  • 1. Data: 2005-01-11 16:45:11
    Temat: Przedawnienie ma zastosowanie?
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Witam.
    Czy zasada przedawnienia może mieć zastosowanie w przypadku wystąpienia do
    właściciela mieszkań komunalnych z kwestią błędnego naliczania wysokości
    czynszu?
    Chodzi o to że właściciel nie zastosował bonifikaty 10% od stawki bazowej
    czynszu z tytułu ślepej kuchni. Czy można od niego dochodzić zwrotu owej
    bonifikaty za lata np. 1999-2004 ?

    Moim zdaniem można, ponieważ taki rodzaj nie powinien podlegać pod
    przedawnienie ze względu że to nie najemca był wystawcą stawek i nie on
    pobierał należności w zawyżonej wysokości.
    Jednak to jest li tylko moje zdanie, czy ktoś zabierze głos w tej polemice?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 2. Data: 2005-01-11 17:54:09
    Temat: Re: Przedawnienie ma zastosowanie?
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Artur Ch. napisał(a):
> [...]
    > pobierał należności w zawyżonej wysokości.
    > Jednak to jest li tylko moje zdanie, czy ktoś zabierze głos w tej polemice?

    Zgadza się to tylko twoje zdanie. Przedawnienie stosuje się również do roszczenia o
    zwrot
    nadpłaconego czynszu.

    --
    :) Johnson

  • 3. Data: 2005-01-11 19:08:31
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 11 sty o godzinie 18:54, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > Zgadza się to tylko twoje zdanie. Przedawnienie stosuje się również do roszczenia o
    zwrot
    > nadpłaconego czynszu.

    Czy w takim przypadku nie można pokusić sie o "oszustwo", "wyłudzenie" ?
    Bo przecież w sposób oczywisty najemcy zostali doprowadzeni przez
    właściciela do niewłaściwego rozporządzania swoim majątkiem poprzez
    zawyżenie stawki bazowej czynszu.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423