pl>

    Arek wrote:

    > Nie.

    Raczej nie. Art. 2 ust. 2^1 "nie są objęte ochroną odkrycia, idee,
    procedury, metody i zasady działania" Chyba, że tak by skopiował, że
    zostałoby to zakwalifikowane jako adaptacja.

    > patrz www.sti.org.pl/ustawa.htm

    Stara wersja. Z naniesionymi zmianami:
    http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2000.80.904
    .html

    > Tak.

    Autorskie prawa osobiste cały czas, majątkowe do momentu przekazania strony
    internetowej zleceniodawcy (art. 64).

    (Pamiętając o: Art. 53: "Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych
    wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności." oraz o art. 65:
    "W braku wyraźnego postanowienia o przeniesieniu prawa, uważa się, że
    twórca udzielił licencji.")

    --
    Grzegorz Borek