  • 1. Data: 2002-03-29 08:13:54
    Temat: pozwany w areszcie - jakie konsekwencje dla powoda?
    Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl>

    Czy ktoś pokusiłby się o nakreślenie, przynajmniej ogólnie, jakie
    konsekwencje dla toku sprawy przed sądem rodzinnym może mieć aresztowanie
    pozwanego?

    Sprawa jest o ustalenie ojcostwa, alimenty itd. z pozwu mojego synka,
    którego ja reprezentuję. Pozwany wypowiadał się w kwestii swojego ojcostwa
    dwa razy - wcześniej, w sprawie o zaprzeczenie ojcostwu, jako świadek - w
    100% potwierdził moją wersję i jednoznacznie przyznał się do ojcostwa,
    później, już jako pozwany zmienił swoją wersję miejscami o 180 stopni, swoje
    ojcostwo poddał pod wątpliwość.
    Do tej pory rozprawy odbywały się bez udziału pozwanego - był on
    przesłuchiwany raz, w ramach pomocy sądowej - na rozprawy nie przyjeżdżał,
    tłumacząć się dużą odległością między miejscem zameldowania a sądem (ok 300
    km) i brakiem dochodów (zataił fakt bycia udziałowcem w pewnej spółce, a sąd
    się w tym zorientował). Udział pozwanego w sprawie ograniczał się właściwie
    do przysyłania pism z wnioskami, które były odrzucane przez sąd.
    W tej chwili gościa posadzili w areszcie w Białołęce - jest oskarżony o
    kilka spraw (o ile się nie mylę - z zakresu KK i za wyłudzenia). Sprawa w
    sądzie rodzinnym toczy się na Górnym Śląsku. I co? Dalej będzie odbywało się
    to zaocznie? Czy może zostanie odroczone do momentu opuszczenia "miejsca
    odosobnienia" (sądząc po rokowaniach, może to być za kilka lat)? Czy jeśli w
    któryms momencie zawnioskuję (albo sądowi przyjdzie to do głowy) o badanie
    genetyczne, to czy pozwany-aresztant/więzień zostanie bez problemu
    dowieziony na pobranie materiału?

    Dzięki za ew. odpowiedzi

    pozdrawiam

    Monika

  • 2. Data: 2002-03-29 14:34:50
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 29 Mar 2002, Monika Gibes wrote:

    > Czy ktoś pokusiłby się o nakreślenie, przynajmniej ogólnie, jakie
    > konsekwencje dla toku sprawy przed sądem rodzinnym może mieć aresztowanie
    > pozwanego?

    Może nastąpić zawieszenie postępowania do czasu rozstrzygnięcia w post.
    karnym, jeśli ma to wpływ na wynik sprawy (art. 177 ust. 1 pkt 4 KPC) -
    ale nie sądzę aby oskarżenie o wyłudzenia miało tutaj znaczenie.

> [...]
    > to zaocznie? Czy może zostanie odroczone do momentu opuszczenia "miejsca

    Przecież pozwany może działać przez pełnomocnika.

> [...]
    > któryms momencie zawnioskuję (albo sądowi przyjdzie to do głowy) o badanie
    > genetyczne, to czy pozwany-aresztant/więzień zostanie bez problemu

    AFAIK bez problemu (ale zajrzyj do KKW).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-02 20:48:18
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    pozwany ... przez pełnomocnika sie nie da to nie jest pobranie tylko
    materiału do badań
    u matki dziecka i domniemanego ojca

  • 4. Data: 2002-04-03 05:50:38
    Od: <o...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Przecież pozwany może działać przez pełnomocnika.

    > AFAIK bez problemu (ale zajrzyj do KKW).

    oczywiście chyba że tylko sąd do którego dyspozycji pozostaje nie wyrazi na to
    zgody (ale taka sytuacja to tylko hipotetyczna i na pewno nie nastapi)

    obelixus

  • 5. Data: 2002-04-03 09:26:15
    Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8d57n$htb$...@a...dialog.net.pl...

    > pozwany ... przez pełnomocnika sie nie da to nie jest pobranie tylko
    > materiału do badań
    > u matki dziecka i domniemanego ojca

    Dzięki, ale myślę, ze nie będzie mnie to czekało. Doszłam w czasie świąt do
    wniosku, że dość cyrku.... I stąd właśnie moje pytanie, głównie skierowane
    do Sandry:
    Czy jeśli ja składałam pozew o ustalenie ojcostwa to czy mogę sobie go w
    dowolnym momencie wycofać? Czy muszę owo wycofanie motywować?

    pozdrawiam

    Monika