  • 1. Data: 2005-01-11 17:02:21
    Temat: Jazda na motorze bez prawka co grozi?
    Od: "Arek_" <a...@o...pl>

    Znajomego zlapano gdy jechal na motorze na ktory nie mial prawka.Ma tylko
    normalne prawko na prowadzenie samochodu do 3,5 tony.Co mu grozi za to?

    Pzdr.

  • 2. Data: 2005-01-11 17:50:13
    Temat: Re: Jazda na motorze bez prawka co grozi?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek_" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Znajomego zlapano gdy jechal na motorze na ktory nie mial prawka.Ma tylko
    > normalne prawko na prowadzenie samochodu do 3,5 tony.Co mu grozi za to?

    Mandat albo wniosek o ukaranie do sądu, bo to wykroczenie.

  • 3. Data: 2005-01-11 17:58:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek_ wrote:
    > Znajomego zlapano gdy jechal na motorze na ktory nie mial prawka.Ma tylko
    > normalne prawko na prowadzenie samochodu do 3,5 tony.Co mu grozi za to?

    Mandat (w taryfikatorze było AFAIR 400zł w porównaniu z 500zł przy
    kompletnym braku) oraz punkty - nie wiem, ile.

    W przypadku 'zdarzenia drogowego' AC możesz sobie pod tramwaj podłożyć.
    Gdyby taki kierujący był winny zdarzenia - czyli szło by z OC motocykla
    - ubezpieczyciel ma prawo do wystąpienia z żądaniem regresowym.

    W sumie konsekwencje są prawie takie same, jak w przypadku braku prawka
    w ogóle - tylko że jeszcze punkty lecą, a mandat jest kapeczkę tańszy.