    From: Grzegorz Borek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie...?
    Date: Tue, 11 Jan 2005 22:30:59 +0100
    Sender: g...@p...onet.pl@45-dom-7.acn.waw.pl

    Arek wrote:

    > Nie.

    Raczej nie. Art. 2 ust. 2^1 "nie są objęte ochroną odkrycia, idee,
    procedury, metody i zasady działania" Chyba, że tak by skopiował, że
    zostałoby to zakwalifikowane jako adaptacja.

    > patrz www.sti.org.pl/ustawa.htm

    Stara wersja. Z naniesionymi zmianami:
    http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2000.80.904
    .html

    > Tak.

    Autorskie prawa osobiste cały czas, majątkowe do momentu przekazania strony
    internetowej zleceniodawcy (art. 64).

    (Pamiętając o: Art. 53: "Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych
    wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności." oraz o art. 65:
    "W braku wyraźnego postanowienia o przeniesieniu prawa, uważa się, że
    twórca udzielił licencji.")

    --
    Grzegorz Borek